Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Luc

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Luc »

gysev schreef:Vorige donderdag gebeurde dat ook met een TRAXX : IC9256 kwam met een rode TRAXX uit Amsterdam en na het rondzetten vertrok die weer gewoon met IC9257.
Sinds wanneer zijn de "rode Traxx'en" dan toegelaten in België?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

momenteel zijn het enkel de locs 186 119 en 186 121 die van dienst zijn en af en toe 186 120, echter is het zo dat ze al drie dagen geen gebruik kunnen maken van de 186 119 wegens een probleem met de compressor. (stond vandaag nog steeds op spoor 22 te brussel zuid hierdoor)
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

gysev schreef:
stefanic schreef:Momenteel (doordat er momenteel nog maar één treinenpaar zonder stuurstanden rijdt), blijft de afgekoppelde loc in Brussel staan tot de daaropvolgende dag.
Dat is niet helemaal correct : er zijn al minstens drie stuurstandrijtuigen waarvan de stuurpost buiten dienst is. Bij deze treinen wordt de lok gewoon rondgezet. Vorige donderdag gebeurde dat ook met een TRAXX : IC9256 kwam met een rode TRAXX uit Amsterdam en na het rondzetten vertrok die weer gewoon met IC9257.
Hé die rode had zogezegd een andere softwareversie(voor HSL) en mocht tot voor enkele weken daarom NIET in Belgie....

Het kan dus verkeren....
Theo
Groeten vanop de Heide
Luc

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Luc »

Precies, maar hoe zeker is het dat één of enkele van de andere machines (111-118, 122) inmiddels ook is/zijn toegelaten?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Accelerat »

Vandaag reed de E186 119 met de 9233... Ik vond eigenlijk maar een lelijk ding, die Traxx t.o.v. HLE11. :roll:
Nu die Traxxen erop zitten is er ook welgeteld een rijtuig minder in de benelux, en het is vaak al proppen...
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Daniël »

Volgende keer beter tellen dan :wink: De 9233 reed vandaag toch echt met 7 bakken, maar desondanks was het nog proppen.
Door z'n +15 zat hij in Dordrecht nog maar net voor de IC Vlissingen - Amsterdam, wat ongetwijfeld verderop het traject nog wat extra drukte opleverde.

Paar fototjes, om te beginnen de binnenkomst in Dordrecht waar de Traxx-locs als 't goed is niet zo gek lang langs zullen komen... Afbeelding En na aankomst in Rotterdam... Afbeelding Tot slot nog een filmpje van het vertrek uit Rotterdam
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

je mag van geluk spreken dat ze hem aan de praat hebben gekregen, de voorbije drie dagen deed de 186 119 namelijk lastig. zijn compressor wilde niet werken om onverklaarbare reden. Blijkbaar is het probleem opgelost.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:je mag van geluk spreken dat ze hem aan de praat hebben gekregen, de voorbije drie dagen deed de 186 119 namelijk lastig. zijn compressor wilde niet werken om onverklaarbare reden. Blijkbaar is het probleem opgelost.
maar hij trekt precies wel èrg traag op :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

traag optrekken? niets van gemerkt, te antwerpen centraal was er ongeveer 5 min vertraging en die waren we in mechelen kwijt. met een reeks 11 mag je dat vergeten omdat die wat meer tijd nodig heeft voor die zijn max snelheid kan halen wegens minder vermogen.
mirax
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mei 2007, 00:52

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door mirax »

Daarnet had ik het genoegen passagier te zijn in stel 329 (IC Antwerpen Leuven) die op L27 richting Mechelen reed, en kwam er ter hoogte van de aansluiting met L13 in Kontich ineens een Traxx met beneluxtrein naast ons rijden (L25). De eerste keer dat ik die in't wild zie ;)

Even verderop, zo ongeveer 1 km voor Duffel, zat er een spotter in de (steile) berm van een brug, die zat daar niet slecht want waarschijnlijk heeft hij zowel 329 als de Traxx netjes samen op foto kunnen zetten. Was het iemand van hier? Ben benieuwd naar de foto('s) trouwens.

18/08, 13u19, L25/27, tussen Kontich en Duffel.
Bartjedj

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Bartjedj »

Wou vandaag ook gaan kijken in Mechelen, maar door een defect thuis en het moeten bellen van de hersteldienst is het er niet van gekomen :evil:

Morgen beter

BDJ
Tommyken

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Tommyken »

mirax schreef:Daarnet had ik het genoegen passagier te zijn in stel 329 (IC Antwerpen Leuven) die op L27 richting Mechelen reed, en kwam er ter hoogte van de aansluiting met L13 in Kontich ineens een Traxx met beneluxtrein naast ons rijden (L25). De eerste keer dat ik die in't wild zie ;)

Even verderop, zo ongeveer 1 km voor Duffel, zat er een spotter in de (steile) berm van een brug, die zat daar niet slecht want waarschijnlijk heeft hij zowel 329 als de Traxx netjes samen op foto kunnen zetten. Was het iemand van hier? Ben benieuwd naar de foto('s) trouwens.

18/08, 13u19, L25/27, tussen Kontich en Duffel.
Was ik ... :oops: http://www.l2527.be/3GESPOT/2008/Traxx2/traxx2.html foto's zijn hier te vinden.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Accelerat »

HLE 2302 schreef:
Steven schreef:je mag van geluk spreken dat ze hem aan de praat hebben gekregen, de voorbije drie dagen deed de 186 119 namelijk lastig. zijn compressor wilde niet werken om onverklaarbare reden. Blijkbaar is het probleem opgelost.
maar hij trekt precies wel èrg traag op :P

greetz 2302
Valt toch wel mee?
Bartjedj

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Bartjedj »

Het geluid doet mij spontaan denken aan de Evolution in Bobbejaanland die optrekt. Maakt ook zo'n geluid :wink:

BDJ
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dekooiker »

Tommyken schreef:
mirax schreef:Daarnet had ik het genoegen passagier te zijn in stel 329 (IC Antwerpen Leuven) die op L27 richting Mechelen reed, en kwam er ter hoogte van de aansluiting met L13 in Kontich ineens een Traxx met beneluxtrein naast ons rijden (L25). De eerste keer dat ik die in't wild zie ;)

Even verderop, zo ongeveer 1 km voor Duffel, zat er een spotter in de (steile) berm van een brug, die zat daar niet slecht want waarschijnlijk heeft hij zowel 329 als de Traxx netjes samen op foto kunnen zetten. Was het iemand van hier? Ben benieuwd naar de foto('s) trouwens.

18/08, 13u19, L25/27, tussen Kontich en Duffel.
Was ik ... :oops: http://www.l2527.be/3GESPOT/2008/Traxx2/traxx2.html foto's zijn hier te vinden.
Straf, op de Boskapelweg een foto maken zonder fietser of voetganger!
Die brug (en de weg naast het spoor) in Duffel zijn de beste plaatsen hier, maar zulk mooie foto's maken is toch wreed moeilijk.
We zijn jaloers!
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie