Eurostar defect IN tunnel ???
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
hallo Eurostarfreaks,
duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo
trouwens komend weekend of volgende week komt de noordelijke tunnelbuis voor 2/3 in dienst
bron http://www.eurotunnel.com/ukcP3Main/ukc ... ocusOn.htm
duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo
trouwens komend weekend of volgende week komt de noordelijke tunnelbuis voor 2/3 in dienst
bron http://www.eurotunnel.com/ukcP3Main/ukc ... ocusOn.htm
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
railtravelmanager schreef:hallo Eurostarfreaks,
duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo
Machinist aan de bovenleiding werklen ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
44 min. stilstand na het horen van een "schok" op het dak.dentheo schreef:railtravelmanager schreef:hallo Eurostarfreaks,
duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo
Machinist aan de bovenleiding werklen ??
Inspectie van de trein, niets opgemerkt, terug vertrokken.
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
44 min. stilstand na het horen van een "schok" op het dak.nighttrain schreef:[quote="dentheo"
Machinist aan de bovenleiding werklen ??
Inspectie van de trein, niets opgemerkt, terug vertrokken.[/quote]
Nieuwsgierig als altijd, hoe moet ik me dat voorstellen ?
Machinist zoekt lamp in zijn tas, verlaat de trein, trekt ergens een laddertje onder zijn treinstel vandaan en klimt tegen de Eurostar naar boven om met zijn lamp in de pikdonkere tunnel over zijn dak te schijnen om te zien of zijn dakinstallatie en panto's nog ongeveer kompleet en onbeschadigd zijn ?
Dit terwijl hij na de klap gestopt is, dus "wat" de klap veroorzaakt heeft ligt waarschijnlijk enkele honderden meters achter zijn trein ???
Maar ja, niet gaan kijken is ook geen uitleg als er iets mis gaat...
Wonen er vleermuizen in jullie tunnel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
Wanneer de bestuurder iets signaleert wordt in funktie de volgende maatregelen genomen:
Schok in het spoor: de melder rijdt gewoon door. De lichten in de running tunnel worden omstoken en de volgende trein doet "een marche prudente".De bestuurder bepaalt zelf zijn snelheid in funktie van het gemelde probleem, in tegen stelling tot een rit op zicht.Indien alles OK volgens hem,volgende trein 60km/h. Alles OK volgende trein 90km/h. Alles OK normale snelheid hervatten.
Schok,lawaai onder,op trein=>aansteken lichten running tunnel controlled stop t.o.v.de evacuatie deuren.Vraag tot aerodynamische beveiliging t.o.v. ander tunnel=> control center sluit PRD's en treinen in ander tunnel remmen tot 100km/h.Procedure VITA of inspectie trein. Visuele inspektie.
Indien niets zoals gisteren ,hernemen van het verkeer.
Maar gezien int.4 & 6 buiten dienst, zijn de PRD al dicht en snelheid treinen max100km/h en wordt de aerodynamische beveiliging sneller gegeven.
Schok in het spoor: de melder rijdt gewoon door. De lichten in de running tunnel worden omstoken en de volgende trein doet "een marche prudente".De bestuurder bepaalt zelf zijn snelheid in funktie van het gemelde probleem, in tegen stelling tot een rit op zicht.Indien alles OK volgens hem,volgende trein 60km/h. Alles OK volgende trein 90km/h. Alles OK normale snelheid hervatten.
Schok,lawaai onder,op trein=>aansteken lichten running tunnel controlled stop t.o.v.de evacuatie deuren.Vraag tot aerodynamische beveiliging t.o.v. ander tunnel=> control center sluit PRD's en treinen in ander tunnel remmen tot 100km/h.Procedure VITA of inspectie trein. Visuele inspektie.
Indien niets zoals gisteren ,hernemen van het verkeer.
Maar gezien int.4 & 6 buiten dienst, zijn de PRD al dicht en snelheid treinen max100km/h en wordt de aerodynamische beveiliging sneller gegeven.
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
zijn er over de ganse lengte van de tunnel lampen aan de zijkant??? dure zaak om die aan te steken
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
Elke tunnel is uitgerust met verlichting. Soms brandt die constant, soms brandt die slechts op commando (dat dan lokaal gegeven kan worden, of vanuit seinhuis of beide).
Ik zeg nu wel elke tunnel, maar er zullen zeker uitzonderingen zijn. Zo denk ik dat er in de tunnel van Walcourt (lijn nr Mariembourg-Couvin) geen hangt.
BDJ
Ik zeg nu wel elke tunnel, maar er zullen zeker uitzonderingen zijn. Zo denk ik dat er in de tunnel van Walcourt (lijn nr Mariembourg-Couvin) geen hangt.
BDJ
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
die worden meestal anders alleen maar gebruikt voor als er werken zijn, dat de arbeiders toch iets zienRobin schreef:zijn er over de ganse lengte van de tunnel lampen aan de zijkant??? dure zaak om die aan te steken
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
Volgens het verslag dat ik gelezen had is hij gestopt in de tunnel om via de SIAC een depannage to doen (panto problemen). Dan verdergereden en in Callais de depannage verdergezet en nog wat extra vertraging gemaakt. Het is moeilijk om geloven dat hij hiervoor de procedure gedaan heeft om uit te stappen.
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"Jules schreef:Volgens het verslag dat ik gelezen had is hij gestopt in de tunnel om via de SIAC een depannage to doen (panto problemen). Dan verdergereden en in Callais de depannage verdergezet en nog wat extra vertraging gemaakt. Het is moeilijk om geloven dat hij hiervoor de procedure gedaan heeft om uit te stappen.
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
Omdat er alles aan gedaan wordt om niet te moeten uitstappen in de tunnel. En dat hij volgens het verslag in de tunnel de motrice toch al kwijt was en de controle in Callais heeft gedaan.De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar defect IN tunnel ???
inspectie om 09h15Jules schreef:Omdat er alles aan gedaan wordt om niet te moeten uitstappen in de tunnel. En dat hij volgens het verslag in de tunnel de motrice toch al kwijt was en de controle in Callais heeft gedaan.De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"
10h35 eind van inspectie.