Aus voor City Night Line?
Aus voor City Night Line?
Hallo,
Er zouden geruchten de ronde doen dat DB wil stoppen met het inleggen van nachttreinen in 2012...
Meer info: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... sg-4078714
Dat zou in elk geval bijzonder jammer zijn....
Groeten,
Joris De Mol
Er zouden geruchten de ronde doen dat DB wil stoppen met het inleggen van nachttreinen in 2012...
Meer info: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... sg-4078714
Dat zou in elk geval bijzonder jammer zijn....
Groeten,
Joris De Mol
Re: Aus voor City Night Line?
Hmm, een nieuwe markt voor NS Hispeed dan?
Lijkt me goed als NS Hispeed overigens ook met slaaptreinen gaat starten, kunnen ze hun problemen met de HSL compenseren.
Lijkt me goed als NS Hispeed overigens ook met slaaptreinen gaat starten, kunnen ze hun problemen met de HSL compenseren.
Re: Aus voor City Night Line?
Hallo,
Overigens zie ik geen verband tussen nachttreinen, en de HSL Antwerpen-Amsterdam.
Groeten,
Joris De Mol
Aangezien NS Internationaal al haar nachttreinen in 2002 heeft buitengezwierd zie ik dat niet echt te gebeuren...Chrizz schreef:Hmm, een nieuwe markt voor NS Hispeed dan?
Lijkt me goed als NS Hispeed overigens ook met slaaptreinen gaat starten, kunnen ze hun problemen met de HSL compenseren.
Overigens zie ik geen verband tussen nachttreinen, en de HSL Antwerpen-Amsterdam.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Aus voor City Night Line?
Is er ook niet, maar NS Hispeed is toch de naam voor ALLE internationale diensten vanuit Nederland (uitgezonderd CNL/EN)?Joris schreef:Hallo,Aangezien NS Internationaal al haar nachttreinen in 2002 heeft buitengezwierd zie ik dat niet echt te gebeuren...Chrizz schreef:Hmm, een nieuwe markt voor NS Hispeed dan?
Lijkt me goed als NS Hispeed overigens ook met slaaptreinen gaat starten, kunnen ze hun problemen met de HSL compenseren.
Overigens zie ik geen verband tussen nachttreinen, en de HSL Antwerpen-Amsterdam.
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Aus voor City Night Line?
en dus ook de stoptrein roosendaal-antwerpen?
en als de hollanders willen beginnen met nachttreinen moeten ze ook al hun materiaal nog aankopen...
SNCF kan dan misschien wel weer internationale nachttreinen gaan inleggen...
en als de hollanders willen beginnen met nachttreinen moeten ze ook al hun materiaal nog aankopen...
SNCF kan dan misschien wel weer internationale nachttreinen gaan inleggen...
Re: Aus voor City Night Line?
We hebben al een hele reeks ICRm wat in het buitenland is toegelaten.... het enige wat we dan moeten doen, is een aantal rijtuigen ombouwen tot slaaprijtuigen. En even de hendeltjes terugbrengen ipv de drukknoppen, maar dat lijkt me niet zo moeilijk.treinbruno schreef:en als de hollanders willen beginnen met nachttreinen moeten ze ook al hun materiaal nog aankopen...
Verder nog een multicourante loc ervoor, zoals een Traxx, en we kunnen.
Re: Aus voor City Night Line?
Ja precies. Klinkt misschien gek maar heb dit vaak in de trein (waar anders) zitten bedenken.
NS vergooit zijn concurrentiepositie ten opzichte van de rest.
Alleen AlexNL, je zegt nu wel dat NS een hoop ICRm rijtuigen heeft die het buitenland in mogen: welke zijn dat? want er zijn een heleboel rijtuigen van UIC-modus naar treinstelmodus gegaan!
Betreft het locomotief: Inderdaad een Traxx, maar een Taurus zou ook niet misstaan (hoewel die dan eerst toegelaten zou moeten worden in Nederland). Taurus is een prachtloc die ook nog eens op highspeed kan rijden, en heeft een mooi melodietje bij het wegrijden!
Anyway: zelfs de rijtuigen van Railjet zouden niet misstaan in een slaapdienst.
NS vergooit zijn concurrentiepositie ten opzichte van de rest.
Alleen AlexNL, je zegt nu wel dat NS een hoop ICRm rijtuigen heeft die het buitenland in mogen: welke zijn dat? want er zijn een heleboel rijtuigen van UIC-modus naar treinstelmodus gegaan!
Betreft het locomotief: Inderdaad een Traxx, maar een Taurus zou ook niet misstaan (hoewel die dan eerst toegelaten zou moeten worden in Nederland). Taurus is een prachtloc die ook nog eens op highspeed kan rijden, en heeft een mooi melodietje bij het wegrijden!
Anyway: zelfs de rijtuigen van Railjet zouden niet misstaan in een slaapdienst.
Re: Aus voor City Night Line?
Chrizzz: dat klopt, maar wat gedaan kan worden, kan ook weer ongedaan worden gemaakt. Het lijkt me niet dat NedTrain al die rijtuigen zo heeft omgebouwd, dat het bakken met geld kost om ze weer terug om te bouwen. Als NS Reizigers wilt, kunnen ze dat echt wel op een korte termijn geregeld krijgen.
Traxx of inderdaad een Taurusje ervoor, en gaan met die banaan (hey, de kleur hebben de rijtuigen al )
Traxx of inderdaad een Taurusje ervoor, en gaan met die banaan (hey, de kleur hebben de rijtuigen al )
Re: Aus voor City Night Line?
Hallo,
Het lijkt me dat er hier enkelen nogal snel aan het denken zijn.
Een gewoon compartient zitrijtuig ombouwen tot LIGrijtuig is volgens mij zo eenvoudig nog niet hoor! Het hele interieur van het compartiment moet eruit, er moeten 1 a 2 was compartimenten worden ingebouwd, en afhankelijk van welk confort men wil bieden is een uitbreiding van het dienstcompartiment wenselijk. (Is dat wel aanwezig in die rijtuigen? I6'en hebben dat bvb niet...)
Een dagrijtuig ombouwen naar slaaprijtuig, lijkt me onbegonnen werk.
Tenzij je gewone dagtreinen wilt die 's nachts rijden, zoals er in Duitsland Nacht ICE's zijn, zonder mogelijkheid tot liggen dus.
Verder mag je niet vergeten, veel firma's stoppen met nachttreinen, grotendeels omdat ze vrezen dat de investering in nachttrein materieel er misschien niet meer zou kunnen uitkomen. De leeftijd van het meeste nachttrein materieel is er dan ook naar...
Er is volgens mij wel een markt voor nachttreinen...
Ook SNCF werkt aan een uitdoof-senario voor nachttreinen, dus, die zie ik ook niet echt terug te beginnen...
Groeten,
Joris De Mol
Het lijkt me dat er hier enkelen nogal snel aan het denken zijn.
Een gewoon compartient zitrijtuig ombouwen tot LIGrijtuig is volgens mij zo eenvoudig nog niet hoor! Het hele interieur van het compartiment moet eruit, er moeten 1 a 2 was compartimenten worden ingebouwd, en afhankelijk van welk confort men wil bieden is een uitbreiding van het dienstcompartiment wenselijk. (Is dat wel aanwezig in die rijtuigen? I6'en hebben dat bvb niet...)
Een dagrijtuig ombouwen naar slaaprijtuig, lijkt me onbegonnen werk.
Tenzij je gewone dagtreinen wilt die 's nachts rijden, zoals er in Duitsland Nacht ICE's zijn, zonder mogelijkheid tot liggen dus.
Verder mag je niet vergeten, veel firma's stoppen met nachttreinen, grotendeels omdat ze vrezen dat de investering in nachttrein materieel er misschien niet meer zou kunnen uitkomen. De leeftijd van het meeste nachttrein materieel is er dan ook naar...
Er is volgens mij wel een markt voor nachttreinen...
Ook SNCF werkt aan een uitdoof-senario voor nachttreinen, dus, die zie ik ook niet echt terug te beginnen...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Aus voor City Night Line?
Zelfs al bied je geen ligrijtuigen aan, dan is er zeker nog wel een markt voor nachttreinen, denk ik. Een dienstrijtuig is in ICRm in ieder geval niet aanwezig, dus dat moet wel gebouwd worden...Een ander probleem is natuurlijk een toiletsysteem: ICRm (behalve Prio) dumpt het afval gewoon op het spoor, wat dus niet mag in veel landen. Gesloten toiletsysteem dus...
