SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Steven »

Dat heeft niets met die aanbesteding te maken dat uiteindelijk dat een "lelijk" model het gehaald heeft.
Er zijn allicht mensen die dergelijk ontwerp wel zalig vinden.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door K V B »

Steven schreef:Dat heeft niets met die aanbesteding te maken dat uiteindelijk dat een "lelijk" model het gehaald heeft.
Er zijn allicht mensen die dergelijk ontwerp wel zalig vinden.
Ik vind de Desiro ML best mee vallen. Wat ik wel eens zou willen weten is of de vloer van het lage gedeelte net op perronhoogte is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Steven »

met dat lelijke eendje had hij het op die stellen Fyra die van Ansaldo breda komen.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Teach2 »

Wat ik wel eens zou willen weten is of de vloer van het lage gedeelte net op perronhoogte is.
De vloer is op 80cm over de gehele lengte van het stel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Steven »

ha ja juist een desiro lijkt twee niveaus te hebben maar is niet zo, de toegangen + gangen hebben over heel de trein hetzelfde niveau, het zijn enkel de zetels die wat hoger staan als ik me niet vergis
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Steven »

voila effe in mijn innotrans bestanden wezen zoeken
Bijlagen
desiro (binnenkant).jpg
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door K V B »

Steven schreef:ha ja juist een desiro lijkt twee niveaus te hebben maar is niet zo, de toegangen + gangen hebben over heel de trein hetzelfde niveau, het zijn enkel de zetels die wat hoger staan als ik me niet vergis
Elkders in dit forum als ik dat de NMBS de meeste perons op 55cm brengt. Dat men voor de nieuwe stoptreinen een instaphoogte van 80 cm gekozen heeft lijkt me weerom een gemiste kans van formaat...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Steven »

Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door K V B »

Steven schreef:Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.
Waarom nog errons op 55 cm brengen als men voor de stoptreinen voor een vloerhoogte van 80 cm gekozen heeft?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Steven »

Men kiest er blijkbaar voor om zowel de 55 als 80 cm perrons te gebruiken. Het waarom weet ik ook niet. Misschien moet je dat is aan de ingenieurs vragen. Kan te maken hebben met bouwtoelatingen en zo verder (ik vermoed dat ook hier stedebouwkundige voorschriften een rol kunnen spelen zoals bij alles het geval is in België)
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.

haha kunnen ze in Kalmthout ook komen ...ooit was de lijn Essen - Charleroi(deels) helemaal hoge perrons...nu worden ze bij de verbouwing iets verlaagd...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Steven »

De reden van die "superhoge" perrons is vrij eenvoudig, kijk naar de allereerste elektrische motorstellen. Dat is de reden dat deze stellen enkel daar reden, aan andere perrons was het totaal zinloos te stoppen wegens te gevaarlijk om in en uit te stappen.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door dentheo »

Steven schreef:De reden van die "superhoge" perrons is vrij eenvoudig, kijk naar de allereerste elektrische motorstellen. Dat is de reden dat deze stellen enkel daar reden, aan andere perrons was het totaal zinloos te stoppen wegens te gevaarlijk om in en uit te stappen.
Heeft Belgie nu nog stellen waar je in kunt stappen zonder te "klimmen", dat kon hier op lijn 12 dertig jaar geleden...
Theo
Groeten vanop de Heide
Knipex
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door Knipex »

Er stond vandaag weer een artikel in tagi.ch .
Ik weet niet op het specifiek die 171 want in het artikel spreekt men van 59. Ze lijken wel veel op de FLIRT, lijkt dat ze van Stadler komen
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Bericht door giuseppe »

Laatst trouwens een opvallend bericht over Stadler gelezen. AnsaldoBreda gaat FLIRT's voor hun bouwen.
Plaats reactie