Koersbord van de Treski

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Koersbord van de Treski

Bericht door 260689 »

Gisteren zag ik in oostende rond half 8 de ram van de Treski op spoor 7 staan.
Er stond nog geen machhien ervoor (spijtig genoeg) maar heb wel het koersbord op foto kunnen leggen.
Ik persoonlijk vind het een niet alledaags koersbord.

Foto is genomen op een I6 rijtuig.
Bijlagen
DSCN5529222.JPG
DSCN5529222.JPG (31.36 KiB) 10094 keer bekeken
Bert

Bericht door Bert »

Niets van bestemmingen meer
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

neen geen bestemming maar wel splinternieuw
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Ik vind het wel spijtig dat ze er gaan bestemmingen meer opdoen :evil: .
Ik beweer niet dat dit lelijk is ofzo integendeel het is juist goed gedaan, maar zoiets kan je toch ook kleiner maken en met bestemmingen.
Kris

Bericht door Kris »

Is het juist dat deze trein met 4 rijtuigen + 1 ledig rijdt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

oei dan zou ik mijn foto's is moeten nazien ik dacht da ik hem vorig weekend met 6 stuks gezien had
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Normaal rijden ze wel met 6 tot 8 rijtuigen! :?
De zondag kan het zijn dat er een 16 voor hangt! :wink:

En eigenlijk vind ik niet dat de bestemmingen op die koersborden moeten staan! Je weet zo toch al dat het om de Treski gaat en je dus al op de goede trein zit!

Leuke anekdote nog: Vorige week vrijdag, toen we terugkeerden uit Vielsalm met onze klas, zater er vanaf Brussel-Zuid een man en een vrouw de nieuwste nieuwtjes met mekaar uit te wisselen. Daarbij kwam ook even de Treski aan bod! :P
Ze zeiden dat het een grote flop is en dachten dat hij volgend jaar niet meer zal rijden (wat hij dus wel zal doen). Blijkbaar is de Bergland Express van TTC ook al redelijk bekend bij het grote publiek, want ze wisten zelfs de naam van deze trein en dat het om een private Nederlandse treinmaatschappij gaat! :D Over de Bergland Express spraken ze wel lovende woorden uit!
Kris

Bericht door Kris »

Ik heb gisteren de bergland express nog zien vertrekken in Brussel-N en ik moet zeggen dat het treintje redelijk goed gevuld zat. En er was ambiance in den discobar :wink:
Spijtig genoeg moest ik met een andere trein vertrekken...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ik vroeg al af of voor de TreSki wel een nieuw koersbord zou gemaakt worden , maar bij deze is dus die vraag al beantwoord ..
Bert

Bericht door Bert »

Vanmorgen de Treski gezien in Brugge en er zat bijna niemand meer op. Hij was tenslotte ook bijna op zijn eindpunt.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

op den TTC kunt ge tenminste nog een poging doen om te slapen en wa ambiance te maken . Het enigste positief van den treski is de 16 die ervoor hangt...
Justinian

Bericht door Justinian »

poyaud schreef:op den TTC kunt ge tenminste nog een poging doen om te slapen en wa ambiance te maken . Het enigste positief van den treski is de 16 die ervoor hangt...
Misschien een riskante vraag, maar in Nederland kennen we niet allemaal de TreSki -zitten daar alleen zitrijtuigen in of ook lig/slaap-rijtuigen? Ik kan me voorstellen, dat de mogelijkheid om te pitten door zonder fel-brandende binnenverlichting in je ogen en horizontaal weleens een uitkomst zou kunnen zijn??
Bert

Bericht door Bert »

De treski wordt volledig samengesteld uit zitrijtuigen type I10 en I6 :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bert schreef:De treski wordt volledig samengesteld uit zitrijtuigen type I10 en I6 :wink:
wat allemaal zitrijtuigen zijn
Greg

Bericht door Greg »

I6 kan je ook tot bed omvormen.
Plaats reactie