ongeval in Kroatie vervolg
Geplaatst: 25 jul 2009, 20:01
TheNenoXtreme, youtube schreef:Not fake. Insane, but true 100%. 1st train lost track probably due to anti-weed spray, that was applied just some time before that 1st train arrived. Train was supposed to brake before curve, but they suspect anti-weed spray on high heat (+40*C / 104*F) turned into oil-like substance, preventing train to slow down in curve. Second train is maintenance crew that rushed to help victims. However they had same problem and lost tracks as same as first train did. Bizarre, but true guys.
2 maanden geleden zat ik nog op die trein, op die plek. Brrr.....
Tja, die kantelbakstellen zijn juist gekocht om de lijn te kunnen versnellen. Staan ze allemaal aan de kant om dit moment?vatrogasci schreef:Deze foto nam ik vorige week in het station van Split
De vervang-ICN kwam daar wel toe met een vertraging van één uur
In die komt daar geneens...treinbruno schreef:Op het station van ploče hing er gisteren nog veel reclame voor de ICN trein
ik heb gehoord december, met een nachttrein sarajevo-belgrado(Ik hoop trouwens dat de Talgo's van de Bosnische Spoorwegen er gauw komen)
Ieder z'n meug, maar ik hoop dat het interieur dan wel voorzien is op de lange reistijden in Bosnië. 6-7 uur op een trein zonder compartimenten en met zetels allemaal achter elkaar zoals in een bus, geen plaats om eens recht te staan, ... dan heb ik nog liever de versleten en vuile GOSA of Bautzen wagens. Bovendien heb ik al gehoord dat die TALGO draaistelloze rames uitgesproken slecht rijden op niet-gelaste sporen en bovendien zullen ZRS en ZFBH vastzitten aan de exclusiviteit van TALGO-onderdelen. Hadden ze niet beter hun rijtuigen binnengestoken bij Gredelj zoals de HZ en grondig gemoderniseert ipv Spaanse high-tech binnen te halen? TALGO zal een korte imago-boost zijn voor de spoorwegen in Bosnië, maar ik heb serieuze twijfels of het lang zal duren...K V B schreef:Ik hoop trouwens dat de Talgo's van de Bosnische Spoorwegen er gauw komen
De helft van de stammen zijn bedoeld voor nachttreinen, dus daar komen slaapcompartimenten in. De rest zal inderdaad de gebruikelijk bestoeling hebben zoals we die ook in TGVs, ICE's enz, hebben. Persoonlijk heb ik op lange afstandstreinen overigens veel liever "achter elkaar" dan "tegenover elkaar"...Tauern-Express schreef:Ieder z'n meug, maar ik hoop dat het interieur dan wel voorzien is op de lange reistijden in Bosnië. 6-7 uur op een trein zonder compartimenten en met zetels allemaal achter elkaar zoals in een bus, geen plaats om eens recht te staan, ...K V B schreef:Ik hoop trouwens dat de Talgo's van de Bosnische Spoorwegen er gauw komen
Ik niet. Uitkijken op de achterkant van een zetel maakt mij onpasselijk na lange tijd. Na 3 uur zitten heb ik bovendien ook zeer aan mijn zitvlak en in die grossraumwagens kan men moeilijk een beetje in het gangpad gaan staan (mensen zouden nogal raar kijken). Bovendien... hoeveel mensen reizen er niet in familieverband of met een groepje vrienden? Als zetels allemaal achter elkaar staan kan men onmogelijk nog een gesprek voeren en bovendien luistert iedereen mee... Om nog maar te zwijgen van als er een zatlap, een chiro, een bende giecheltrienen of een krijsende kleine in Uw rijtuig zit... Spijtig dat compartimenten en vis-à-viszitplaatsen uit de mode zijn, ik denk dat veel mensen die nog appreciëren, maar de heren-directeurs van de spoorwegen reizen zelf ongetwijfeld met het vliegtuig als ze lange afstanden doen. In Bosnië zijn de bussen trouwens veel rapper en het comfort is vrijwel hetzelfde als die TALGO's ®.De helft van de stammen zijn bedoeld voor nachttreinen, dus daar komen slaapcompartimenten in. De rest zal inderdaad de gebruikelijk bestoeling hebben zoals we die ook in TGVs, ICE's enz, hebben. Persoonlijk heb ik op lange afstandstreinen overigens veel liever "achter elkaar" dan "tegenover elkaar"...
Code: Selecteer alles
De ZFBH heeft een speciale regeling kunnen treffen met talgo voor het afbetalen van die treinen over tientallen jaren, daarom hebben ze die daar gekocht.