HLE 20 Brussel-Zwitserland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
PeterBrz

HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door PeterBrz »

Hallo,

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een treincombinatie van zwitserse en belgische rijtuigen.
Nu heb ik gevonden dat vooral de HLE 20 deze rijtuigen trekt.
Het is mijn bedoeling om enkele zwitserse rijtuigen te combineren met de I6 rijtuigen, op een foto zag ik dat dit best mogelijk is. (nummer van de loc was 2007)
Nu is mijn vraag of de 2005 ook in deze combinatie over de sporen is gelopen (ik vind enkel maar de 2005 met zwitserse rijtuigen, dus zonder de I6).

Tot waar trekt de 20 deze rijtuigen precies? Want ik veronderstel dat deze niet volledig tot zwitserland rijden. :wink:

Weet er iemand uitsluitsel? Alvast heel erg bedankt :D ,

Groeten, Peter
13'erke

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door 13'erke »

Eén fotootje zegt genoeg :) Afbeelding Deze lok trekt de treinnummers 90/91, 96/97 en 295/296 tot Luxemburg (stad) resp Brussel-Zuid via de luxemburglijn.
De eerste 4 nrs bevatten Zwitserse en Belgische rijtuigen, de laatste 2 enkel Franse rijtuigen.
PeterBrz

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door PeterBrz »

Thnx mate! :D
Dit zegt inderdaad genoeg, ik was al aan het zoeken op internet naar zo'n foto maar nergens te vinden :D
Heel erg bedankt :!:

Worden deze rijtuigen in Luxemburg overenomen door een zwitserse trein of eerst nog door een andere loc?
13'erke schreef: De eerste 4 nrs bevatten Zwitserse en Belgische rijtuigen, de laatste 2 enkel Franse rijtuigen.
Wat bedoel je hier mee? :? :oops:

Groeten, Peter
13'erke

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door 13'erke »

PeterBrz schreef:Thnx mate! :D
Dit zegt inderdaad genoeg, ik was al aan het zoeken op internet naar zo'n foto maar nergens te vinden :D
Heel erg bedankt :!:

Worden deze rijtuigen in Luxemburg overenomen door een zwitserse trein of eerst nog door een andere loc?
13'erke schreef: De eerste 4 nrs bevatten Zwitserse en Belgische rijtuigen, de laatste 2 enkel Franse rijtuigen.
Wat bedoel je hier mee? :? :oops:

Groeten, Peter
Deze rijtuigen worden in het station van Luxemburg (stad) overgenomen door een Franse lok, dit kan een bb 15000 (nez cassé) of een bb 26000 (sybic) zijn. Deze neemt de rijtuigen mee tot Basel, daar wordt er dan een Zwitsers machien voorgehangen, dit kan zowat alles zijn. Tevens wordt daar de Belgische I6 uit de trein gehaald.

Wat ik bedoel met de nummers, zijn de treinnummers die ik in de regel daarboven heb beschreven, geef deze nummers even in op www.railtime.be, en je weet meteen het parcour van de desbetreffende trein. :wink:
13'erke

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door 13'erke »

Ow ja, voor moest je het niet weten: sinds juli 2007 worden enkel de 2001 tot 2007 toegelaten tot het luxemburgse net, enkel deze loks bezitten over Memor 2+ (aangeduid met een sticker op de lok, onder het nummer op de zijkant), het beveiligingssysteem op het Luxemburgse net.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door K V B »

13'erke schreef: Deze rijtuigen worden in het station van Luxemburg (stad) overgenomen door een Franse lok, dit kan een bb 15000 (nez cassé) of een bb 26000 (sybic) zijn. Deze neemt de rijtuigen mee tot Basel, daar wordt er dan een Zwitsers machien voorgehangen, dit kan zowat alles zijn. Tevens wordt daar de Belgische I6 uit de trein gehaald.
De Belgische I6-en worden er voor zover ik weet niet meer in Basel uitgehaald. Integendeel, de hele stam wordt zelfs voor binnelandse Zwitserse treinen gebruikt, waarbij ze zelfs in Luzern te zien zijn...
http://www.reisezuege.ch/reisezuege/ind ... fah_id=251
Laatst gewijzigd door K V B op 21 sep 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door Steven »