ICRm geschikt voor nachttreinen, 't zal niet goedkoop zijn, maar zeker wel mogelijk
ICRm geschikt voor nachttreinen, 't zal niet goedkoop zijn, maar zeker wel mogelijk
Re: Aus voor City Night Line?
Dat is niet waar hoor, ze breiden enkel hun nacht-TGV's uit ten nadele van de ligtreinen. De nachttreinen blijven dus. Het comfort voor de reiziger gaat erop achteruit maar de prijs daalt wel. Ik denk dat je daar net een markt voor moet zoeken, de NS bezit toch enkele ICE-3's? Die 's nachts naar Berlijn of Frankfurt laten sprinten lijkt mij geen slecht planJoris schreef: Ook SNCF werkt aan een uitdoof-senario voor nachttreinen, dus, die zie ik ook niet echt terug te beginnen...
Op een nachttrein zoals de Jan Kiepura of de Parijs-Berlijn moet België volgens mij niet teveel hopen, maar een nacht-trein naar Lille of Parijs met een TGV lijkt mij heel haalbaar
Re: Aus voor City Night Line?
Hallo,
Natuurlijk moet je kijken wat met nachttreinen bedoelt wordt... Aangezien het hier over City Night Line gaat, vermoed ik dat het vooral over slaaptreinen gata, dat heb ik hier zelfs al letterlijk gelezen.
SNCF dooft wel haar nacht slaaptreinen uit, de slaaprijtuigen rijden niet meer (exit T2), enkele buitenlandse verbindingen zijn er uit gekipt...
Hoe het verder met de Corail Lunéa's zit weet ik niet... Ik dacht dat er richting de Middellandse zee er een aantal genseuveld waren ten voordele van de TGV, zoals je zelf aangeeft.
HST's 's nachts laten rijden, zou zeker rendabel kunnen zijn, aangezien je daar geen aangepast materieel voor nodig hebt, en die stellen 's nachts anders toch maar stilstaan...
Groeten,
Joris De Mol
Natuurlijk moet je kijken wat met nachttreinen bedoelt wordt... Aangezien het hier over City Night Line gaat, vermoed ik dat het vooral over slaaptreinen gata, dat heb ik hier zelfs al letterlijk gelezen.
SNCF dooft wel haar nacht slaaptreinen uit, de slaaprijtuigen rijden niet meer (exit T2), enkele buitenlandse verbindingen zijn er uit gekipt...
Hoe het verder met de Corail Lunéa's zit weet ik niet... Ik dacht dat er richting de Middellandse zee er een aantal genseuveld waren ten voordele van de TGV, zoals je zelf aangeeft.
HST's 's nachts laten rijden, zou zeker rendabel kunnen zijn, aangezien je daar geen aangepast materieel voor nodig hebt, en die stellen 's nachts anders toch maar stilstaan...
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Aus voor City Night Line?
de corail lunea's zitten best wel goed vol hoor
zo komen uit alle uithoeken van frankrijk treinen naar de middelandse zee, en die zitten zeker vol
je kunt in frankrijk ook bijvoorbeeld voor €10 in een slaapstoel (en die liggen zeer goed ) van parijs naar latour de carol
die nacht TGV's zijn dan weer de ID night...
in deze treinen is het niet echt te bedoeling om te slapen, maar om te feesten en fuiven enzo
ze zijn ook heel goedkoop
nacht TGV's om te slapen zijn dan weer minder goed om 2 redenen:
1: niet echt comfortabel om op een gewone zetel te slapen
2: doordat ze over de hogesnelheidslijn gaan bereiken ze snel hun bestemming en kun je niet deftig slapen...
maar de SNCF is nu bezig al hun slaaptreinmateriaal te vernieuwen, en het resultaat mag gezien worden
zo komen uit alle uithoeken van frankrijk treinen naar de middelandse zee, en die zitten zeker vol
je kunt in frankrijk ook bijvoorbeeld voor €10 in een slaapstoel (en die liggen zeer goed ) van parijs naar latour de carol
die nacht TGV's zijn dan weer de ID night...
in deze treinen is het niet echt te bedoeling om te slapen, maar om te feesten en fuiven enzo
ze zijn ook heel goedkoop
nacht TGV's om te slapen zijn dan weer minder goed om 2 redenen:
1: niet echt comfortabel om op een gewone zetel te slapen
2: doordat ze over de hogesnelheidslijn gaan bereiken ze snel hun bestemming en kun je niet deftig slapen...
maar de SNCF is nu bezig al hun slaaptreinmateriaal te vernieuwen, en het resultaat mag gezien worden
Re: Aus voor City Night Line?
Geen uitdoofscenario voor de nachttreinen in Frankrijk ?Shrek schreef:Dat is niet waar hoor, ze breiden enkel hun nacht-TGV's uit ten nadele van de ligtreinenJoris schreef: Ook SNCF werkt aan een uitdoof-senario voor nachttreinen, dus, die zie ik ook niet echt terug te beginnen...
Hieronder een onvolledig lijstje van nachttreinen die de laatste 10 jaar door SNCF werden afgeschaft :
- Paris-Avignon-Beziers
- Paris-ClermontFerrand-Millau
- Paris-ClermontFerrand-Nimes
- Paris-ClermontFerrand-Aurillac
- Paris-Brest
- Paris-Quimper
- Paris-Strasbourg
- Paris-Basel-Chur
- Ventimiglia-Port Bou
- Quimper-Bordeaux-Toulouse
- Bordeaux-Limoges-Lyon
- Paris-Perigueux-Agen(periodiek)
- Paris-Royan(periodiek)
- Paris-La Rochelle-Bordeaux(periodiek)
- Reims-Nice
- Nice-Roma
...en geen enkele hiervan is vervangen door nacht-tgv's...
Goedenavond.
Re: Aus voor City Night Line?
Hallo,
Bedoel je niet voor 25 € (Prem's, lang op voorhand bestellen, niet op piekdagen...) ?
Dat is vooral een renovatie langs buiten, de binnenkant is op wat nieuwe blauwe verf na zowat hetzelfde gebleven. Oh ja : De similileren couchettes zijn vervangen door stoffen couchettes, dit ligt misschien iets zachter, maar is erg onhygienisch.
Ik heb het erg moeilijk om jouw enthousiasme over de nachttreinpolitiek van de SNCF te delen...
Goedenavond.
voor 10 € ?treinbruno schreef:de corail lunea's zitten best wel goed vol hoor 8)
zo komen uit alle uithoeken van frankrijk treinen naar de middelandse zee, en die zitten zeker vol :D
je kunt in frankrijk ook bijvoorbeeld voor €10 in een slaapstoel (en die liggen zeer goed :) ) van parijs naar latour de carol :)
Bedoel je niet voor 25 € (Prem's, lang op voorhand bestellen, niet op piekdagen...) ?
Er is slechts 1 nacht-TGV met het label ID-night, nl. tussen Parijs en de Baskische kust (Bayonne-Biarritz-Hendaye). Dit is inderdaad een "feestelijke" trein waarop niet veel geslapen wordt. Al de andere nacht-TGV's (en er zijn er - gelukkig - nog niet teveel en in elk geval geen dagelijkse) rijden zonder dat ID-night-label.treinbruno schreef: die nacht TGV's zijn dan weer de ID night...
in deze treinen is het niet echt te bedoeling om te slapen, maar om te feesten en fuiven enzo :mrgreen:
ze zijn ook heel goedkoop :)
Klopt niet, de hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten dus deze TGVs leggen het grootste deel van hun rit over de conventionele lijnen af... Enkel in de late avond en/of de vroege morgen nemen ze eventueel een stuk HST-lijn. De nacht-TGVs doen bijna even lang over de rit als de parallelle Corail Luneas.treinbruno schreef: nacht TGV's om te slapen zijn dan weer minder goed om 2 redenen:
1: niet echt comfortabel om op een gewone zetel te slapen
2: doordat ze over de hogesnelheidslijn gaan bereiken ze snel hun bestemming en kun je niet deftig slapen...
Heb je het nu over de Lunea-renovatie van de couchettewagons ?treinbruno schreef: maar de SNCF is nu bezig al hun slaaptreinmateriaal te vernieuwen, en het resultaat mag gezien worden :D
Dat is vooral een renovatie langs buiten, de binnenkant is op wat nieuwe blauwe verf na zowat hetzelfde gebleven. Oh ja : De similileren couchettes zijn vervangen door stoffen couchettes, dit ligt misschien iets zachter, maar is erg onhygienisch.
Ik heb het erg moeilijk om jouw enthousiasme over de nachttreinpolitiek van de SNCF te delen...
Goedenavond.