NS stopt met de eerste electrische spoorlijn van NL

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
NSNMBS

NS stopt met de eerste electrische spoorlijn van NL

Bericht door NSNMBS »

Vanaf 3 juni stopt de NS met treinverkeer op de Hofpleinlijn. Dit is de lijn die loopt van Den Haag C - Rotterdam Hofplein. Hier reden de allereerste electrische treinen van de NS. op hemelvaartsdag is er een groot afscheid gepland. Al het historische electrische materieel van de NS zal over deze lijn een ritje maken. De gehele dag door! En tevens is die lijn dan ook GRATIS. Dus je mag zoveel ritjes maken als je wilt. Verder word er nog een fotowedstrijd gehouden. Het beloofd een geslaagde en drukke dag te worden.

Voor meer informatie:
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... ersbericht


Vanuit Belgie de Int 600 nemen tot Den Haag HS. Daar overstappen op de treinen naar Den Haag C en je bent er al.
NSNMBS

Re: NS stopt met de eerste electrische spoorlijn van NL

Bericht door NSNMBS »

Zijn er al mensen van plan te komen? :wink:
Wover

Bericht door Wover »

nee wegens bijna exaams, en volgens mij heb ik dan zelfs nog les (of is da ne zaterdag?)
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Wover schreef:nee wegens bijna exaams, en volgens mij heb ik dan zelfs nog les (of is da ne zaterdag?)
Hemelvaartsdag valt doorgaans op een lesvrije donderdag. :wink:
Wover

Bericht door Wover »

ah op hemelvaartsdag, dacht dat het de 3e juni zelf was.

Mja, dan kan ik ook niet, want ik ga morgen van 21u tot 6u op bassleader zitten, en dan nog met de trein terug naar Herentals :P
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Goed lezen he Wout .. euh wover :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Sinds wanneer wordt de sluiting van een spoorlijn zo feestelijk gevierd? :shock:

Is er hier iemand die meer over deze lijn afweet en waarom ze gesloten wordt?
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Ja. Er komt Light rail te rijden. En dan kunnen er geen gewone treinen meer rijden.
En om het dan toch maar goed te doen. Maken we er een feestje van.
Hoe triest het dan ook is.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
ziemon

Bericht door ziemon »

RandStadRail, waar deze lijn onderdeel van gaat uitmaken, betekent een behoorlijke opwaardering voor de lijn, nieuwe stations, nieuwe aanknopingen, nieuw/vernieuwd materieel, dus zo negatief is dit helemaal niet!

http://www.randstadrail.nl/
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

En het was ook de eerste electrische spoorlijn he! :wink: :o

Mark ook van de partij morgen? :D :D
sweek

Bericht door sweek »

De lijn wordt dus rechtstreeks aangesloten op de metro van Rotterdam. Daarnaast gaat de frequentie omhoog naar 1 trein per 10 minuten.
Ik denk niet dat de snelheid met lightrail er op achteruit gaat gaan, dit was sowieso al een beetje een s-bahn lijn met vaak maar korte afstanden tussen de stations.

De nieuwe treintjes: Afbeelding (Van Haagsetrams.com)
Of komen deze alleen op de Zoetermeerlijn terecht en zijn het die nog niet gearriveerde die naar de Hofpleinlijn gaan?
Laatst gewijzigd door sweek op 25 mei 2006, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

NSNMBS schreef:En het was ook de eerste electrische spoorlijn he! :wink: :o

Mark ook van de partij morgen? :D :D
Nee. Ik ben een SNCB Freak. Dat ik nou bij het spoor werk is een tweede.
Dus ik blijf er van verre.
Maar geniet. :lol:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

sweek schreef:Of komen deze alleen op de Zoetermeerlijn terecht en zijn het die nog niet gearriveerde die naar de Hofpleinlijn gaan?
Jep. Op de Zoetermeerlijn komen trams die over het Haagse tramnet kunnen en op de Hofpleinlijn komen metro's die op het Rotterdamse metronet kunnen. De Zoetermeerlijn gaat straks helemaal door het stadscentrum van Den Haag, terwijl de Hofpleinlijn maar tot het centraal station gaat.

Hoe de metrostellen eruit gaan zien: http://www.bombardier.com/en/1_0/1_1/1_1_1_3_6.jsp
D_Loc

Bericht door D_Loc »

Ik ben vandaag even gaan koekeloeren in Den Haag en heb wat foto's gemaakt bij Voorburg en Leidschendam-Voorburg. Ik ben niet helemaal tevreden met de foto's maar het is beter dan niets. Het was trouwens erg druk. Maar dat was te verwachten, het was gratis :lol: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tux

Bericht door Tux »

zijn toch mooie foto's. ik had ook wel willen gaan maar vond niemand die mee wilde :(


grtz
Plaats reactie