ICE en ETCS
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: ICE en ETCS
Het zullen wellicht enkelspanningstreinen zijn. Niet zo frequent, hoor, maar als er een in onderhoud is, en er valt nog een uit, dan wordt het al wat krapjes. En dan verkiest men het Duitse traject toch nog te rijden, en voor de rest naar bussen te verwijzen...
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: ICE en ETCS
Zou de volgende thalys niet sneller zijn als de bus? (tenzij het om ICE 10 gaat)groentje schreef:Het zullen wellicht enkelspanningstreinen zijn. Niet zo frequent, hoor, maar als er een in onderhoud is, en er valt nog een uit, dan wordt het al wat krapjes. En dan verkiest men het Duitse traject toch nog te rijden, en voor de rest naar bussen te verwijzen...
Re: ICE en ETCS
Ja, maar toen was het maar af-en-toe, nu is het ook officiëel geworden..treinbruno schreef:die POS naar frankfurt was in mei ook al
Re: ICE en ETCS
Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Re: ICE en ETCS
Hallo,
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: ICE en ETCS
De nmbs zou dat wel kunnen doen (reeks 27 met I10 mag immers in Aken binnen) maar vraagt hier waarschijnlijk een astronomisch hoog bedrag voorJoris schreef:Hallo,Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Re: ICE en ETCS
Hoi,
Terminus,
Dit klopt als een bus want ik zat op de bewuste ICE 15 verzekerd door de 4601 die er met een vertraging van circa 90 minuten in Aachen HBf volledig de brui aan gaf waardoor heel mijn reisplanning in duigen viel.De reizigers van bovenvermelde trein moesten in Aachen HBF de Thalys van 15u39 naar Koln HBF nemen en vandaar moest ik met de ICE naar Basel die onderweg in Frankfurt Flughafen alwaar de reizigers naar Frankfurt HBF konden verder reizen.Ikzelf bleef in Frankfurt Flughafen omdat ik anders mijn terugrit zou missen.
Het was duidelijk dat het een dertiende juli was.
Lukas
Terminus,
Dit klopt als een bus want ik zat op de bewuste ICE 15 verzekerd door de 4601 die er met een vertraging van circa 90 minuten in Aachen HBf volledig de brui aan gaf waardoor heel mijn reisplanning in duigen viel.De reizigers van bovenvermelde trein moesten in Aachen HBF de Thalys van 15u39 naar Koln HBF nemen en vandaar moest ik met de ICE naar Basel die onderweg in Frankfurt Flughafen alwaar de reizigers naar Frankfurt HBF konden verder reizen.Ikzelf bleef in Frankfurt Flughafen omdat ik anders mijn terugrit zou missen.
Het was duidelijk dat het een dertiende juli was.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: ICE en ETCS
je moet niet enkel aan het materieel denken maar ook aan personeel. Op de moment van een defect moet je alles aanwezig hebben en heel snel beschikbaar hebben en dat is meestal het probleem. Als voor de eerste ICE vanuit Brussel geen materieel ter beschikking (uur voordien ICE defect bijvoorbeeld) is heb je evenmin rollend materieel. Er is gewoon geen stam met I10 of I6 ter beschikking in Vorst op dat moment. Die zijn allemaal in gebruik voor andere treinen en staan dus her en der in het land of zijn dan al aan het rijden. Komt er nog is bij dat je een bestuurder nodig hebt dat met die 27 kan en mag rijden. Die ook nog is het baanvak Welkenraedt Aachen moet kennen. Dat speel je niet zomaar klaar als een uur voor vertrek uw ICE het begeeft.Shrek schreef:De nmbs zou dat wel kunnen doen (reeks 27 met I10 mag immers in Aken binnen) maar vraagt hier waarschijnlijk een astronomisch hoog bedrag voorJoris schreef:Hallo,Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Re: ICE en ETCS
Ergens meer informatie over dit voorval?Terminus schreef:Vandaag is de 4601 (ICE 15) in panne gevallen in de tunnel van Soumange..
Re: ICE en ETCS
Ik denk dat Lukas op al je vragen zal kunnen antwoorden..wrpint schreef:Ergens meer informatie over dit voorval?Terminus schreef:Vandaag is de 4601 (ICE 15) in panne gevallen in de tunnel van Soumange..
Re: ICE en ETCS
Hoi,
wrpint,
Wat wil je weten?
Lukas
wrpint,
Wat wil je weten?
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: ICE en ETCS
Hoe lang heb je in de tunnel stilgestaan. Wat was de reden van de panne. Werd er gecommuniceerd naar de reizigers toe door het treinpersoneel?Lukas schreef:Hoi,
wrpint,
Wat wil je weten?
Lukas