nighttrain schreef:Ik vraag me gewoon af hoe diep de haat van iemand kan zijn t.o.v. een bepaald bedrijf om zoveel uitspraken te doen die redelijk subjectief zijn en ook ongegrond:
Ik haat de NMBS niet. In tegendeel zelfs. Ik zou graag zien dat het bedrijf een toekomst heeft. Maar dan moet het bedrijf het zelf ook willen.
Zeggen dat de SNCF consevatief is : Welke maatschappij ligt aan de oorsprong van het seinstelsel zonder mechanisch kontakt tussen trein en seininrichting ,en zonder externe optische informatie ,dus lichten of hefbomen.En dit aan hoge tot zeer hoge snelheid.
Moest de SNCF zo conservatief zijn hoe komt het dat het alom in de wereld hun "conservatieve"technieken en "conservatieve procedures" kan verkopen via hun consultancy tak Systra. daar waar andere moderne landen zoals Japan hun tanden hebben gebroken zoals op de taiwan high speed link?
Als je ziet hoe lang ze al het KVB systeem gebruiken op conventionele lijnen om de veiligheid te verhogen van het treinverkeer?
De SNCF is inderdaad een zeer goed ingenieursbureau dat ook nog met knappe treinen rijd. Dat is toch de indruk die ik heb. Wat betreft de dienstverlening naar de reizigers toe is dat een ander verhaal. Het is altijd weer hetzelfde verhaal als ik weer eens vanuit Zwitserland naar Frankrijk ga.
Waarom heeft de SNCF nog steeds geen online planner die naam waardig? Als ik op
http://www.sncf.fr vraag hoe ik van A naar B kom is de vraag meestal "niet", tenzij A of B Parijs is...
Waarom verlies je vaak al de tijdwinst die de TGV oplevert in het voor en na transport?
Waarom rijden er zelfs tussen grote steden als Montpellier en Toulouse maar een handvol treinen?
Waarom rijd de SNCF op sommige lijnen
elke dag volgens een andere dienstregeling?
Ik ga volgende week weer eens naar Frankrijk. Met de trein tot Montpellier en dan verder met de auto...
Als jullie het kunenn aanvaarden dat een rangeerder al tussen de buffers voor aankoppeling dan stel ik mij vragen over jullie verantwoordelijkheids gevoel voor de veiligheid van andere personen! ieder verantwoordelijk treinbestuurder zou moeten eisen dat hij ervan tussen gaat alvorens hij gaat aandrukken! Alsook ieder ander omkaderend personneelslid van het bedrijf.
Bij de SBB heeft men hier geen probleem mee.