mobiele biertap bij de SBB

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

mobiele biertap bij de SBB

Bericht door K V B »

Al een poosje experimenteert de SBB met het verbeteren van het mini-bar aanbod in de IC treinen. Een paar maand geleden mochten we kennismaken met mobiele espresso aparaten. Ik geniet sindsdien elke ochtend van een heerlijk bakje koffie.
Deze namiddag mocht ik kennismaken met weerom iets nieuws: Een mobiele biertap. Alleen jammer dat het Heineken was, en de hotdogs konden beter.

Maar mischien moet de NMBS ook maar eens met Jupiler praten. Volgens mij moet op vrijdagavond in de P treinen wel wat pintjes af te zetten zijn...
Trammist

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Trammist »

Bier in de trein? Nee bedankt. Er is al genoeg lawaai en andere (over)last in de trein, een bende (half)zatte mannen kan ik (en vele anderen) missen als kiespijn...
Dietrich

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Dietrich »

Halfzatten heb ik al genoeg gezien, meestal te vinden in het eerste of laatste rijtuig van treinen in de avondspits. :)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Patrick »

Eikes, Jupiler! :twisted:
Kris

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Kris »

Dat zou pas ideaal zijn in de treinen.
Een vers getapte Jupiler voor 1.5€ en wat ambiance in de trein!
LML
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door LML »

Als je Heineken kunt kopen in Vietnam, China, Mexico, Italië e.d., dan moet er toch zeker iets van Inbev in Zwitserland geraken...?
Moet kunnen volgens mij: een Jup'ke of een Stella'ke van 't vat op een SBB-trein. Wel de allerkleinste vatjes, hé,...

Allé vooruit, met z'n allen naar Zwitserland...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Dietrich

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Dietrich »

Waarom zou er nu een biertap moeten komen in een trein? :roll: Om te beginnen kan men misschien al eens een automaat voorzien op lange IC's (idee dat hier al eens stond) met wat drank en snoep. Want nu kan je bvb van Brussel tot Luxemburg zitten zonder de kans iets te kopen van drank of eten.

Wie bier wilt drinken moet dit zelf maar meenemen. Dit lukt blijkbaar al op sommige treinen met alle lawaai tot gevolg.
LML
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door LML »

Ai ai... ik heb het hier niet over vaten van 30 of 50 liter, hé. Ik heb het over vaatjes van 25 of 33 cl. Blikjes dus. Een blikje is toch ook 'bier op vat'?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Kris

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Kris »

Dietrich schreef: Wie bier wilt drinken moet dit zelf maar meenemen. Dit lukt blijkbaar al op sommige treinen met alle lawaai tot gevolg.
Dat fenomeen noemen ze ook "gezelligheid samen een pint drinken". Dat moet kunnen in tijden van een verzuurde samenleving. Van zolang daar geen agressiviteit of andere ongezonde toestanden uit voortkomen heb ik daar geen problemen mee.
Trouwens ook zonder bierconsumptie kan een groepje reizigers lawaai maken op de trein...
LML
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door LML »

Kris schreef:Dat fenomeen noemen ze ook "gezelligheid samen een pint drinken". Dat moet kunnen in tijden van een verzuurde samenleving. Van zolang daar geen agressiviteit of andere ongezonde toestanden uit voortkomen heb ik daar geen problemen mee.
Trouwens ook zonder bierconsumptie kan een groepje reizigers lawaai maken op de trein...
Er is niets dat nog zaliger is dan in een trein iets consumeren en/of eten, met of zonder vrienden of gezin. Je reist per trein gewoon verder en je eet/drinkt iets, zonder daarvoor tijd te verliezen (ergens uitstappen en u afvragen: 'waar kunnen we een terraske doen of iets gaan drinken, of is er een zaak al of niet open?')

Trouwens, iedereen maakt al eens kabaal, met of zonder alcohol (wat Kris hierboven al aangehaald heeft). Maar dat gebeurt er nu eenmaal in een trein...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Dietrich

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Dietrich »

Verzuring tegengaan moet daarom niet betekenen dat er een grote meute zich gedraagt als kinderen. Inclusief op de vloer stampen in een bovendek van een M6, heel plezant voor deze die beneden zitten. Als je de verzuring wilt tegengaan kan je ook gewoon babbelen en een conversatie aangaan met anderen in de trein. :)
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door K V B »

Dietrich schreef:Waarom zou er nu een biertap moeten komen in een trein? :roll: Om te beginnen kan men misschien al eens een automaat voorzien op lange IC's (idee dat hier al eens stond) met wat drank en snoep. Want nu kan je bvb van Brussel tot Luxemburg zitten zonder de kans iets te kopen van drank of eten.
Op de SBB IC's heb je al een bistro, of een restaurant en soms zelfs beide (zoals op Geneve - Bern - Zürich - St. Gallen), en er komt een karretje met (overigens uitstekende) koffie rond. 's ochtends zijn er overigens twee karretjes met koffie (want een kan de vraag niet aan) en 's avonds heeft men nu dus een van die karretjes door een mobiele tap vervangen. Al bij al moeten er ongeveer een man of zes enkel met catering bezig geweest zijn op die namiddag IC.

In vergelijking daarmee heeft de NMBS inderdaad nog flink wat werk voor de boeg.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Shrek »

is die catering dan niet verschrikkelijk duur? met 1€40 zoals in een café zal je wel niet toekomen :roll:
Trammist

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Trammist »

Een karreke zal niet snel terugkeren..... Ik heb als broekske van jaar nog "het karreke" geweten op de IC G...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: mobiele biertap bij de SBB

Bericht door Dieselfreak »

Dietrich schreef:Wie bier wilt drinken moet dit zelf maar meenemen. Dit lukt blijkbaar al op sommige treinen met alle lawaai tot gevolg.
Ik doe dat heel dikwijls. En het blijft meestal niet bij 25 of 33 centiliter... Zonder dat ik daarom voor problemen moet zorgen. Niets gezelliger dan een stevige pint drinken in een confortabel vervoermiddel en tegelijk naar het voorbijschuivende landschap kijken!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie