Stelling: HSL Zuid
Re: Stelling: HSL Zuid
Nouja goed, wij waren terug aan het rijden van Pistoia naar ons vakantiehuis en het was een verschrikkelijke bende op de weg en aangezien ik op dat soort momenten moet fungeren als "levende gps" had ik daar even niet aan gedacht.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Stelling: HSL Zuid
nochtans was er op vrijdag 12 juni 2009 in de tunnel van Soumagne een officiële inhuldiging met een ICE3 stel en jawel ernaast PBKA 4343 met nieuw interieur
Re: Stelling: HSL Zuid
momenteel zijn er al zeker 4 thalysstellen volledig vernieuwd
4343
4306
4537
4536 (? ben niet meer 100% zeker dat ik de nr juist afgelezen heb)
dit zijn de nr's die ik al in commerciele dienst gezien heb.
4343
4306
4537
4536 (? ben niet meer 100% zeker dat ik de nr juist afgelezen heb)
dit zijn de nr's die ik al in commerciele dienst gezien heb.
Re: Stelling: HSL Zuid
Voila. Er zijn nog niet genoeg Thalysstellen beschikbaar om een volwaardige dienst uit te voeren over de lijnen 3 en 4, dus blijft voorlopig alles bij het oude. Daarna moeten ook nog de bestuurders opgeleid worden, natuurlijk.
Re: Stelling: HSL Zuid
Wil volledig vernieuwd OOK zeggen dat ze ETCS hebben of gaat dat hoofdzakelijk over "decoratie" ?Steven schreef:momenteel zijn er al zeker 4 thalysstellen volledig vernieuwd
4343
4306
4537
4536 (? ben niet meer 100% zeker dat ik de nr juist afgelezen heb)
dit zijn de nr's die ik al in commerciele dienst gezien heb.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Stelling: HSL Zuid
Ik denk het wel. 't Zou tenslotte erg lomp zijn om treinen (in dit geval Thalys) te modernizeren en er geen ECTS in te steken om over de HSL te kunnen rijden. Hebben ze dubbel werk...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Stelling: HSL Zuid
de etcs is men volop aan het plaatsen, ik dacht dat het gelijktijdig gedaan werd maar durft dit niet met zekerheid zeggen.
Re: Stelling: HSL Zuid
Ik dacht van een thalys-machinist gehoord te hebben dat de plaatsing van etcs zelfs voorrang kreeg op de modernisatie van het binnengedeelte. Je zou het verschil kunnen zien door een zoveelste antenne op het dak van de stuurposten.
Re: Stelling: HSL Zuid
Zou kunnen want volgens mij loopt de renovatie veel trager dan eerst gezegd...één per maand haalt men precies niet.Kevin1144 schreef:Ik dacht van een thalys-machinist gehoord te hebben dat de plaatsing van etcs zelfs voorrang kreeg op de modernisatie van het binnengedeelte. Je zou het verschil kunnen zien door een zoveelste antenne op het dak van de stuurposten.
Dan zijn ze nog wel een dik jaar bezig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Stelling: HSL Zuid
Waarom zouden ze zich ook moeten haasten ?dentheo schreef:Zou kunnen want volgens mij loopt de renovatie veel trager dan eerst gezegd...één per maand haalt men precies niet.Kevin1144 schreef:Ik dacht van een thalys-machinist gehoord te hebben dat de plaatsing van etcs zelfs voorrang kreeg op de modernisatie van het binnengedeelte. Je zou het verschil kunnen zien door een zoveelste antenne op het dak van de stuurposten.
Dan zijn ze nog wel een dik jaar bezig.
Of denk je nu werkelijk dat er eind dit jaar treinen van Brussel naar Amsterdam gaan rijden op de HSL ?
Re: Stelling: HSL Zuid
Tussen Luik en Aken rijdt ICE al over de HSL, Thalys wil nu zo snel mogelijk volgen.Adler schreef:Waarom zouden ze zich ook moeten haasten ?
Of denk je nu werkelijk dat er eind dit jaar treinen van Brussel naar Amsterdam gaan rijden op de HSL ?
Tussen Antwerpen en Rotterdam zou Thalys in december met 300 km/h over L4/HSL-Zuid gaan rijden en met 160 km/h tussen Rotterdam en Amsterdam.
Inbouw van ERTMS duurt 6 weken, renovatie van het interieur duurt 7 weken.
Re: Stelling: HSL Zuid
Je zegt wel degelijk ZOU.FLV-FGSP schreef:Tussen Antwerpen en Rotterdam zou Thalys in december met 300 km/h over L4/HSL-Zuid gaan rijden en met 160 km/h tussen Rotterdam en Amsterdam.
Ik geloof dus van al die beloftes die men al jarenlang doet, juist niets meer.
Zopas heeft de EU-Commissie het mandaat van Karel Vinck als coördinator voor de uitbouw van ERTMS verlengd tot juli 2013.
Om wat te doen ?
Tegen 2015 zou 10.000 kilometer spoor moeten uitgerust zijn met ERTMS en tegen 2020 25.000 km.
Als men werkt aan hetzelfde tempo als op de L4/HSL-Zuid kan men beter ineens zijn mandaat verlengen tot 2100.
Re: Stelling: HSL Zuid
DE 4536 heeft enkel ETCS ingebouwd en is niet gerenoveerd. Tegen december moet Thalys 15 ETCS stellen hebben waarvan 8 PBA's om de diensten te kunnen verzekeren. Hierdoor wordt dus voorang gegeven aan de wijziging ETCS. De stellen die binnen gaan voor renovatie worden ook onmiddelijk uitgerust met ETCS. Die renovatie loopt nu vrij goed de opleverdata worden niet overschreden (al laat de toestand van het stel dikwijls te wensen over). Bijkomstig gaan er nog eens stellen binnen voor wijziging ETCS om klaar te zijn tegen december. Het aantal van 15 zal wel gehaald worden, maar, degenen die onlangs de Thalys genomen hebben zullen het wel weten, de gewijzigde stellen hebben enorme problemen met het ETCS systeem. Er zijn een pak noodremmingen en ook regelmatig stellen in nood. Daar nog bij dat de huidige ETCS versie geen exploitatie in ETCS toelaat...
Re: Stelling: HSL Zuid
Die problemen zijn er dus als ze rijden bv. met ATB en/of memor via STM en dan op ETCS scherm of hoe moet ik dat verstaan???Jules schreef:DE 4536 heeft enkel ETCS ingebouwd en is niet gerenoveerd. Tegen december moet Thalys 15 ETCS stellen hebben waarvan 8 PBA's om de diensten te kunnen verzekeren. de gewijzigde stellen hebben enorme problemen met het ETCS systeem. Er zijn een pak noodremmingen en ook regelmatig stellen in nood. Daar nog bij dat de huidige ETCS versie geen exploitatie in ETCS toelaat...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Stelling: HSL Zuid
Het probleem is dat ETCS het centralge systeem geworden is. De weergave is voor ATB, KVB en TBL1 zo goed als dezelfde gebleven (geen weergave op ETCS scherm) voor TBL2, LZB,PZB en TVM is alles op het ETCS scherm weergegeven. De omschakelingen tussen de STM's worden gestuurd door de ETCS uitrusting en ook de snelheidsberkening en weergave is puur ETCS. Bij het wegvallen van ETCS kan je dus geen STM meer selecteren en nog erger de snelheidsberekening en weergave is ook weg. Resultaat is ee leuke noodrem en dan met wat geluk kan je na een reset van de ETCS verder of anders sta je in nood.