Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

snel wisselen? lol die treinen staan max 20 minuten stil in de groep R, da zal vonken geven ivm vertraging als ze daar effe snel van loc willen wisselen.
timothy_Vermeulen

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door timothy_Vermeulen »

Afbeelding
Benelux-trein 9233 Brussel-Zuid – Amsterdam-CS met locomotief E186 120 te Antwerpen-Centraal, 23/08/2008
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door gysev »

Steven schreef:snel wisselen? lol die treinen staan max 20 minuten stil in de groep R, da zal vonken geven ivm vertraging als ze daar effe snel van loc willen wisselen.
En waarom niet? In Brussel-Zuid staan ze 30 minuten en daar gebeurt dat dagelijks, tussen het normale verkeer in. Ik zie niet in waarom dat in een bundel als groep R niet zou kunnen. Als je twee bestuurders hebt duurt zoiets 10 minuten, remproef inbegrepen.
timothy_Vermeulen

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door timothy_Vermeulen »

In het rood zijn die een pak schoner.
Komen die enkel op de benelux treinen of zullen deze ook ritten van de 13xx doen?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

timothy_Vermeulen schreef:In het rood zijn die een pak schoner.
Komen die enkel op de benelux treinen of zullen deze ook ritten van de 13xx doen?
Enkel op de Benelux (ooit nog eens, als ze in Belgie mogen), zijn door Nederland gehuurd, dus geen ritten van de 13.
Theo
Groeten vanop de Heide
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Arnenys »

Heeft iemand een afbeelding van deze rode TRAXXen? :?
Ik heb ze in die livrei nog niet gezien (wat niet verwonderlijk is als ze België niet inmogen :mrgreen: )
13'erke

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door 13'erke »

Arnenys schreef:Heeft iemand een afbeelding van deze rode TRAXXen? :?
Ik heb ze in die livrei nog niet gezien (wat niet verwonderlijk is als ze België niet inmogen :mrgreen: )
Zie 4 posts hierboven :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Shrek »

Arnenys schreef:Heeft iemand een afbeelding van deze rode TRAXXen? :?
Ik heb ze in die livrei nog niet gezien (wat niet verwonderlijk is als ze België niet inmogen :mrgreen: )
misschien moet je alles nog eens goed doorlezen :wink:
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Arnenys »

Oeps, het spijt me verschrikkelijk!
Ben echt blind geworden denk ik...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

gysev schreef:
Steven schreef:snel wisselen? lol die treinen staan max 20 minuten stil in de groep R, da zal vonken geven ivm vertraging als ze daar effe snel van loc willen wisselen.
En waarom niet? In Brussel-Zuid staan ze 30 minuten en daar gebeurt dat dagelijks, tussen het normale verkeer in. Ik zie niet in waarom dat in een bundel als groep R niet zou kunnen. Als je twee bestuurders hebt duurt zoiets 10 minuten, remproef inbegrepen.
dat laatste punt is een goede opmerking maar kan u zeggen dat die er niet zullen zijn, want dan moet je iemand afzonderlijk daarvoor voorzien en er is nu al volk tekort om de diensten gewoon te laten draaien. dus met 1 man wil dat zeggen defecte loc aan de kant, goede loc klaarmaken (reeks 11 = 20 min) en er tegen zetten en remproef, reken op minimum 50 tot 60 minuten als ge in dit laatste geval zit (en dan mag er niets tegengaan).
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door treinbruno »

wordt er met de traxx nu ook 160 gereden tussen kontich en mortsel deurnesteenweg?
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

treinbruno schreef:wordt er met de traxx nu ook 160 gereden tussen kontich en mortsel deurnesteenweg?
Dat zal niet in zijn "kadertje " staat 140 .... :( :(
Theo
Groeten vanop de Heide
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Accelerat »

dentheo schreef:
treinbruno schreef:wordt er met de traxx nu ook 160 gereden tussen kontich en mortsel deurnesteenweg?
Dat zal niet in zijn "kadertje " staat 140 .... :( :(
Dan vraag ik me toch echt sterk af hoe de NS dan met 160 km/h over de HSL wil gaan pendelen na december tussen Rotterdam en Amsterdam... :wink:
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

sncf-sncb schreef:
dentheo schreef:
treinbruno schreef:wordt er met de traxx nu ook 160 gereden tussen kontich en mortsel deurnesteenweg?
Dat zal niet in zijn "kadertje " staat 140 .... :( :(
Dan vraag ik me toch echt sterk af hoe de NS dan met 160 km/h over de HSL wil gaan pendelen na december tussen Rotterdam en Amsterdam... :wink:
Dat zijn andere traxxen, die NIET in Belgie toegelaten zijn....113-117 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie