Eurostar defect IN tunnel ???

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door dentheo »

Theo
Groeten vanop de Heide
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door Accelerat »

Ja... Dan ligt heel de kanaaltunnel dicht. :P
1607

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door 1607 »

het is al opgelost. een probleem met de voeding.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door railtravelmanager »

hallo Eurostarfreaks,

duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo :)

trouwens komend weekend of volgende week komt de noordelijke tunnelbuis voor 2/3 in dienst :)
bron http://www.eurotunnel.com/ukcP3Main/ukc ... ocusOn.htm

:wink:
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door dentheo »

railtravelmanager schreef:hallo Eurostarfreaks,

duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo :)

Machinist aan de bovenleiding werklen ?? :) :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:
railtravelmanager schreef:hallo Eurostarfreaks,

duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo :)

Machinist aan de bovenleiding werklen ?? :) :) :)
44 min. stilstand na het horen van een "schok" op het dak.
Inspectie van de trein, niets opgemerkt, terug vertrokken.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:[quote="dentheo"
Machinist aan de bovenleiding werklen ?? :) :) :)
44 min. stilstand na het horen van een "schok" op het dak.
Inspectie van de trein, niets opgemerkt, terug vertrokken.[/quote]

Nieuwsgierig als altijd, hoe moet ik me dat voorstellen ?
Machinist zoekt lamp in zijn tas, verlaat de trein, trekt ergens een laddertje onder zijn treinstel vandaan en klimt tegen de Eurostar naar boven om met zijn lamp in de pikdonkere tunnel over zijn dak te schijnen om te zien of zijn dakinstallatie en panto's nog ongeveer kompleet en onbeschadigd zijn ?
Dit terwijl hij na de klap gestopt is, dus "wat" de klap veroorzaakt heeft ligt waarschijnlijk enkele honderden meters achter zijn trein ???


Maar ja, niet gaan kijken is ook geen uitleg als er iets mis gaat...
Wonen er vleermuizen in jullie tunnel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door nighttrain »

Wanneer de bestuurder iets signaleert wordt in funktie de volgende maatregelen genomen:
Schok in het spoor: de melder rijdt gewoon door. De lichten in de running tunnel worden omstoken en de volgende trein doet "een marche prudente".De bestuurder bepaalt zelf zijn snelheid in funktie van het gemelde probleem, in tegen stelling tot een rit op zicht.Indien alles OK volgens hem,volgende trein 60km/h. Alles OK volgende trein 90km/h. Alles OK normale snelheid hervatten.
Schok,lawaai onder,op trein=>aansteken lichten running tunnel controlled stop t.o.v.de evacuatie deuren.Vraag tot aerodynamische beveiliging t.o.v. ander tunnel=> control center sluit PRD's en treinen in ander tunnel remmen tot 100km/h.Procedure VITA of inspectie trein. Visuele inspektie.
Indien niets zoals gisteren ,hernemen van het verkeer.
Maar gezien int.4 & 6 buiten dienst, zijn de PRD al dicht en snelheid treinen max100km/h en wordt de aerodynamische beveiliging sneller gegeven.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door Robin »

zijn er over de ganse lengte van de tunnel lampen aan de zijkant??? :shock: dure zaak om die aan te steken :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bartjedj

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door Bartjedj »

Elke tunnel is uitgerust met verlichting. Soms brandt die constant, soms brandt die slechts op commando (dat dan lokaal gegeven kan worden, of vanuit seinhuis of beide).
Ik zeg nu wel elke tunnel, maar er zullen zeker uitzonderingen zijn. Zo denk ik dat er in de tunnel van Walcourt (lijn nr Mariembourg-Couvin) geen hangt.

BDJ
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door HLE 2302 »

Robin schreef:zijn er over de ganse lengte van de tunnel lampen aan de zijkant??? :shock: dure zaak om die aan te steken :D
die worden meestal anders alleen maar gebruikt voor als er werken zijn, dat de arbeiders toch iets zien

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Jules

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door Jules »

Volgens het verslag dat ik gelezen had is hij gestopt in de tunnel om via de SIAC een depannage to doen (panto problemen). Dan verdergereden en in Callais de depannage verdergezet en nog wat extra vertraging gemaakt. Het is moeilijk om geloven dat hij hiervoor de procedure gedaan heeft om uit te stappen.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door nighttrain »

Jules schreef:Volgens het verslag dat ik gelezen had is hij gestopt in de tunnel om via de SIAC een depannage to doen (panto problemen). Dan verdergereden en in Callais de depannage verdergezet en nog wat extra vertraging gemaakt. Het is moeilijk om geloven dat hij hiervoor de procedure gedaan heeft om uit te stappen.
De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"
Jules

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door Jules »

De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"
Omdat er alles aan gedaan wordt om niet te moeten uitstappen in de tunnel. En dat hij volgens het verslag in de tunnel de motrice toch al kwijt was en de controle in Callais heeft gedaan.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Bericht door nighttrain »

Jules schreef:
De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"
Omdat er alles aan gedaan wordt om niet te moeten uitstappen in de tunnel. En dat hij volgens het verslag in de tunnel de motrice toch al kwijt was en de controle in Callais heeft gedaan.
inspectie om 09h15
10h35 eind van inspectie.
Plaats reactie