Pagina 1 van 1

Treinongeval in Duitsland: 24 gewonden

Geplaatst: 17 apr 2009, 10:15
door Patrick
Gelezen in de online gazet en ook in het Duits:
regionale trein met 22 reizigers is op traag rijdende goederentrein (die vloeibaar gas vervoerde) gebonkt.
Plaats: buurt van station Berlijn-Karow.
Reizigerstrein ontspoorde, het was de RE (lijn 3) uit Stralsund naar Berlijn.
De TB moest bevrijd worden uit zijn stuurpost via het raam.
Afbeelding Verdere foto's via de link hierboven (Duits artikel).

Re: Treinongeval in Duitsland: 24 gewonden

Geplaatst: 17 apr 2009, 10:32
door Hans
:shock: Je moet niet vragen hoe sterk toch die impact moet geweest zijn. De loc lijkt zelfs in het midden wat dubbel geplooid.
De bestuurder heeft heel wat geluk gehad en vooral veel te danken aan de robuustheid van de loc. De kast van eerste rijtuig heeft wel goed stand gehouden precies, gezien de ravage aan de bestuurderscabine aan die zijde van de loc.

Re: Treinongeval in Duitsland: 24 gewonden

Geplaatst: 17 apr 2009, 18:19
door treinbruno
shit shit shit :? :? :?

dit is de lijn berlijn-stralsund-sassnitsz, en daar gaat mijn nachttrein vannacht over heen (malmo-trelleborg-sasnitz-berijn) en in berlijn heb ik maar 40 minuten overstaptijd...
weet er iemand of de lijn al vrij is?

Re: Treinongeval in Duitsland: 24 gewonden

Geplaatst: 17 apr 2009, 18:29
door rail s
Afbeelding Over de kwaliteit van het rijtuig kan duidelijk niet getwijfeld worden.
Dat de TB het echter overleefd heeft mag een wonder heten gezien de schade :shock: ...hopelijk genezen de gewonden snel.

Re: Treinongeval in Duitsland: 24 gewonden

Geplaatst: 17 apr 2009, 23:10
door AlexNL
De Duitse degelijkheid gaat i.i.g. op voor dat rijtuig... wat een ravage is dat zeg. Ik ben benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren...

Re: Treinongeval in Duitsland: 24 gewonden

Geplaatst: 18 apr 2009, 10:09
door Robin
veiligheid voor passagiers voor alles, is hier wel bewezen :shock:

Re: Treinongeval in Duitsland: 24 gewonden

Geplaatst: 18 apr 2009, 10:13
door HLE 2302
amai, het rijtuig is steviger dan de loc, en de tb heeft geluk dat hij in zijn stuurpost is gebleven, daardoor heeft hij het ook overleeft, de loc moet zo gelast geweest zijn dat bij een ingeval de stuurpost zo op z'n geheel mogelijk blijft zonder te kraken, dit heeft natuurlijk gevolgen voor de rest van de loc, maar zo zijn er wel al heel wat mensenlevens gered ...

greetz 2302