Hangt er vanaf aan welke kant de I6 hangt. De twee basis I6 rijtuigen blijven er inderdaad geregeld aanhangen nu, het zijn echter de versterkingsrijtuigen, die ook I6 zijn, die er dan weer wel afgaan.
PeterBrz

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door PeterBrz »

Ok we hebben weer wat bijgeleerd :D dank hiervoor!
Vandaag de dag wordt dus nog steeds het type 20 hiervoor gebruikt (al is het dan wel de 2007)?
Dit treinstel wordt niet afgesloten door een stuurstandrijtuig, of wel?

Ik meen dat de HLE 20 toch al een oudere loc is, is er een mogelijk loc die in de toekomst hiervoor kan worden ingezet, bv de HLE 27 of voldoet deze niet aan de normen?

Groeten, Peter
banaan

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door banaan »

PeterBrz schreef:Ok we hebben weer wat bijgeleerd :D dank hiervoor!
Vandaag de dag wordt dus nog steeds het type 20 hiervoor gebruikt (al is het dan wel de 2007)?
Dit treinstel wordt niet afgesloten door een stuurstandrijtuig, of wel?

Ik meen dat de HLE 20 toch al een oudere loc is, is er een mogelijk loc die in de toekomst hiervoor kan worden ingezet, bv de HLE 27 of voldoet deze niet aan de normen?

Groeten, Peter
Enkel de 20 en de 13 zijn tegenwoordig op het Luxemburgs net toegelaten, dacht ik.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door Shrek »

PeterBrz schreef: Ik meen dat de HLE 20 toch al een oudere loc is, is er een mogelijk loc die in de toekomst hiervoor kan worden ingezet, bv de HLE 27 of voldoet deze niet aan de normen?
Enkel de 13 en de nieuwe 18 zullen in de toekomst nog naar luxemburg rijden :wink: maar je hebt nog zeker een half jaar om de 20ers daar te fotograferen :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door Steven »

zoals schrek het al schreef is momenteel enkel de 20 en 13 toegelaten en i de loop van komend jaar ook de nieuwe reeks 18
Trammist

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door Trammist »

PeterBrz schreef: Ik ben momenteel aan het zoeken naar een treincombinatie van zwitserse en belgische rijtuigen.
Nu heb ik gevonden dat vooral de HLE 20 deze rijtuigen trekt.
Het is mijn bedoeling om enkele zwitserse rijtuigen te combineren met de I6 rijtuigen, op een foto zag ik dat dit best mogelijk is. (nummer van de loc was 2007)
Nu is mijn vraag of de 2005 ook in deze combinatie over de sporen is gelopen (ik vind enkel maar de 2005 met zwitserse rijtuigen, dus zonder de I6).
Wat bent u van plan? Werkt u bij de Planningsdienst Materieel van de NMBS ? Of is het voor de modelbouw? :)
Laatst gewijzigd door Trammist op 21 sep 2009, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door Steven »

hij zoekt die combinaties allicht voor zijn modelbouw.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:Hangt er vanaf aan welke kant de I6 hangt. De twee basis I6 rijtuigen blijven er inderdaad geregeld aanhangen nu, het zijn echter de versterkingsrijtuigen, die ook I6 zijn, die er dan weer wel afgaan.
Correctie: Het zijn 2 I10 rijtuigen die tot Luxemburg rijden. Het I6 rijtuig rijdt nu inderdaad mee tot in Zwitserland zelf.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland

Bericht door Joris »

Hallo,
Trammist schreef: Wat bent u van plan? Werkt u bij de Planningsdienst Materieel van de NMBS ?
Bij de NMBS zelf weet men volgens mij zeer goed uit wat hun treinen bestaan hoor... :wink:
Die gaan daarvoor niet ten rade op een internetforum...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie