Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf

Bericht door KB »

12 Mei 2006 - SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.

Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.


Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.

Bron: nu.nl
Mijn bron: http://www.biteback.be
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Hèhè.
Die plaatsnamen alleen al :P
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Dat vind jij raar ja. Maar Belgie heeft ook vreemde plaatsnamen naar mijn zien. Zoals Kijkuit..Dan denk ook bij mezelf van.. :lol: :lol:
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Het kan nog beter, hoor :lol:
Al gehoord van Schellebelle, Bachtendekupe, Meeuwen-Gruitrode, Sint-Niklaas? :wink:
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

groentje schreef:Het kan nog beter, hoor :lol:
Al gehoord van Schellebelle, Bachtendekupe, Meeuwen-Gruitrode, Sint-Niklaas? :wink:
jaja, ik moest maar een voorbeeld nemen eh. Sint Niklaas ken ik hardstikke goed. Kom er maandelijks. Mijn familie woont daar. :wink:
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

NSNMBS schreef:
groentje schreef:Het kan nog beter, hoor :lol:
Al gehoord van Schellebelle, Bachtendekupe, Meeuwen-Gruitrode, Sint-Niklaas? :wink:
jaja, ik moest maar een voorbeeld nemen eh. Sint Niklaas ken ik hardstikke goed. Kom er maandelijks. Mijn familie woont daar. :wink:
Ach, ik zette die erbij, omdat er in Nederland vaak een heuse Nicolaasmanie heerst.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

groentje schreef:Het kan nog beter, hoor :lol:
Al gehoord van Schellebelle, Bachtendekupe, Meeuwen-Gruitrode, Sint-Niklaas? :wink:
Kleine correctie: 'Bachtendekupe' is geen plaatsnaam maar een min of meer toeristisch-geografische aanduiding voor het gebied ten zuidwesten van Veurne.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

groentje schreef:Hèhè.
Die plaatsnamen alleen al :P
Heb je nog niet gehoord van Sexbierum? Ligt ook ergens in het Noorden :)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Spermalie (B)- Enschede (Nl), trouwens Zwijndrecht bestaat zowel in België als in Nederland(of heb ik het fout?) :D :D
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Klopt. Aalst ook, geloof ik (ligt in de buurt van Eindhoven of Tilburg als ik me niet vergis), en Oirschot en Aarschot hebben ook duidelijk dezelfde wortel.
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

En Bachtendekupe is inderdaad geen gemeente, ik heb het verwisseld met Schuiferskapelle, deelgemeente van Tielt, en een zeer toffe naam als het wordt uitgesproken op zijn West-Vlaams :lol:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Eggewaartskappelle (deelgemeente van Veurne).
Aarsele (ook een deelgemeente van Tielt), Aarschot...
Wover

Bericht door Wover »

Veldhoven is ni echt een stad, maar wel een straat waarop de straat waar ik in woon op uitmondt, en dus ook een stad in NL
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Loppem heerst gewoonweg! 8)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Trainspotterke schreef:Loppem heerst gewoonweg! 8)
Begint nie he :twisted:
Plaats reactie