mobiele biertap bij de SBB

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Bartjedj »

Dat gaat op voor jou. Maar niet iedereen kent zo goed zijn grenzen (jammer genoeg).
Neen, om echt met taps te gaan werken lijkt me geen goed idee.
Maar een boord-bistro zou in de lange IC-treinen wel mogen.

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Steven »

Ik ben er ook niet zo mee opgezet. Bier drinkende mensen in de trein storen mij meestal. Dit doordat een niet 100% leeg blikje meermaals een leven op zichzelf krijgt aan boord van de trein. Rondrollen onder de zetels. Plekken geeft op de vloer of zetelbekleding. Om nog niet te spreken van het aantal keer ik al iemand heb weten overgeven door het teveel aan bier (of andere alcohol).
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door LHOON »

Steven schreef: Dit doordat een niet 100% leeg blikje meermaals een leven op zichzelf krijgt aan boord van de trein. Rondrollen onder de zetels. Plekken geeft op de vloer of zetelbekleding.
Coca-cola is véél erger dan bier wat vlekken betreft, laat bovendien een kleverige brij achter op de vloer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Steven »

LHOON schreef:
Steven schreef: Dit doordat een niet 100% leeg blikje meermaals een leven op zichzelf krijgt aan boord van de trein. Rondrollen onder de zetels. Plekken geeft op de vloer of zetelbekleding.
Coca-cola is véél erger dan bier wat vlekken betreft, laat bovendien een kleverige brij achter op de vloer.
dat kleeft inderdaad ook, en ice tea nog veel meer, maar deze beide zorgen niet voor zatte overlast in de trein (die ik in het Brusselse geregeld meemaak op de trein).
Kris

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Kris »

Er is zelfs een trein in België waar je een vers getapte pint op kan verkrijgen. In de Boordbistro van de ICE is het mogelijk om Becks van't vat te drinken in een glazen pint van de DB. Voor 3,5€ voor een halve liter is dit in feite nog een koopje tov Thalys en Eurostar.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door K V B »

Kris schreef:Er is zelfs een trein in België waar je een vers getapte pint op kan verkrijgen. In de Boordbistro van de ICE is het mogelijk om Becks van't vat te drinken in een glazen pint van de DB. Voor 3,5€ voor een halve liter is dit in feite nog een koopje tov Thalys en Eurostar.
Het ICE restaurant mag er verder ook wezen. Het is wel opvallend dat je in Duitse treinen beter kan eten dan in Franse...

Met Pasen ben ik even heen en terug geweest naar België. Met de ICE, en in eerste klas. Daar krijg je je maaltijd zelfs aan je zitplaats geserveerd.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door treinbruno »

en bij den duits kunt ge zelfs ne pizza kopen :D
alleen jammer dat (buiten oost europa) eten of drinken op de trein altijd zo duur is :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Steven »

K V B schreef: Met Pasen ben ik even heen en terug geweest naar België. Met de ICE, en in eerste klas. Daar krijg je je maaltijd zelfs aan je zitplaats geserveerd.
Doet Thalys en Eurostar ook, die eerste geeft een koude schotel, bij eurostar kan je warm eten krijgen dacht ik.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door treinbruno »

toen ik vorige maand 2 keer comfort 1 met thalys tussen luik en keulen reisde kreeg ik alleen maar een cola, terwijl op de thalys website staat dat je een lichte maaltijd krijgt :(
tussen brussel en luik was er zo te zien ook geen eten uitgedeeld :?
Afbeelding
Bartjedj

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Bartjedj »

Thalys heeft bij de recente reorganisatie ook zijn maaltijdkaart volledig overboord gesmeten en vernieuwd.
Meer info op de pagina over 'Comfort 1' op de Thalys-site.

Klik hier.

Het opvallendste is dat Thalys een uitgebreid aanbod aanbiedt op treinen van en naar Parijs, maar naar Amsterdam en Keulen is het heel wat beperkter.

BDJ
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door treinbruno »

Tussen Brussel en Amsterdam of tussen Brussel en Keulen maakt Thalys uw reis aangenamer met:

* een licht ontbijt,
* een licht middag- of avondmaal,
* of een tussendoortje.

Bij dit alles krijgt u de keuze tussen diverse warme en koude dranken.
dit noem ik nog altijd niet alleen een cola, en zelfs 2 keer :?
thalys, over de hele lijn anders :lol:
Afbeelding
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door K V B »

treinbruno schreef:alleen jammer dat (buiten oost europa) eten of drinken op de trein altijd zo duur is :twisted:
Tja, ik ben Zwitserse prijzen gewend :-)

In de nachttrein van Zagreb naar Zürich rijd tot aan de Oostenrijkse grens een Servische restauratiewagen mee, en die is inderdaad niet duur. (Binnenkort zit/lig ik nog eens op die trein). Daar heb ik zelfs vers gebakken frietjes gegeten, al was de kwaliteit ook niet alles...
Plaats reactie