BRAEKING NEWS: €star

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Infra_speed

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door Infra_speed »

Welke datum maakt Eurostar bekend, wanneer ze de lijn gaan verlengen tot Amsterdam en Keulen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door Steven »

Vanwaar het idee dat Eurostar dit plan om lijnen te verlengen effectief zou zijn? In Brussel zuid zou dit er voor zorgen dat heel de huidige infra moet aangepast worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door Shrek »

Infra_speed schreef:Welke datum maakt Eurostar bekend, wanneer ze de lijn gaan verlengen tot Amsterdam en Keulen?
heel simpel: dat gaan ze niet doen :wink:
Jules

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door Jules »

Zoals hierboven al gezegd werd, gaan er idd geen nieuwe stellen besteld worden maar de huidige vloot wordt gerenoveerd. Alle franse TGV's krijgen een opknapbeurt op de halve levensduur. De NOL stellen rijden momenteel in Frankrijk op het binnenlands verkeer. Er zijn ook geen plannen om tot Amsterdam te rijden met Eurostar. Er ligt wel concurentie op de loer om door de tunnel te rijden. De onderhandelingen hieromtrent zijn aan de gang.
Het stel dat in Vorst stond op te roesten staat ondertussen al een tijdje in Londen. Dit zal normaal het eerste stel zijn dat gerenoveerd zal worden en zal vanaf dan terug in de vloot worden geplaatst. Hopelijk gaat het beter dan de vorige keer. Het opnieuw in de vloot plaatsen van dat stel heeft al eens voor opschudding gezorgd.
celtjan

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door celtjan »

En toch zijn onze oosterburen aan het bekijken om eventueel vanuit Keulen rechtstreeks naar Londen te sporen.
En wellicht willen ze de stop te Brussel niet overslaan. omrijden via de westellijke ringlijn ipv door de noord-zuid verbinding?
En wat met de plannen om te Schaarbeek een nieuwe HST station/terminal te bouwen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door Steven »

Die plannen voor Schaarbeek zitten al een tijdje in de diepvries zover ik weet. Van heel dat project is de laatste twee jaar niet echt iets meer te horen of te zien.
Jules

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door Jules »

En toch zijn onze oosterburen aan het bekijken om eventueel vanuit Keulen rechtstreeks naar Londen te sporen
Vandaar dat ik zei dat er concurentie op de loer ligt. Over welk traject het zal gaan heb ik nog niets gehoord. Misschien gaan ze vanuit Frankfurth vertrekken dan kunnen ze nog via Parijs rijden.
neigezug

Re: BRAEKING NEWS: €star.ICE for the Chunnel

Bericht door neigezug »

Volgens sommige krantenberichten zouden de duitsers met hun ICE-3 een invasie via de kanaaltunnel op Engeland voorbereiden.
rail s

Re: BRAEKING NEWS: €star.ICE for the Chunnel

Bericht door rail s »

neigezug schreef:Volgens sommige krantenberichten zouden de duitsers met hun ICE-3 een invasie via de kanaaltunnel op Engeland voorbereiden.
op dit moment gaan de Duitsers niets doen: de ICE-3's maar ook de Berlijnse S-bahn-stellen, goederenwagons en dubbeldeksrijtuigen hebben massaal last van scheurtjes, verder zouden er ook nieuwe stellen nodig zijn om de diensten door het kanaal te rijden, ik zie het de eerste 5 jaar niet gebeuren...
jan_olieslagers
Berichten: 3506
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door jan_olieslagers »

celtjan schreef:En toch zijn onze oosterburen aan het bekijken om eventueel vanuit Keulen rechtstreeks naar Londen te sporen.
En wellicht willen ze de stop te Brussel niet overslaan. omrijden via de westellijke ringlijn ipv door de noord-zuid verbinding?
Als ze willen stoppen in Brussel op een rit naar London dan is FBMZ Brussel-Zuid de enige optie: enkel daar is de vereiste douane-infrastructuur voorhanden. Vergeet niet dat de UK niet-Schengen is, helaas.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door dentheo »

jan_olieslagers schreef:
Als ze willen stoppen in Brussel op een rit naar London dan is FBMZ Brussel-Zuid de enige optie: enkel daar is de vereiste douane-infrastructuur voorhanden. Vergeet niet dat de UK niet-Schengen is, helaas.
Slippertje Jan , douane heeft niets te zien met Schengen... Schengen is paskontrole.
Pascontrole kan zelfs op de trein ....
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:
jan_olieslagers schreef:
Als ze willen stoppen in Brussel op een rit naar London dan is FBMZ Brussel-Zuid de enige optie: enkel daar is de vereiste douane-infrastructuur voorhanden. Vergeet niet dat de UK niet-Schengen is, helaas.
Slippertje Jan , douane heeft niets te zien met Schengen... Schengen is paskontrole.
Pascontrole kan zelfs op de trein ....
Is te begrijpen gezien de verdeeldheid van bevoegdheden betreffende deze materie in andere landen! ook uw woord gebruik pascontrole is niet juist.Ze doen een identtiteits controle! Je hebt paspoorten met en zonder visa , identiteitsbewijzen en verblijfsvergunningen (cartes de séjour). Om naar de Uk te reizen moet je gewoon in het bezit zijn van een geldig niet vervallen identiteitskaart van een Schengenland, zoniet heb je een paspoort met visa nodig.
Om te reizen naar de UK ga je je identiteitskaart tonen ,veelal voor het vertrek aan de ambtenaar van het UK border agency (welke een privé bedrijf is) en indien zal je ook gecontroleerd worden bij vertrek of aankomst door HM revenu and customs (welke een staatsdienst is).
Indien je via Frankrijk gaat zal de identiteitskontrole dmv identiteitskaart of paspoort en visa gecheckt worden door de PAF(Police des airs et frontières,een onafhankelijk onderdeel van de Nationale politie)) en eventuele goederen door "la douane".De MH R&C en de douane trekken zich niks aan van uw identiteit zolang alles voor hen OK is.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef: eventuele goederen door "la douane".De MH R&C en de douane trekken zich niks aan van uw identiteit zolang alles voor hen OK is.
Naar England mag je toch zonder langs de douane te gaan ? UK is toch lid van de douaneunie ?
Theo
Groeten vanop de Heide
jan_olieslagers
Berichten: 3506
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door jan_olieslagers »

Ik weet dat ik als privé-piloot enkel douanevliegvelden mag gebruiken voor vluchten van en naar Engeland. Ttz. velden waar er een douanier zit die een stempel op de papieren kan zetten. Wat die dan geacht wordt te controleren dat weet ik zo zeker niet.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BRAEKING NEWS: €star

Bericht door dentheo »

jan_olieslagers schreef:Ik weet dat ik als privé-piloot enkel douanevliegvelden mag gebruiken voor vluchten van en naar Engeland. Ttz. velden waar er een douanier zit die een stempel op de papieren kan zetten. Wat die dan geacht wordt te controleren dat weet ik zo zeker niet.
Eigenaardig want op luchthavens is er een aparte weg ROND de douane voor mensen uit de EG. (zoals op Zaventem trouwens)
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie