Neubaulocs

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Slos

Bericht door Slos »

Uit het model van die Voith Maxima 40CC leid ik af dat het geen schoonheid zal worden: Afbeelding :shock:
Foto vanop ziemon z'n site.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Binnenkort nieuwe film van Star Wars in de zalen? :lol:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Hmmm , ondertussen zit er al een EuroRunner in Zwitserland .. heeft de SBB of een privé-maatschappij plannen om EuroRunners te kopen soms ?
In het vakje van de toelatingen lijkt als men goed kijkt naast de codes 'DB ' en 'A' nu ook 'CH' te staan ? Dus zou deze EuroRunner wel degelijk met Integra en ZUB uitgerust zijn ?

Hier de foto : Afbeelding En voor verdere info klik hier
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Machtige locomotieven, toch, die Eurorunners! :)

Hopelijk binnenkort onze reeks 56! 8)
Sander

Bericht door Sander »

Er is weer een verse Traxx in Nederland, zie http://www.railcolor.net!
ziemon

Bericht door ziemon »

deze traxx lok is de spikslinternieuwe zilvere 185 568, een 2-spannings AC lok (F140AC2). de lok zal de komende weken op zowel de nl als de belgische hsl te vinden zijn, als test voor de in 2007 te verschijnen F140MS/186 locomotieven en natuurlijk ook ter promotie, bombardier op de hsl, daar zijn ze maar wat trots op!
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Mmm , lange tijd niet gereageerd maar toch : ik vind het weer feitelijk onnodig dat de 185 568 naar Nederland is gekomen ... nu werkt die loc wel onder 25kV , maar hoe zit het onder die andere 2 voltages ? Ik snap gewoon niet waarom Bombardier niet eens ZELF een F140MS2 prototype gebouwd had , zo konden ze ineens álle testen voor eens en altijd afwerken , direct onder alle voltages en de HSL zou een stuk sneller opengaan .. :roll: :wink:

Daarna kan Bombardier het prototype houden en eventueel gebruiken voor homologeringen in andere landen , of testen van een spoorwegmaatschappij die er eventueel willen aankopen .. nu zit Bombardier altijd met het probleem dat ze telkens bij SBB Cargo en binnenkort bij Angel/MRCE/CB Rail moeten gaan aankloppen om een meerspannings loc te huren terwijl die maatschappijen ze al zelf doorverhuren ..

Logica zoek dus bij Bombardier , maar ja , is de logica er wel ooit geweest ? :? :twisted:

Maar bon , dat over Bombardier .. ik zal even voor het andere een volgende post doen ...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Goed , na Bombardier nu een andere "Neubaulok" .. alhoewel hij niet direct door Bombardier of Siemens gebouwd is en dus feitelijk niet tot de neubaulok-familie behoort , is hij wel onderweg met Siemens-elektronica gelijk aan de BR152 : de Trenitalia E402B !

Zoals jullie weten is de E402B een driespanningsloc : 1,5kV/3kV/25kV .. een 20-tal locs , toebehorend aan Trenitalia GL , de goederenafdeling van TI , is aangepast om in Frankrijk te rijden (met 2 extra CX-pantografen en KVB) .. ze komen vaak tot Modane , logisch gezien dat één van de grootste Frans-Italiaanse grensstations is ..

Nu , op [url=news://news.zoo-logique.org/images.chemin-de-fer.haute-resolution]ICFE[/url] staat een foto van 2 TI E402B in Vierzon , genomen in Februari 2004.Nu is mijn vraag : Waren dit nog steeds toelatingstesten of al een 'gewone' rit ? Rijden de E402B dan ver in Frankrijk ? Met ver bedoel ik : bv. de BB36000 die in Montzen een trein voor Engeland overneemt van een DB loc en die dan naar Calais brengt , dus geen kort ritje van de grens naar de eerste grote bundel .. :roll: :wink:
ziemon

Bericht door ziemon »

Het was niet bepaald onnuttig dat de 568 in Nlw as. Men heeft zo al de aanpassingen met ICR rijtuigen goed kunnen beproeven. de getrokken rijtuigen waren namelijk al helemaal omgebouwd identiek aan hoe ze straks in 2007 zullen zijn. Als ik me bedenk hoe ontzettend veel procedures er doorlopen moeten worden om alles op tijd toegelaten te krijgen kunnen ze er maar neit vroeg genoeg mee beginnen, desnoods met een net andere lok dan de uiteindelijke versie.

Bombardier bouwt klaarblijkelijk geen loks op eigen rekening vooruit zoland men niet zekerheid heeft dat men hem later kwijt kan aan een klant. Zo ging de 561 naar SBB Cargo, welke contractueel vastgelegd, accepteerde dat deze lok al slijtagesporen vertoonde. Zo ook de 568, deze is al verkocht aan Mitsui inmiddels. Tevens is een lok van het type MS2 zoals die straks op de Betuwelijn zal rijden, nog geen werkelijkheid. Dus een SBB Cargo Re484 sturen was geen optie. Als je bedenkt dat men bij het wijzigen van bijvoorbeld de koplampen al het type opnieuw moet laten certificeren zal men daar pas aan willen beginnen met een lok van de definitieve configuratie met de juiste landen-configuratie.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ondertussen zijn er al de eerste foto's opgedoken van de Voith Maxima , waarvan de 3D-render hier bovenaan de pagina staat .. op deze site zijn de foto's te vinden ..
Greg

Bericht door Greg »

Gaan ze tegenwoordig bij die bouwers voor "om ter t'lelijkst" ofzo ?! :shock: Het word allemaal moderner en krachtiger ok, maar eenbeetje schoonheid mag er ook wel zijn hé.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

wat zijn de specs van de maxima? is hij krachtiger of sneller dan de eurorunner?
Slos

Bericht door Slos »

Met 3600 kW is hij stukken krachtiger dan de Eurorunner én krachtiger dan de toekomstige Vossloh EMD Euro 4000 met 3200 kW. Maximale snelheid zou 160 km/u zijn.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ondertussen nog wat nieuws over de Prima 6000 , daar is het opschrift 447000 nu definitief verwijderd en er is een "verchroomd" metalen Alstom-logo in de plaats gekomen : dit duidt er nu wel degelijk op dat de plannen bij Fret SNCF voor de Prima 6000 te kopen opgeborgen zijn .. :roll:

Foto op [url=news://news.zoo-logique.org/images.chemin-de-fer.haute-resolution]ICF-HR[/url] ..

Edit : Alhoewel geen Neubaulok te zijn of er weinig verwant mee te zijn , post ik het hier even .. op de opendeurdag van TW Kinkempois is er weer eens een BB36000 gedoopt (in Frankrijk is het de gewoonte dat sommige locs/motorstellen wapenschilden meekrijgen..) , het is de 36009 en hij heeft de wapenschilden van de TW Kinkempois en Grande Synthe meegekregen..

Ter verduidelijking , Grande Synthe is een middelgrote stad nabij Duinkerke , en heeft een groot vormingsstation met de gelijknamige naam ..

Ik denk dat het niet toevallig is dat deze loc het wapenschild van Kinkempois meeheeft , het zou wel eens kunnen dat daar ook BB36000'en mogen gaan onderhouden worden als ze bv. naar Montzen moeten en er weer iets stuk zou zijn , dat ze niet die loc weer naar Frankrijk moeten opsturen .. Zeker is het nog niet , maar dat schild is ook niet toevallig gekozen hé ..
ziemon

Bericht door ziemon »

nog weer even de maxima:
Afbeelding
Plaats reactie