Personeel IC Benelux

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door deadlock »

Ik denk dat je niet goed begrijpt wat samenwerken is dan :?
Sander

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Sander »

deadlock schreef:En waarom zou dat een achteruitgang zijn?
Samenwerken over de ruggen van reizigers ja. Een Nederlandse en een Belgische conducteur/TBG weten altijd nog meer als twee Nederlandse of twee Belgen. Basiskennis van het spoorwegnet, ervaring etc.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door treinbruno »

hoe minder ze controleren, hoe beter :)
kan ik met een internationaal kaartje naar roosendaal nog eens binnen de 2 maand :D

net 4 treinen met TCV kaartjes genomen zonder controle :P
Afbeelding
Sander

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Sander »

Hoef je die dan niet af te stempelen voor je aan je reis begint? Zoiets lijkt me anders nogal fraudegevoelig....
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door AlexNL »

Een internationaal treinkaartje kun je niet afstempelen: als je ze uit de NL kaartautomaat haalt, zijn ze iets hoger dan de reguliere kaartjes (en passen ze dus niet in de stempelautomaat), als je ze aan het loket in NL of BE koopt, zijn ze zo groot als een boarding pass van een vliegtuig. Je hoeft ook geen datum erop te schrijven (zoals bij de Go Pass wel is).

Ze zijn twee maanden geldig (m.u.v. het superdagretour)... pas wanneer je gecontroleerd (en gestempeld) wordt kun je het niet langer gebruiken.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door deadlock »

Sander schreef:Samenwerken over de ruggen van reizigers ja. Een Nederlandse en een Belgische conducteur/TBG weten altijd nog meer als twee Nederlandse of twee Belgen. Basiskennis van het spoorwegnet, ervaring etc.
Mwoah, ik snap je reservering ertegen wel, maar de opleidingen zijn heel gedegen. Net als dat de Duitse conducteur die op de Jan Kiepura (Nachttrein van Kopenhagen naar Amsterdam) ook weet op welke treinen er overgestapt kan worden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam, zullen deze conducteurs dat ook moeten weten.

Als de Belgische TBG in Nederland solitair mag opereren op een internationale trein (daar reken ik de stoptrein St. Niklaas-Roosendaal niet onder ;)) dan lijkt het me dat hij zijn volledige bevoegdheidspapieren heeft voor het Nederlandse net en dat vind ik een vooruitgang ten opzichte van de oude situatie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Steven »

een ander net echt tot in de puntjes kennen is heel lastig, je kan al die zaken niet van buiten kennen, daarvoor dient dan bij ons ook die Ibis, naar ik weet kan dit niet voorzien worden van ALLE NS info, gewoon omdat NS met een ander systeem werkt. Omgekeerd hetzelfde. Er zijn voldoende nmbs TBG die hun eigen net nog onvoldoende kennen (wat ergens te begrijpen is wegens een te veel aan info), laat dus staan dat ze een ander net echt volledig tot in de puntjes kennen. Je moet soms een beetje realist blijven.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door treinbruno »

krijgen de hollanders dan een IBIS en de belgen een railpocket?
Afbeelding
OO-MSS

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door OO-MSS »

Rijden de Nederlandse TBG's die de ICB+ doen. enkel en uitsluitend op deze verbinding of doen ze ook andere lijnen in Nederland
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door treinbruno »

normaal zijn dat er van NS HISPEED dus die doen enkel internationale verbindingen...
thalys is met eigenconducteur, en ICE wordt door den duits gedaan

dus dat zal waarschijnlijk de enige trein zijn :wink:
Afbeelding
Sander

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Sander »

Nee hoor, personeel van NS Hispeed doet zowel de Benelux, als de ICE en Berlijn-treinen.
Bartjedj

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Bartjedj »

Niet alle ICB+ worden door NS-TB's gedaan. Er zijn ook nog Belgische TB's.

BDJ
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Speedy »

Bartjedj schreef:Niet alle ICB+ worden door NS-TB's gedaan. Er zijn ook nog Belgische TB's.

BDJ
Verhouding is ong. 1/3 Belgen. (depot Antwerpen C)
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door 260689 »

Depot I ANT (Antwerpen-Centraal) treinbegeleiders: mogen sinds 14 december GEEN benelux treinen doen, is beslissing van brussel resultaat = brussel belt permanentie Antwerpen voor TBG's op beneluxtreinen te doen maar ze houden daar voet bij stuk brussel zegt neen dus blijft het neen en dat ze hun plan trekken.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:Depot I ANT (Antwerpen-Centraal) treinbegeleiders: mogen sinds 14 december GEEN benelux treinen doen, is beslissing van brussel resultaat = brussel belt permanentie Antwerpen voor TBG's op beneluxtreinen te doen maar ze houden daar voet bij stuk brussel zegt neen dus blijft het neen en dat ze hun plan trekken.
Zijn er hierdoor al treinen uitgevallen?

Groetjes,
Rian
Plaats reactie