NEWARK, N.J. - New Jersey Transit has added nine ALP-46A electric locomotives to its previous order for 27, enabling more retirements of aging ALP-44 electrics. The new units, to be built by Bombardier, come with an option to purchase more in the future.
SNIP
The additional nine locomotives come at a cost of $72 million. That's on top of the initial 2007 order, a contract that cost the agency $245 million. NJ Transit expects to begin receiving locomotives under the contract early next year, with delivery to be complete by mid-2011.
originele bestelling 245/27= 9 milj dollar = +- 7 milj euro
nu 72/9 = 8 milj dollar =+- 6 milj euros
Stevige prijzen volgens mij, wat kost ons een 18 ? miljoen of 4 ?
Europese locomotiefbouwers krijgen veel meer en grotere orders dan de amerikaanse, het schaalvoordeel in Europa is veel groter. Ik denk dat je daarmee het verschil wel kan verklaren
Zie ik dat nu goed en kunnen ze met deze loc's enkel TD rijden? Want aan de loc is er precies maar langs 1 kant een stuurpost. Niet echt functioneel lijkt me?
Waarom zouden ze een extra ongebruikte stuurpost betalen? De samenstelling zal toch altijd dezelfde zijn, loc met rijtuigen. NJ Transit rijdt normaal geen goederenverkeer.
Het vermogen zal er waarschijnlijk wat hoger zijn, de rijtuigen in de USA zijn nogal log en zwaar. En vaak zijn de treinen er ook een stukje langer. Dat ze iets duurder zijn is dan ook niet abnormaal. Zelfs als het verschil wel heel groot is.
groentje schreef:Waarom zouden ze een extra ongebruikte stuurpost betalen? De samenstelling zal toch altijd dezelfde zijn, loc met rijtuigen. NJ Transit rijdt normaal geen goederenverkeer.
Het vermogen zal er waarschijnlijk wat hoger zijn, de rijtuigen in de USA zijn nogal log en zwaar. En vaak zijn de treinen er ook een stukje langer. Dat ze iets duurder zijn is dan ook niet abnormaal. Zelfs als het verschil wel heel groot is.
Volgens mij zit er een Duitse lok in ...101, 111 ?
Presario schreef:
Zie ik dat nu goed en kunnen ze met deze loc's enkel TD rijden? Want aan de loc is er precies maar langs 1 kant een stuurpost. Niet echt functioneel lijkt me?
Die foto's komen niet overeen met de foto die je hier vindt. Op die foto heeft de lok wel 2 stuurposten.
Ook op dit specificatieblad is dit zo.
Eigenlijk zijn dit loks afgeleid van de BR146.
Adler schreef:Op die foto heeft de lok wel 2 stuurposten.
Ook op dit specificatieblad is dit zo.
Eigenlijk zijn dit loks afgeleid van de BR146.
Toen ik er stond te fotograferen ( met schriftelijke NJT toelating !! ik wil geen politie in mijn nek) heb ik ook alleen loks gezien met TWEE stuurposten...was ten zuiden van NewYork.
dentheo schreef:
originele bestelling 245/27= 9 milj dollar = +- 7 milj euro
nu 72/9 = 8 milj dollar =+- 6 milj euros
Stevige prijzen volgens mij, wat kost ons een 18 ? miljoen of 4 ?
De locs zijn gebaseerd op de Trax van Bombardier. In de VS is er niemand meer die nog elocs bouwt. Dat ze zo duur zijn heeft onder andere te maken met de nodige aanpassingen om in de VS te mogen rijden. In de VS worden heel andere eisen gesteld wat de sterkte en stijfheid van het rolende materieel betreft. Dat zorgt er onder andere voor dat alles ook veel zwaarder is.
Volgens sommige experts staan deze regels een renaissance van de spoorwegen in de VS behoorlijk in de weg, omdat hierdoor de aanschaf van rollend materieel veel duurder is, zonder dat er een noemenswaardig veiligheidsvoordel is.
groentje schreef:Waarom zouden ze een extra ongebruikte stuurpost betalen? De samenstelling zal toch altijd dezelfde zijn, loc met rijtuigen. NJ Transit rijdt normaal geen goederenverkeer.
Ook in het goederenverkeer worden locs met slechts een stuurcabine gebruikt in de VS. Als het moet wordt een loc gewoon even omgedraait. Bij lange afstandstreinen is het zelfs normaal dat een trein aan het eindpunt in zijn geheel gekeerd wordt.
Overigens komen locs met slechts een stuurpost ook in Europa voor. In Italië en Zwitserland rijden er verschillende dergelijke series rond.
K V B schreef:
(De locs in de foto's zijn overigens diesellocs)
Diesellocs met een pantograaf ???
Het gaat dus om Bi-mode locomotieven.
The new dual-powered locomotives will be capable of operating under both diesel power and alternating current electric power from overhead sources – a first in North America. The flexible power system will enable the locomotives to operate across the entire NJ TRANSIT and AMT rail systems, which include both electrified and non-electrified lines.
The new dual-powered locomotives will be capable of operating under both diesel power and alternating current electric power from overhead sources – a first in North America. The flexible power system will enable the locomotives to operate across the entire NJ TRANSIT and AMT rail systems, which include both electrified and non-electrified lines.
Nee hoor, de bi-mode locs zijn die van de foto's, niet degene waar jij het over had in je eerste post hier. Dat zijn namelijk wel degelijk zuiver elektrische locs, 3-systeems, 5,6 Mw, 200 km/u.