Trein elke tien minuten (NS)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Trein elke tien minuten (NS)

Bericht door K V B »

Steven schreef:Door één trein niet te laten stoppen kan je geen extra trein door de nzv sturen daarvoor moet je er al minstens 4 voor laten doorrijden om dan vier minuten winst te boeken (de afstand bedraagt amper 3 km). Voldoende om een extra blok te krijgen en hem te doen stoppen. De werken die je zou moeten maken om alle IC treinen door 1 koker te krijgen zijn vrij kostelijk omdat je enorm veel fly overs zou moeten maken tov de huidige situatie, ik ben er dus geen voorstander van. Ik heb dan liever dan men Brussel West iets verder gaat uitwerken.
Brussel West ontwikkelen is zeker een goed idee, vooral omdat er daar ook plaats is voor een groter station (als men het iets naar het noorden opschuift).
Ik denk echter dat de signalisatie aanpassen zodat treinen op twee minuten van elkaar kunnen rijden echter wel haalbaar is.
jan_olieslagers
Berichten: 3513
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Trein elke tien minuten (NS)

Bericht door jan_olieslagers »

Over de tijd tussen twee treinen, en daar gaat het hier eigenlijk over, spreek ik me niet uit bij gebrek aan vakkennis.
Maar over het nevenonderwerp "de noord-zuidverbinding en haar capaciteit en hoe deze te benutten" deze bedenking: inderdaad straf dat Brussel-Centraal meer reizigers verwerkt dan Zuid en Noord. Ook mij lijkt het dat dit voor een groot deel komt van reizigers die overstappen op de metro. Dus inderdaad kan de NZV en specifiek Brussel-Centraal ferm ontlast worden door een uitbreiding van het aanbod in Brussel-West. Maar ik vind vreemd dat niemand spreekt over een gelijkaardige ontlasting ten Oosten van het Centrum: ook Merode is prima geschikt als overstap van trein naar metro. Maar over een uitbreiding van het aanbod op lijn 26 hoor ik maar weinig, is er daaarover niks voorzien in de GEN-plannen? Misschien omdat er daar maar twee sporen zijn, en uitbreiding ook daar niet eenvoudig?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Trein elke tien minuten (NS)

Bericht door groentje »

Lijn 28 is verbonden met de stations Noord en Zuid. De lijn 26 niet. De nieuwe combinatie lijn 26-Schuman/Josaphattunnel-lijn 161 dicht ik iets meer kansen toe, daarmee heb je 3 belangrijke aantrekkingspunten verbonden, en in Schuman kan je ook op de metro overstappen.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein elke tien minuten (NS)

Bericht door dentheo »

jan_olieslagers schreef: Maar over het nevenonderwerp "de noord-zuidverbinding en haar capaciteit en hoe deze te benutten" deze bedenking: inderdaad straf dat Brussel-Centraal meer reizigers verwerkt dan Zuid en Noord. Ook mij lijkt het dat dit voor een groot deel komt van reizigers die overstappen op de metro.
Dat laatste weet ik niet, Brussel centraal was binnen de vijf jaar na opening al het station met de meeste reizigers... lag er toen al een metro ?

Iemand die de massa's kan afschatten die naar de metro wandelen ?? Ik heb de indruk dat 3/4 uit het station gaat...
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie