Thalys in 2008 snel naar Amsterdam

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jules

Bericht door Jules »

TBL behoort niet tot ETCS! Het is wel vergelijkbaar met level 1 maar de bakens die gebruikt worden door TBL zijn niet compatibel met ETCS. In Nederland zal de maximale snelheid beperkt worden tot 160 km/h bij level 1 en zit je met secties van 3km.

Bij level 2 wordt alle signalisatie doorgestuurd via GSM-R. Plaatsbepaling en treinintegriteit via spoorkringen en bakens.

Level 3 is "moving Block" en zal tot hier toe nog nergens worden toegepast.
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

Thalys zou ook in 2008 uitpakken met opfrissing van de huisstijl. De inrichting van de trein zou veranderen en de stellen krijgen langs buiten ook een opfrissing.

Bron : Thalyscope
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jules schreef:TBL behoort niet tot ETCS! Het is wel vergelijkbaar met level 1 maar de bakens die gebruikt worden door TBL zijn niet compatibel met ETCS. In Nederland zal de maximale snelheid beperkt worden tot 160 km/h bij level 1 en zit je met secties van 3km.

Bij level 2 wordt alle signalisatie doorgestuurd via GSM-R. Plaatsbepaling en treinintegriteit via spoorkringen en bakens.

Level 3 is "moving Block" en zal tot hier toe nog nergens worden toegepast.
je moet duidelijk onderscheid maken tussen tbl 1 of 2/3 da laatste werkt anders dan het eerste
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik dacht ook dat tbl 2 compatibel was met etcs :roll: kan me vergissen :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:ik dacht ook dat tbl 2 compatibel was met etcs :roll: kan me vergissen :P
tbl2 is in die zin compatibel da de stuurpostuitrusting niet moet aangepast worden
Jules

Bericht door Jules »

Steven serieus... TBL2 is in de verste verte niet compatibel. De stuurpost uitrusting is totaal verschillend. De stellen die op ETCS gaan werken hebben een volledig nieuwe MFA nodig. Wij hebben met een ETCS uitgerust stel op L2 gereden. Er gebeurt niets want de TBL2 bakens zijn niet compatibel met ETCS. Het principe van een ETCS baken is vergelijkbaar met een KVB baken. Dus het type opnemer op het stel en al hetgeen er achter moet staan is totaal anders.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

jules er is een onderscheid tussen de opname en de weergave toestellen en ik heb het hier enkel over de weergave da de opname ni geschikt is spreek ik ni tegen want etcs heeft normaal een continue signaal en niet met bakens, het gaat over wat de bestuurder aan info te zien krijgt en daar zit tbl2 al wel juist
Jules

Bericht door Jules »

OK de TBL aanduiding zit juist, dan even de volgende vragen:

Op ETCS krijg je een verschillend icoon voor panto neerlaten en panto opzetten. Op TBL2 is dat 1 icoon.

OP ETCS krijg je een icoon voor aankondiging tunnel. Bij TBL bestaat dat niet.

Op de ETCS display rolt de lijnfiche zich af met alle markeerborden hierop. Hoe doe je dit met het TBL display???

De snelheids meter moet voor ETCS van kleur kunnen veranderen ?? Hoe gebeurt dit op het TBL display ????

Ik denk dat ik wel weet hoe ze dit oplossen: Voor stellen die op ETCS gaan rijden vliegt de display eruit. Er bestaan nochtans bij de NMBS al foto's genoeg van de nieuwe displays. Vraag er eens achter...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jules schreef:OK de TBL aanduiding zit juist, dan even de volgende vragen:

Op ETCS krijg je een verschillend icoon voor panto neerlaten en panto opzetten. Op TBL2 is dat 1 icoon.

OP ETCS krijg je een icoon voor aankondiging tunnel. Bij TBL bestaat dat niet.

Op de ETCS display rolt de lijnfiche zich af met alle markeerborden hierop. Hoe doe je dit met het TBL display???

De snelheids meter moet voor ETCS van kleur kunnen veranderen ?? Hoe gebeurt dit op het TBL display ????

Ik denk dat ik wel weet hoe ze dit oplossen: Voor stellen die op ETCS gaan rijden vliegt de display eruit. Er bestaan nochtans bij de NMBS al foto's genoeg van de nieuwe displays. Vraag er eens achter...
je moet wel vermelden over welke level van weergave je bezig bent in de stuurpost he, zowel voor opname als weergave zijn er verschillende levels, kwestie van de zaak ni nog verwarrender te maken dan ze al is
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Level 1 is een puntsgewijs systeem, waarvan de functionaliteit vrijwel overeenkomt met die van ATB-NG en TBL 2/3. Er is tevens een optioneel Level 1 + Infill implementatie beschikbaar die continue transmissie beschikbaar stelt in de buurt van vaste seinen langs het spoor. De Infill implementatie kan zowel gebruik maken van EuroRadio als EuroLoop. Communicatie tussen baan en trein werkt bij level 1 één kant op: van baan naar trein (unidirectioneel).

Level 2 is een bidirectioneel continue systeem, dat het mogelijk maakt alle seinen langs de baan te vervangen door cabinesignalering. Het bepalen of een blok vrij is gaat via conventionele blokdetectie (stroomlopen/assentellers). Een trein bepaalt zijn positie met behulp van passieve Eurobalise bakens. Deze bakens fungeren als een soort electronische kilometerbordjes.

Level 3 is een bidirectioneel continu systeem dat werkt met variabele (bewegende) blokken. De plaatsbepaling van trein kan plaatsvinden met EuroBalise bakens, een satelietnavigatie systeem (zoals GPS), afstandsmeting, of een combinatie van deze. Via GSM-R verstuurt de trein zelf zijn positie naar het RBC.



ik heb me dus vergist dacht da het de twee was ma komt dus overeen met level 1, foutje in mijn telling aangezien ik van 1 tot 4 dacht terwijl ze indelen van 0 tot 3, men excuus zie url
http://home.conceptsfa.nl/~gstevens/cab_ertms.htm
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

@Jules : Ik vraag mij dan wel af welke display ze dan vervangen .. is dat alleen die van de TVM430 of ook de snelheids-en accelerometer daarbij ? Wordt de nieuwe display dan iets zo à la BR185/BR101 met ETCS voor Leipzig-Halle ofwat ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

msts.be schreef:@Jules : Ik vraag mij dan wel af welke display ze dan vervangen .. is dat alleen die van de TVM430 of ook de snelheids-en accelerometer daarbij ? Wordt de nieuwe display dan iets zo à la BR185/BR101 met ETCS voor Leipzig-Halle ofwat ?
meestal zal het idd zo een grote display worden, echter op de cfl 3000 hebben ze de anologe meter behouden maar wel verplaatst
Jules

Bericht door Jules »

TVM 430 en alle andere displays verdwijnen en komen op hetzelfde scherm terecht. Er zullen 2 schermen geinstalleerd worden, 1 werkend, de andere als backup.

En Steven, dit zal het laatste worden wat ik erover ga neerpennen. Ik heb ETCS anderhalve maand zien werken zowel in Level 1 als in Level 2. Zelfs op level 1 heb je geen laterale seinen meer nodig. Je kan idd URL's genoeg vinden en dat overschrijven. Maar wat ik gezien heb is dat zowel voor Level 1 als voor Level 2 de aanduidingen van de TBL2 display niet alle info kunnen weergeven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh dat is de externe info die ik gevonden heb, ik had die intern ook al mondeling via het werk zelf :-) vandaar da ik die zo was gaan zoeken, zou het anders ni doen hoor en tbl2 (zie L2) vereist geen laterale seinen trouwens

zelfs de uic spreekt over eventueel afgezwakte versies op basis van bestaande installties

http://etcs.uic.asso.fr/docs/specificat ... frs_v3.pdf


waar de volgende link laat zien op p32 dat het ook nog ni allemaal voor morgen zal zijn dat ze verwachten dat het in orde zal zijn
op pagina 38 vermelde ze da op lijn 3 en 4 etcs level 2 komt en de rest van het land zou level 1 krijgen

http://etcs.uic.asso.fr/docs/corridors/cba_v4.1.pdf
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ter info de reeks 3000 heeft al minstens 1 loc met etcs en die heefts alles op 1 scherm, daar waar nu bij reeks 13/3000 de snelheidsmeter zit, die op zijn beurt een plaats opschuigt naar links en de rest ook dus wat herschikt is
Plaats reactie