Aachen West opdrukken
Aachen West opdrukken
Is er door de komst van de traxxen iets veranderd aan de manier van werken in Aachen West ?
Wordt er minder opgedrukt ? Het blijft een vierasser dus trekkracht is niet persé groter dan vroeger.
Drukt Railion op of hebben wij extra mannetje staan met een traxx (en rangeerder) ?
Wordt er minder opgedrukt ? Het blijft een vierasser dus trekkracht is niet persé groter dan vroeger.
Drukt Railion op of hebben wij extra mannetje staan met een traxx (en rangeerder) ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51
Re: Aachen West opdrukken
om uw een gedacht te geven : vorige maand heb ik 1500 ton omhoog getrokken met een traxx zonden opduw loc
met een 55 ging dat rond de 650 ton dan was het op
met een 55 ging dat rond de 650 ton dan was het op
Re: Aachen West opdrukken
Weegt die traxx zoveel meer dan de 55 of was die zijn gewichtsverdeling zo pover ?fitnessboy schreef:om uw een gedacht te geven : vorige maand heb ik 1500 ton omhoog getrokken met een traxx zonden opduw loc
met een 55 ging dat rond de 650 ton dan was het op
Of zou het de traploze driefasige regeling die een beetje slip toelaat, maar niet echt doorslaat en blijft trekken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aachen West opdrukken
gewoon totaal vermogen, het vermogen van een 55 is nog steeds veel lager als dat van een traxx. Bijgevolg is de max last om zonder opdrukloc naar boven te rijden verschillend. Voor elke loc bestaat er zo een max last.
Re: Aachen West opdrukken
Als die gewoon iets trager naar boven rijdt heeft hij dat vermogen niet nodig, maar krijgt trein toch van zijn plaats.....behalve als zijn draaistellen kiepen en hij de trekkracht niet op de rails krijgt.Steven schreef:gewoon totaal vermogen, het vermogen van een 55 is nog steeds veel lager als dat van een traxx. Bijgevolg is de max last om zonder opdrukloc naar boven te rijden verschillend. Voor elke loc bestaat er zo een max last.
Is de maximale trekkracht van die twee zo verschillend ?? 1/4 van het lokgewicht 20-22 T ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aachen West opdrukken
Met vermogen bedoel ik meer dan trekkracht alleen, je hebt ook nog versnelling. Maar het max aanzetkoppel speelt zeker een doorslaggevende rol.
Re: Aachen West opdrukken
Zover ik weet word er toch nog regelmatig opgedrukt. zelf heb ik het het laatst gezien op 26 april 2009.dentheo schreef:Is er door de komst van de traxxen iets veranderd aan de manier van werken in Aachen West ?
Wordt er minder opgedrukt ? Het blijft een vierasser dus trekkracht is niet persé groter dan vroeger.
Drukt Railion op of hebben wij extra mannetje staan met een traxx (en rangeerder) ?
De 2821 reed met een zware metaallast.
Zie hier hoe de e lok nog terug rijdt naar aken west
http://www.youtube.com/watch?v=D4IVMDHF820
Re: Aachen West opdrukken
Vermogen is trekkracht vermenigvuldigd met snelheid.... versnelling speelt daarin geen rol.Steven schreef:Met vermogen bedoel ik meer dan trekkracht alleen, je hebt ook nog versnelling. Maar het max aanzetkoppel speelt zeker een doorslaggevende rol.
Versnelling is het resultaat van de trekkracht van de lok die groter is dan de weerstand van de trein.
Als beide gelijk zijn versnelt de trein niet meer, maar rijdt nog wel...
Het kan zijn dat men de motoren van de 55 vreesde te oververhitten door het lang leveren van veel koppel (trekkracht) bij laag toerental van de electrische motoren... de stromen blijven dan hoog en koeling is iets minder en dat vindt en kollektor maar niks..
Adhesieproblemen waren dus waarschijnlijk niet de reden, anders kon een traxx het ook niet
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aachen West opdrukken
tja de elektrische motoren van een 55 (elke elektrische diesel) werken altijd op een lagere spanning dan deze van een traxx of andere elektrische loc.
Re: Aachen West opdrukken
En traxx rijdt driefasig, meen ik, dus zonder kollektor.Steven schreef:tja de elektrische motoren van een 55 (elke elektrische diesel) werken altijd op een lagere spanning dan deze van een traxx of andere elektrische loc.
Ik meen zelfs dat die geen tijdsbeperking hebben op lage snelheid (wat meeste gelijkstromers wel hebben)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51
Re: Aachen West opdrukken
u = I x A gedeelt door de stringes x de tanga
nee van adhesie was het niet maar de 55 had het vermogen gewoon niet halverwege bleef je hangen in de bergop volledig open en niet meer vooruit te komen en maar brullen
nee van adhesie was het niet maar de 55 had het vermogen gewoon niet halverwege bleef je hangen in de bergop volledig open en niet meer vooruit te komen en maar brullen
Re: Aachen West opdrukken
fitnessboy schreef:u = I x A gedeelt door de stringes x de tanga
nee van adhesie was het niet maar de 55 had het vermogen gewoon niet halverwege bleef je hangen in de bergop volledig open en niet meer vooruit te komen en maar brullen
Kan niet....trein valt niet STIL bij vermogentekort, rijdt alleen langzamer....
Hij kreeg zijn vermogen dus niet op de rails dwz WEL een adhesieprobleem...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aachen West opdrukken
het is niet dat de wielen dan doorslagen hoor dentheo. Je blijft gewoon letterlijk hangen. in het ergste geval rol je terug achteruit.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51
Re: Aachen West opdrukken
leg uit ...motoren draaien dan andersom ?Steven schreef:het is niet dat de wielen dan doorslagen hoor dentheo. Je blijft gewoon letterlijk hangen. in het ergste geval rol je terug achteruit.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide