Pagina 1 van 2

één Benelux op twee ?

Geplaatst: 04 jan 2009, 19:48
door dentheo
Uit zeer goed ingelichte newsserver uit NL....misschien morgen slechts een Benelux om de twee uur... problemen met rijtuigstammen (omvormers , wisselstukken )....

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 04 jan 2009, 23:38
door Accelerat
Nou als dat echt zo gaat zijn feliciteer ik de NS Hispeed en NMBS met de geweldig slechte manier van reizigers inlichten. :roll:

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 05 jan 2009, 11:29
door Adler
dentheo schreef:Uit zeer goed ingelichte newsserver uit NL....misschien morgen slechts een Benelux om de twee uur... problemen met rijtuigstammen (omvormers , wisselstukken )....
Tot nu zijn er geen storingen gemeld voor de Benelux op de website van de NS.
Die newsserver uit NL zal dan toch niet zo goed ingelicht geweest zijn.

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 05 jan 2009, 11:30
door Bartjedj
De Benelux heeft wel te lijden onder de stroomproblemen in Mechelen.
Zie topic Actu Binnenland.

BDJ

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 27 mar 2009, 20:49
door spooradis
dentheo schreef:Uit zeer goed ingelichte newsserver uit NL....misschien morgen slechts een Benelux om de twee uur... problemen met rijtuigstammen (omvormers , wisselstukken )....
Jammer genoeg is dit niet een uitzonderlijk geval...

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 27 mar 2009, 21:06
door dentheo
spooradis schreef:
dentheo schreef:Uit zeer goed ingelichte newsserver uit NL....misschien morgen slechts een Benelux om de twee uur... problemen met rijtuigstammen (omvormers , wisselstukken )....
Jammer genoeg is dit niet een uitzonderlijk geval...
En dit weekend GEEN beneluxen tussen Antw en Roosendaal meen ik gelezen te hebben....

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 27 mar 2009, 21:08
door Nils
dentheo schreef:
spooradis schreef:
dentheo schreef:Uit zeer goed ingelichte newsserver uit NL....misschien morgen slechts een Benelux om de twee uur... problemen met rijtuigstammen (omvormers , wisselstukken )....
Jammer genoeg is dit niet een uitzonderlijk geval...
En dit weekend GEEN beneluxen tussen Antw en Roosendaal meen ik gelezen te hebben....
ER is een vervangende busdienst, dit wegens werken tussen Essen en Roosendaal waardoor beide sporen buiten dienst zijn.

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 27 mar 2009, 23:32
door treinbruno
tussen belgie en nederland verlies je wel een uur, waarvan je 40 minuten in roosendaal moet wachten door de geweldig goede aansluitingen tussen trein en vervangingsbus :roll:

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 27 mar 2009, 23:36
door Bartjedj
Ze kunnen niet én het NMBS-verkeer én het NS-verkeer volledig overhoop gaan gooien enkel voor deze werken...

BDJ

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 27 mar 2009, 23:41
door treinbruno
maar ze kunnen toch wel de IC uit vlissingen naar amsterdam 5 minuten langer laten wachten op de bussen, deze is toch al helemaal ontregeld door werken tussen roosendaal en vlissingen :)

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 28 mar 2009, 00:01
door rvdborgt
treinbruno schreef:maar ze kunnen toch wel de IC uit vlissingen naar amsterdam 5 minuten langer laten wachten op de bussen, deze is toch al helemaal ontregeld door werken tussen roosendaal en vlissingen :)
Dan komt die verder noordelijk in de knoop met de andere treinen. Er zijn echter op lijn 12 dit weekend geen verdere werkzaamheden, dus het volgende moet mogelijk zijn:
Antwerpen-C v. xx.00 (Benelux)
Essen a. xx.20
Essen v. xx.25 (bus)
Roosendaal a. xx.40
Roosendaal v. xx.48 (IC)

Andersom:
Roosendaal a. xx.12
Roosendaal v. xx.20 (bus)
Essen a. xx.35
Essen v. xx.41 (Benelux)
Antwerpen-C a. xx.00

Uiteraard zijn er meerdere bussen beschikbaar; ze vertrekken wanneer ze vol zijn, maar de laatste vertrekt niet voor de gepubliceerde tijd.

Groetjes,
Rian

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 28 mar 2009, 09:42
door dentheo
rvdborgt schreef:
treinbruno schreef:maar ze kunnen toch wel de IC uit vlissingen naar amsterdam 5 minuten langer laten wachten op de bussen, deze is toch al helemaal ontregeld door werken tussen roosendaal en vlissingen :)
Dan komt die verder noordelijk in de knoop met de andere treinen. Er zijn echter op lijn 12 dit weekend geen verdere werkzaamheden,
Volgens mij wordt er dit weekend wel gewerkt op lijn 12.
De laatste kilometer naar Essen worden de dwarsliggers vervangen en nadien het ballast "gezift" en dan alles bijgevuld en onderstopt.
Enkelspoor tussen Kalmthout en Essen (zoals vorige drie weekends), dit lukt zonder veel vertraging , uitgezonderd bij twee Thalyssen en een goederentrein, maar die zullen er vandaag dus niet zijn aangezien Rsd-Belgie ook plat gaat.

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 28 mar 2009, 09:47
door Robin
rvdborgt schreef:
treinbruno schreef: Er zijn echter op lijn 12 dit weekend geen verdere werkzaamheden
daarom dat er in de bundel van Essen en Roosendaal een hoop werktreinen staan met ballast en dwarsliggers, er zijn vooral geen werken :roll:

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 28 mar 2009, 11:07
door Bartjedj
rvdborgt schreef:
treinbruno schreef:maar ze kunnen toch wel de IC uit vlissingen naar amsterdam 5 minuten langer laten wachten op de bussen, deze is toch al helemaal ontregeld door werken tussen roosendaal en vlissingen :)
Dan komt die verder noordelijk in de knoop met de andere treinen. Er zijn echter op lijn 12 dit weekend geen verdere werkzaamheden, dus het volgende moet mogelijk zijn:
Antwerpen-C v. xx.00 (Benelux)
Essen a. xx.20
Essen v. xx.25 (bus)
Roosendaal a. xx.40
Roosendaal v. xx.48 (IC)

Andersom:
Roosendaal a. xx.12
Roosendaal v. xx.20 (bus)
Essen a. xx.35
Essen v. xx.41 (Benelux)
Antwerpen-C a. xx.00

Uiteraard zijn er meerdere bussen beschikbaar; ze vertrekken wanneer ze vol zijn, maar de laatste vertrekt niet voor de gepubliceerde tijd.

Groetjes,
Rian
Jij geeft in de ene richting 6 minuten en in de andere 8 voor de overstap van bus naar trein en omgekeerd in Rsd en Essen. Dat lijkt me wel heel krap. Ik denk dat je na 3 ritten al met vertraging zal zitten.

BDJ

Re: één Benelux op twee ?

Geplaatst: 28 mar 2009, 13:45
door treinbruno
een tijdje geleden was er ook eens hetzelfde probleem, en toen was er total geen aansluiting: als de bussen aankwamen in roosendaal vertrok de trein naar amsterdam net, en moesten de reizigers een 40 minuten wachten, omgekeerd in essen moest iedereen een half uur wachten na de aankomst van de bussen :P

moet wel een erge comfortverwisseling zijn :mrgreen:
van thalys comfort 1 naar een IRM/ICRm