Treinen frontaal op elkaar op NS-werkplaats Leidschendam

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Treinen frontaal op elkaar op NS-werkplaats Leidschendam

Bericht door Daniël »

Treinen frontaal op elkaar op NS-werkplaats
LEIDSCHENDAM - Twee treinen zijn zaterdagavond frontaal op elkaar gebotst op de NS-werkplaats in Leidschendam.
Daarbij is aanzienlijke materiële schade ontstaan. De machinisten konden beide op eigen kracht uit de treinen klimmen. Zij zijn licht gewond geraakt en worden nagekeken door ambulancepersoneel. De spoorwegpolitie onderzoekt de toedracht van het incident.

Bron: Algemeen Dagblad

Zie hier voor enkele foto's van het ongeval.
Bartjedj

Re: Treinen frontaal op elkaar op NS-werkplaats Leidschendam

Bericht door Bartjedj »

Had het al zien staan op het Nederlandse railcam-forum, maar nog niet overgezet.
Zal vanavond kijken voor de foto's.
De schade is inderdaad aanzienlijk. Er wordt gevreesd voor het voortbestaan van de stellen.

BDJ
Bartjedj

Re: Treinen frontaal op elkaar op NS-werkplaats Leidschendam

Bericht door Bartjedj »

Laat, maar alsnog: de foto's.
Afkomstig van de site van Mat. 64

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste nog een foto van voor het ongeval. (C) staat onder de foto.

Afbeelding

BDJ
AlexNL
Berichten: 2192
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Treinen frontaal op elkaar op NS-werkplaats Leidschendam

Bericht door AlexNL »

Iedere DD-AR minder is reden voor een feestje. En om die Plan V kan ik ook niet rouwig zijn, jammer dat het museummaterieel is i.p.v. gewoon reizigersmaterieel, maargoed.
pewiam

Re: Treinen frontaal op elkaar op NS-werkplaats Leidschendam

Bericht door pewiam »

Ik denk zo, Alex.NL, dat je opmerking over dat museumstel 419 niet in goede aarde valt in Nederland.
Alleen al te denken aan de mensen/eigenaren van de 419 welke lang bezig zijn geweest met het weer rijvaardig maken van hun treinstel, en nu, denk ik, toch wel een probleem hebben...........

Pewiam
Plaats reactie