RhB BAHN / lijn Bernina Express onderbroken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
roellekke

RhB BAHN / lijn Bernina Express onderbroken

Bericht door roellekke »

Door een steenlawine in Brusio , zal de Bernina Express enkel rijden tussen Chur en Poschiavo en dit tot en met pasen 2009.
Bussen zullen worden ingeschakeld om het resterende traject af te leggen (Poschiavo - Tirano) :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: RhB BAHN / lijn Bernina Express onderbroken

Bericht door Steven »

ik heb effe je titel aangepast van RHB naar RhB, je zal nu denken dat maakt niet uit. Doch de RHB bestaat/bestond ook in Zwitserland en heeft een totaal look als de RhB. Het is een kwestie van door de bomen het bos nog te zien (in dit geval eerder spoorwegbedrijven).
De afkorting komt van Rorschach-Heiden-Bergbahn, thans opgegaan in een fusie en nu bekend onder de naam Appenzeller Bahnen.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: RhB BAHN / lijn Bernina Express onderbroken

Bericht door K V B »

Steven schreef:ik heb effe je titel aangepast van RHB naar RhB, je zal nu denken dat maakt niet uit. Doch de RHB bestaat/bestond ook in Zwitserland en heeft een totaal look als de RhB. Het is een kwestie van door de bomen het bos nog te zien (in dit geval eerder spoorwegbedrijven).
De afkorting komt van Rorschach-Heiden-Bergbahn, thans opgegaan in een fusie en nu bekend onder de naam Appenzeller Bahnen.
En om even de puntjes op de I te zetten: de RHB is de enige gemenged adhesie/tandradbaan op normaalspoor in Zwitserland.

(Overigens, de onderbreking bij de RhB is eigenlijk als oud nieuws...)
edwin1974

Re: RhB BAHN / lijn Bernina Express onderbroken

Bericht door edwin1974 »

Citaat van K V B Geplaatst: zo jan 18, 2009 3:30
En om even de puntjes op de I te zetten: de RHB is de enige gemenged adhesie/tandradbaan op normaalspoor in Zwitserland.
De RHB is een volledige adhesie baan namelijk,want op het RHB net ligt totaal geen tandrad tussen de rails ook niet op de Bernia Bahn.
Ik denk dat je in de war bent met de MGB die heeft wel een gemenged adhesie/tandradbaan bedrijf namelijk.
Ik weet wel dat men bij de RHB rollend materieel heeft wat met voorzieningen is om op het net van de MGB te rijden.
Ik hoop dat ik je heb geholpen met deze info.

groetjes edwin
hubertd

Re: RhB BAHN / lijn Bernina Express onderbroken

Bericht door hubertd »

toch even voor de duidelijkheid:

de RhB is de Rhätische Bahn, een smalspoornet in Graubunden en uitsluitend adhesiespoor

de RHB is de Rorschach-Heiden-Bergbahn een korte normaalspoorbaan met tandrad tussen SBB-Bahnhof Rorschach-Hafen en Heiden
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: RhB BAHN / lijn Bernina Express onderbroken

Bericht door K V B »

edwin1974 schreef:Citaat van K V B Geplaatst: zo jan 18, 2009 3:30
En om even de puntjes op de I te zetten: de RHB is de enige gemenged adhesie/tandradbaan op normaalspoor in Zwitserland.
De RHB is een volledige adhesie baan namelijk,want op het RHB net ligt totaal geen tandrad tussen de rails ook niet op de Bernia Bahn.
Ik denk dat je in de war bent met de MGB die heeft wel een gemenged adhesie/tandradbaan bedrijf namelijk.
Lees eens wat eerder geschreven is. de RHB is niet hetzelfde als de RhB.

Wat ik schreef over de RHB (nu onderdeel van de AB) is 100% correct.
roellekke

Re: RhB BAHN / lijn Bernina Express onderbroken

Bericht door roellekke »

Inderdaad ,

RHB : staat voor Rorschach Heiden Bahn en ligt in het kanton Appenzell. :D
Hierbij de technische gegevens :

Rorschach-Heiden-Bergbahn
Route Heiden - Rorschach Hafen
Vehicle type Rack railway
Designation BDeh 3/6 Nr 25
Service start 1999
No. of vehicles 1
Supply voltage Electric, 15 kV, 16.7 Hz
Bijlagen
ZR_RHB.jpg
ZR_RHB.jpg (22.71 KiB) 2499 keer bekeken
Plaats reactie