FLIRTs in Nederland!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Fles

FLIRTs in Nederland!

Bericht door Fles »

Ik weet niet of en zo ja, hoe lang dit al bekend is, maar ik kwam een interessant verhaaltje tegen.
Die Rhenus Keolis GmbH & Co. KG, Mainz, wird mit den neuen Fahrzeugen auf den Strecken des „Maas-Rhein-Lippe-Netzes“ Düsseldorf – Oberhausen – Dortmund - Hamm („Rhein-Emscher-Express“) und Venlo (NL) – Mönchengladbach – Düsseldorf – Hagen - Hamm („Maas-Wupper-Express“) zum Fahrplanwechsel 2009 für 16 Jahre den Fahrgastbetrieb aufnehmen. Damit wird erstmalig ein FLIRT im grenzüberschreitenden Verkehr zwischen Deutschland und den Niederlanden zum Einsatz kommen.
Vrij vertaald: Het bedrijf Rhenus Keolis heeft de concessie voor o.a. de lijn Venlo - Hamm gewonnen en gaat daar vanaf 2009 voor 16 jaar met 4 vierdelige en 15 vijfdelige FLIRTs rijden.
Afbeelding Ik denk dat er wel december 2009 bedoeld wordt, anders wordt het wat erg kort dag. Maar 16 jaar, dat is nogeens een concessie. Dan wil je wel investeren 8-) En het is weer eens wat anders dan een GTW :lol:

Laat de toelatingsritten maar komen :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Steven »

Amaai een flirt, hou u dan maar vast, gordels vast, want die bakjes hebben pit.
Fles

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Fles »

We kennen ze allemaal wel, uit Zwitserland 8)

Het land waar ALLES beter is :D
Wover

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Wover »

Bier?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Steven »

Wover schreef:Bier?
aanvulling bij fles, toch wat treinen betreft he.
Fles

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Fles »

Steven schreef:
Wover schreef:Bier?
aanvulling bij fles, toch wat treinen betreft he.
Natuur, landschap, eten, vrouwen. ALLES. Echt.

Maar laten we niet offtopic gaan :) FLIRTs in Nederland. Ik heb er nu al zin in :)
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door K V B »

Fles schreef:We kennen ze allemaal wel, uit Zwitserland 8)

Het land waar ALLES beter is :D
Ik kan alleszins bevestigen dat een Flirt veel beter is dan een NPZ stel. Dat zie je ook aan de rijtijden. Tijdens het weekeinde worden een deel van de stoptreinen op de Juravoet lijn (waar ik in het weekeinde vaak kom) met Flirts gereden die men over heeft van de S-Bahn Basel. En die hebben op Olten - Solothurn 7 minuten minder nodig dan een NPZ.
Met negen stops meer doet een Flirt er maar 10 minuten langer over dan de ICN. Dat zijn inderdaad best prestaties waar je mee kan uitpakken.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door K V B »

Wover schreef:Bier?
Ik kan je het bier dat ze in het "Altes Tramdepot" in Bern uitschenken van harte aanbevelen. :-)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Steven »

maar n iet an de bestuurder van die flirt, die moet nuchter blijven tijdens zijn dienst.
Fles

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Fles »

Een vierdelig stel in uiteindelijke Rhenus-Keolis livrei is al gespot op weg naar Innotrans
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door AlexNL »

Ziet er netjes uit, maar wat is nou het verschil tussen een FLIRT en een GTW?
Fles

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Fles »

AlexNL schreef:Ziet er netjes uit, maar wat is nou het verschil tussen een FLIRT en een GTW?
Er zijn nogal wat verschillen. Belangrijkste verschil is dat bij een FLIRT alles onder de vloer weggewerkt zit. Er zit dus niet zo'n power-unit-wagentje tussen, de motoren zitten in de draaistellen.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door K V B »

Fles schreef:
AlexNL schreef:Ziet er netjes uit, maar wat is nou het verschil tussen een FLIRT en een GTW?
Er zijn nogal wat verschillen. Belangrijkste verschil is dat bij een FLIRT alles onder de vloer weggewerkt zit. Er zit dus niet zo'n power-unit-wagentje tussen, de motoren zitten in de draaistellen.
Klopt niet helemaal. Nogal van wat bij een GTW in de tractiemodule zit, zit bij een Flirt in cabinetten net achter de stuurpost. Bekijk ze maar eens goed...
edje

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door edje »

Och Fleske toch
Je pakt de Pimpelexpress naar Bentheim, en daar kom je de flirts ook al tegen.
Ze waren dus al een tijdje bijna in Nederland :lol:
in iedergeval kun je naast Nederlands materieel op de foto zetten.
Fles

Re: FLIRTs in Nederland!

Bericht door Fles »

edje schreef:Och Fleske toch
Je pakt de Pimpelexpress naar Bentheim, en daar kom je de flirts ook al tegen.
Ja weet ik, van de Westfalenbahn, die dingen zijn extreem stoer. Allee die heb ik nog nooit Live gezien, alleen maar op ploaties :|
Plaats reactie