Pagina 1 van 2

Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 16:19
door dentheo

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 16:24
door Trammist
Kopieer en post vervolgens je nieuwsberichtje (maar vermeld je bron) aub:
Auto onder trein bestuurder ongedeerd

door Jan van Zuilen. maandag 30 maart 2009 | 15:45 | Laatst bijgewerkt op: maandag 30 maart 2009 | 15:50 Afbeelding NISPEN - Een 24-jarige man uit Roosendaal heeft maandagmiddagen machteloos moeten toezien hoe zijn auto onder de trein kwam. Dat gebeurde op een overweg in de Maststraat onder Nispen.
In die overweg zit een bocht en daar werd de Roosendaler door verrast. Hij miste de bocht en kwam naast de overweg terecht, waar zijn auto vast kwam te zitten tussen de rails. Nog beduusd van wat hem overkomen is, vertelt hij zijn verhaal: "Het eerst wat ik deed, was natuurlijk maken dat ik uit de auto kwam en van de overweg af. Maar toen er in geen velden of wegen een trein aankwam, dacht ik: laat ik toch maar proberen of ik mijn auto niet weg kan krijgen. Maar dat lukte niet. Bovendien was er een band lek, waardoor het al helemaal niet meer ging. Ik heb toen geprobeerd 112 te bellen om te vragen of de politie de trein kon tegenhouden, maar toen ze opnamen, zag ik er in de verte al een aankomen en toen wist ik eigenlijk al dat het te laat was." Door het ongeluk kwam het treinverkeer in beide richtingen stil te liggen. Ook het lokale verkeer had er behoorlijk hinder van, want niet alleen de overweg in de Maststraat, maar ook andere overwegen bleven dicht omdat de spoorbomen automatisch gesloten werden.

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 17:34
door Steven
leuk he, had hierdoor vandaag vanuit NL terug naar huis een vertraging van ongeveer 3 u :-)

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 18:59
door timothy_Vermeulen
was dit getrokken of geduwd door een 11xx of traxx?

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 19:08
door Steven
als de auto onder het stuurrijtuig zit kan het niet anders dan dat er achteraan een reeks 11 zat te duwen he.

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 19:10
door AlexNL
Als ik de foto zo zie, is het stuurstandrijtuig ertegenaangeknald. Welke loc erachterhing maakt dan ook niet meer uit...

De bestuurder heeft echt heel veel geluk gehad, hij had 't alleen niet nogmaals moeten gaan proberen. Hij had meteen 0900 - 8844 of 112 moeten bellen om het door te geven, dan was de aanrijding misschien niet eens gebeurd, als de meldkamer snel genoeg contact had gezocht met NS / ProRail om die trein te stoppen.

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 19:17
door Steven
een traxx kan niet in trek duw rijden met die rijtuigen dus het is de logica zelf dat het een HLE reeks 11 nmbs is die aan de trein hangt om effe mijn zin aan te vullen. Ik denk dat als je zoiets voorhebt paniek uw grootste vijand is en de tijd veel te snel voorbijgaat om nuchter te kunnen denken wat je het beste doet.

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 19:22
door treinbruno
ik denk dat je in zo'n geval niet echt veel meer kunt doen als nog effe proberen gas te geven, en anders gewoon uit je auto stappen en de 100 bellen...

en als je het al weet kun je nog altijd de richting van de eerste trein gokken en daar met iets roods gaan zwaaien (tenzij je met meerdere bent)

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 19:25
door banaan
treinbruno schreef:ik denk dat je in zo'n geval niet echt veel meer kunt doen als nog effe proberen gas te geven, en anders gewoon uit je auto stappen en de 100 bellen...

en als je het al weet kun je nog altijd de richting van de eerste trein gokken en daar met iets roods gaan zwaaien (tenzij je met meerdere bent)
Dan ga je toch eerst nog ver moeten lopen wilt dat uithalen. Plus, heb jij altijd iets roods bij?

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 20:27
door Steven
het moet niet noodzakelijk rood zijn hoor, loop zover je kan en zwaai maar zo hevig je kan. Elke normaal TB zal dan wel remmen.

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 20:34
door Dieselfreak
Op Wikipedia heeft ooit in het artikel "overweg" het volgende gestaan:
Het komt wel eens voor dat auto net op een overweg tot stilstand komt, bijvoorbeeld doordat hij naast het wegdek rijdt en tussen de rails blijft klemzitten. In dat geval is het natuurlijk zaak de trein tot stilstand te brengen. Dat kan door de trein tegemoet te rennen en naar de machinist te zwaaien. Er is echter ook een elektronische manier. Als men met de startkabel de twee rails aan elkaar verbindt, dan denkt de beveiligingsinstallatie dat er in dat blok een trein staat. Het sein dat toegang geeft tot dat blok, zal dan op onveilig springen.
Dat vetgedrukte moet je natuurlijk net nĂ­et doen. Je kunt ten eerste al niet weten uit welke richting de eerstvolgende trein komt. En je zult inderdaad al kilometers moeten lopen opdat een aankomende trein zeker genoeg remafstand zou hebben.

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 21:07
door Steven
als je een afstand van 1500m neemt op een klassieke lijn kan elke trein met een noodremming ruimschoots stoppen voor het gevaarlijk punt in belgie.

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 21:08
door Robin
Als men met de startkabel de twee rails aan elkaar verbindt, dan denkt de beveiligingsinstallatie dat er in dat blok een trein staat. Het sein dat toegang geeft tot dat blok, zal dan op onveilig springen
werkt dit werkelijk? handig om te weten dan.

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 21:13
door Joris
Hallo,
Robin schreef:
Als men met de startkabel de twee rails aan elkaar verbindt, dan denkt de beveiligingsinstallatie dat er in dat blok een trein staat. Het sein dat toegang geeft tot dat blok, zal dan op onveilig springen
werkt dit werkelijk? handig om te weten dan.
Normaalgezien wel.
Ik dacht dat de bareel proberen terug naar omhoog duwen ook een middel is om het sein op onveilig te krijgen.
1500m lopen, lijkt me veel als je plots de bel hoort gaan...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Auto onder Benelux....

Geplaatst: 30 mar 2009, 21:27
door Mark7758
Joris schreef:Hallo,
Robin schreef:
Als men met de startkabel de twee rails aan elkaar verbindt, dan denkt de beveiligingsinstallatie dat er in dat blok een trein staat. Het sein dat toegang geeft tot dat blok, zal dan op onveilig springen
werkt dit werkelijk? handig om te weten dan.
Normaalgezien wel.
Ik dacht dat de bareel proberen terug naar omhoog duwen ook een middel is om het sein op onveilig te krijgen.
1500m lopen, lijkt me veel als je plots de bel hoort gaan...
Groeten,
Joris De Mol
Dit werkt niet hoor. Details laat ik even buiten beschouwing.