Personeel IC Benelux

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door FLV-FGSP »

Nils schreef:Voor zover ik weet, blijven de Belgische Treinbegeleiders overnachten in Roosendaal om de eerste rit te kunnen verzekeren richting België. Was in elk geval met de oude dienstregeling zo, dus neem ik aan dat dit nu nog steeds zo is.
Alleen is "de eerste trein" nu weer een uur vroeger.
acba

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door acba »

treinbruno schreef:op een superdagretour en jongeren kaarje staat er:
NS: op weekdagen geldig na 9u
staat dit dan ook niet op kaartje met voordeelurenkorting?

hoe zit het trouwens met de boetes op het stuk essen-roosendaal, kijken ze dan echt naar buiten in welk land je zit :)
want +€12,.. of +€35 is wel een groot verschil
Op mijn Belgische kaartje (jongeren en voordeeluren) staat:
NS: Op werkdagen slechts geldig na 9
NS: tarief met beperkingen.
(Zelf had ik er geen last van aangezien mijn kaartje vanaf Essen begon)

In principe zijn de boetes op dat stuk voor de belgische conducteur. Zo ook hanteerde de Nederlandse de Belgische tarieven (23 euro voor Brussel-Roosendaal). Essen-Roosendaal is 10 euro.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door thejay »

Superdagretour is in zijn geheel niet geldig voor 9 uur, dus de NS-conducteur had gelijk.
Produktfiches/algemene voorwaarden:
Nederland - Superdagretour (183).

1. TOEPASSINGSGEBIED
De reductie « Superdagretour » is van toepassing vanaf de Belgische stations naar de NS-stations (minimum traject 21 km in België), opgenomen in het elektronisch systeem.

2. RECHTHEBBENDEN
Alle personen die erom verzoeken.

3. SOORTEN VERVOERBEWIJZEN
Uitsluitend heen en terugvervoerbewijzen in 1ste of 2de klas, enkel in de richting België - Nederland. De terugreis moet identiek zijn aan de heenreis (zelfde bestemming en reisweg).
Deze vervoerbewijzen kunnen ook afgeleverd worden via Internet (voor dit soort biljetten wordt de optie Home Printing aangeboden)

4. REDUCTIES
NMBS: 30 % of individuele reductie
NS : 40 %
Met een maximum prijs op het NS- trajekt van : € 33,60 in 2de klas en € 50,40 in 1ste klas.
De niet begeleide kinderen betalen de helft van de volle prijs (000).

5. GELDIGHEID VAN DE VERVOERBEWIJZEN
NMBS- en NS-traject : 1 dag (van 00u.00 h t.e.m. 23u.59).
Nochtans moet de reis aanvangen na 09u00 (geen beperkingen van uren tijdens de weekends, de feestdagen en gedurende de maanden juli en augustus).

7. KLASVERHOGING / REISWEGVERANDERING
Toegestaan mits betaling van het verschil tussen de prijzen vol tarief.

8. REISONDERBREKING
Toegestaan zonder formaliteiten mits de reis hernomen wordt voor het einde van de geldigheid van het vervoerbewijs.

9. TOESLAGEN
Volledig te betalen

10. OMWISSELING
Geen omwisseling mogelijk.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door rvdborgt »

thejay schreef:Superdagretour is in zijn geheel niet geldig voor 9 uur, dus de NS-conducteur had gelijk.
In de oorspronkelijke bijdrage ging het om tickets "met voordeeluren". Zonder verdere gegevens ga ik ervan uit dat het om tickets met voordeelurenkorting ging, niet om superdagretours. Misschien kan "acba" zijn licht er nog eens over laten schijnen?

Groetjes,
Rian
acba

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door acba »

rvdborgt schreef:
thejay schreef:Superdagretour is in zijn geheel niet geldig voor 9 uur, dus de NS-conducteur had gelijk.
In de oorspronkelijke bijdrage ging het om tickets "met voordeeluren". Zonder verdere gegevens ga ik ervan uit dat het om tickets met voordeelurenkorting ging, niet om superdagretours. Misschien kan "acba" zijn licht er nog eens over laten schijnen?

Groetjes,
Rian
Van 1 persoon weet ik zeker dat het om voordeelurenkorting ging, hij moest nl. eerst zijn kortingskaart tonen. De anderen zouden evt. wel superdagretour kunnen geweest zijn. Daar zei ze enkel "u reist met korting voor 9u".
acba

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door acba »

Even een update:
Toeval of niet, bij mijn terugreis zaten er weer enkel Nederlandse conducteurs op de trein. De aankondigingen van Antwerpen en Mechelen deden het al vermoeden, maar in Mechelen kreeg ik zekerheid. Aan de deur stonden nl. enkel 2 Nederlandse conducteurs waarvan eentje de AVG heeft bediend. (en er zat ook geen Belgische in het tbg-hokje :wink: )

Het was de IC9260.
cuneo56

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door cuneo56 »

Met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt voor de meeste Benelux treinen met doorgaande team's van Trainmanagers gewerkt.
Hiervoor is men op cursus geweest en geexamineerd en mag men in beide landen waar de Benelux rijdt chef van de trein zijn.

Ciao.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Bordensteker »

Ik heb ook zoiets gehoord, en met name dat het aanwezig zijn van een combinatie van een Nederlandse én een Belgische TBG op dezelfde trein voortaan niet meer standaard is. Of zelfs niet meer voorzien, of zoiets, in elk geval ben ik niet verbaasd over wat jullie opgevallen is.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door dentheo »

Bordensteker schreef:Ik heb ook zoiets gehoord, en met name dat het aanwezig zijn van een combinatie van een Nederlandse én een Belgische TBG op dezelfde trein voortaan niet meer standaard is. Of zelfs niet meer voorzien, of zoiets, in elk geval ben ik niet verbaasd over wat jullie opgevallen is.
Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
Theo
Groeten vanop de Heide
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door deadlock »

dentheo schreef:Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
De samenwerking is er nog steeds. Dit is juist een vooruitgang omdat het illustreert tot hoe ver samenwerken kan gaan!
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door dentheo »

deadlock schreef:
dentheo schreef:Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
De samenwerking is er nog steeds. Dit is juist een vooruitgang omdat het illustreert tot hoe ver samenwerken kan gaan!
Samenwerking door NIET meer "samen te werken" dus ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
deadlock schreef:
dentheo schreef:Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
De samenwerking is er nog steeds. Dit is juist een vooruitgang omdat het illustreert tot hoe ver samenwerken kan gaan!
Samenwerking door NIET meer "samen te werken" dus ?
Samenwerken betekent in dit geval Nederlands treinpersoneel op het Belgische net.
Wat maakt het nu uit of er 2 Nederlandse of 1 Nederlandse en 1 Belgische TBG aan boord zijn ?
In het laatste geval weet je toch ook niet wie uw kaartje zal knippen ?
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
De samenwerking is er nog steeds. Dit is juist een vooruitgang omdat het illustreert tot hoe ver samenwerken kan gaan![/quote]

[/quote]

Blijft dus samenwerking door niet meer, samen te werken ...
Theo
Groeten vanop de Heide
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door deadlock »

Nee, de samenwerking is geïntensiveerd door elkaar toe te staan volledig op elkaars grondgebied te laten opereren.

Wat begrijp je daar niet aan?

En waarom zou dat een achteruitgang zijn?
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door dentheo »

deadlock schreef:Nee, de samenwerking is geïntensiveerd door elkaar toe te staan volledig op elkaars grondgebied te laten opereren.

Wat begrijp je daar niet aan?

En waarom zou dat een achteruitgang zijn?
Essentieel in "samenwerken" lijkt men het woorddeel SAMEN en WERKEN.

Vroeger werkte men "samen" ook op elkaars grondgebied en op dezelfde trein,..nu werkt men "NOOIT" meer samen en dat noemt men dan samenwerking intensiveren. PR taalgebruik noem ik dat.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie