Pagina 1 van 4

ICE en ETCS

Geplaatst: 21 jun 2009, 20:45
door dentheo
Ik heb hier nog niets gelezen van de ervaring tijdens de eerste week ICE over de nieuwe lijn...

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 24 jun 2009, 07:58
door Freakytrain
Het teken dat we er nog niets over hebben gehoord is denk ik positief?

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 24 jun 2009, 11:07
door Accelerat
Ik heb al veel foto's gezien van ICE op hoge snelheid op die lijn... Dus het zal wel goed gaan zeker?

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 24 jun 2009, 15:01
door treinbruno
ik ga proberen morgen de lijn eens te doen (als ik uit mijn bed geraak :) )

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 08 jul 2009, 21:13
door Joris
Hallo,
Zaterdag 04/07 weigerde de 4610 over L3 te rijden, helaas...
Groeten,
Joris De Mol

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 08 jul 2009, 23:37
door groentje
De ETCS was inderdaad 'hors service'. En zonder veiligheidssysteem, zelfs als je alleen bent op de lijn, dat mag niet. Er rijden regelmatig ook treinen om via lijn 36 ipv lijn 2 wegens TBL2 buiten dienst...

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 08 jul 2009, 23:52
door Joris
Hallo,
Het lag dus aan de spoorlijn, en niet aan de trein zelf?
Groeten,
Joris De Mol

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 08 jul 2009, 23:52
door groentje
Die installatie zit ook in de trein :wink:

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 09 jul 2009, 00:09
door Joris
Hallo,
groentje schreef:Die installatie zit ook in de trein :wink:
Ja, natuurlijk, maar omdat u zei dat de ETCS hors service was, ging ik ervan uit dat gewoon de lijn dicht was, en er met de ICE zelf geen probleem was.
Dat het natuurlijk ook andersom kan weet ik ook. (wel een lijn, maar geen trein).
Groeten,
Joris De Mol

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 09 jul 2009, 12:38
door Terminus
Ik dacht dat tot nader order enkel de 4601 tot en met 4604 over de nieuwe lijn mochten...

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 10 jul 2009, 00:46
door groentje
Dat kan ook, ja, de ETCS nog niet geïnstalleerd of gecertificeerd.

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 10 jul 2009, 10:12
door dentheo
groentje schreef:Dat kan ook, ja, de ETCS nog niet geïnstalleerd of gecertificeerd.
Maar als ze maar één of twee stellen hebben zit de dienstregeling dan niet "bijna altijd" en elke dag weer in ne knoop ? Of laat men pendelen tussen Brussel en Aken ?

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 10 jul 2009, 11:55
door wrpint
Heb op 1 juli het traject Brussel-Köln gedaan en de ICE 15 reed netjes over de nieuw lijn. Zou zwaar teleurgesteld zijn mocht hij er niet over gereden hebben (heb de werken aan de oostelijke tak tussen Luik en Duitse grens van nabij gevolgd). In de tunnel van Soumagne begon hij snelheid te maken en daarna was hij op een wip aan de Buschtunnel waar hij enkele minuten stilstond om een Thalys door te laten. Knap lijntje. Mooie omgeving.

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 11 jul 2009, 01:49
door groentje
Valt wel mee, ik geloof dat ze 1 exemplaar meer hebben dan noodzakelijk voor de dienst naar België. Zodat, als er 1-tje is dat naar de werkplaats, er nog wel kan gereden worden. Maar als die trein dan nog geen gehomologeerde ECTS-installatie heeft...
Erger is, als de trein niet is uitgerust met het Belgische beveiligingssysteem, dan moet-ie beperkt worden tot Frankfurt-Aken. Wat gemiddeld zo'n keer per maand wel zal voorvallen...

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 01:34
door msts.be
groentje schreef:Erger is, als de trein niet is uitgerust met het Belgische beveiligingssysteem, dan moet-ie beperkt worden tot Frankfurt-Aken. Wat gemiddeld zo'n keer per maand wel zal voorvallen...
? Komen de MF-stellen dan ook nu op Frankfurt-Aken dan (sinds de zomerdienstregeling wordt één slag Parijs-Frankfurt met TGV POS verzekerd ipv ICE-3MF wegens de aanhoudende technische problemen met de overhitte transfo's in Frankrijk) ? Of wordt er met een enkelspannings-stel gereden ?