HLE 20 Brussel-Zwitserland
HLE 20 Brussel-Zwitserland
Hallo,
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een treincombinatie van zwitserse en belgische rijtuigen.
Nu heb ik gevonden dat vooral de HLE 20 deze rijtuigen trekt.
Het is mijn bedoeling om enkele zwitserse rijtuigen te combineren met de I6 rijtuigen, op een foto zag ik dat dit best mogelijk is. (nummer van de loc was 2007)
Nu is mijn vraag of de 2005 ook in deze combinatie over de sporen is gelopen (ik vind enkel maar de 2005 met zwitserse rijtuigen, dus zonder de I6).
Tot waar trekt de 20 deze rijtuigen precies? Want ik veronderstel dat deze niet volledig tot zwitserland rijden.
Weet er iemand uitsluitsel? Alvast heel erg bedankt ,
Groeten, Peter
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een treincombinatie van zwitserse en belgische rijtuigen.
Nu heb ik gevonden dat vooral de HLE 20 deze rijtuigen trekt.
Het is mijn bedoeling om enkele zwitserse rijtuigen te combineren met de I6 rijtuigen, op een foto zag ik dat dit best mogelijk is. (nummer van de loc was 2007)
Nu is mijn vraag of de 2005 ook in deze combinatie over de sporen is gelopen (ik vind enkel maar de 2005 met zwitserse rijtuigen, dus zonder de I6).
Tot waar trekt de 20 deze rijtuigen precies? Want ik veronderstel dat deze niet volledig tot zwitserland rijden.
Weet er iemand uitsluitsel? Alvast heel erg bedankt ,
Groeten, Peter
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Eén fotootje zegt genoeg
Deze lok trekt de treinnummers 90/91, 96/97 en 295/296 tot Luxemburg (stad) resp Brussel-Zuid via de luxemburglijn.
De eerste 4 nrs bevatten Zwitserse en Belgische rijtuigen, de laatste 2 enkel Franse rijtuigen.
De eerste 4 nrs bevatten Zwitserse en Belgische rijtuigen, de laatste 2 enkel Franse rijtuigen.
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Thnx mate!
Dit zegt inderdaad genoeg, ik was al aan het zoeken op internet naar zo'n foto maar nergens te vinden
Heel erg bedankt
Worden deze rijtuigen in Luxemburg overenomen door een zwitserse trein of eerst nog door een andere loc?
Groeten, Peter
Dit zegt inderdaad genoeg, ik was al aan het zoeken op internet naar zo'n foto maar nergens te vinden
Heel erg bedankt
Worden deze rijtuigen in Luxemburg overenomen door een zwitserse trein of eerst nog door een andere loc?
Wat bedoel je hier mee?13'erke schreef: De eerste 4 nrs bevatten Zwitserse en Belgische rijtuigen, de laatste 2 enkel Franse rijtuigen.
Groeten, Peter
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Deze rijtuigen worden in het station van Luxemburg (stad) overgenomen door een Franse lok, dit kan een bb 15000 (nez cassé) of een bb 26000 (sybic) zijn. Deze neemt de rijtuigen mee tot Basel, daar wordt er dan een Zwitsers machien voorgehangen, dit kan zowat alles zijn. Tevens wordt daar de Belgische I6 uit de trein gehaald.PeterBrz schreef:Thnx mate!
Dit zegt inderdaad genoeg, ik was al aan het zoeken op internet naar zo'n foto maar nergens te vinden
Heel erg bedankt
Worden deze rijtuigen in Luxemburg overenomen door een zwitserse trein of eerst nog door een andere loc?
Wat bedoel je hier mee?13'erke schreef: De eerste 4 nrs bevatten Zwitserse en Belgische rijtuigen, de laatste 2 enkel Franse rijtuigen.
Groeten, Peter
Wat ik bedoel met de nummers, zijn de treinnummers die ik in de regel daarboven heb beschreven, geef deze nummers even in op www.railtime.be, en je weet meteen het parcour van de desbetreffende trein.
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Ow ja, voor moest je het niet weten: sinds juli 2007 worden enkel de 2001 tot 2007 toegelaten tot het luxemburgse net, enkel deze loks bezitten over Memor 2+ (aangeduid met een sticker op de lok, onder het nummer op de zijkant), het beveiligingssysteem op het Luxemburgse net.
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
De Belgische I6-en worden er voor zover ik weet niet meer in Basel uitgehaald. Integendeel, de hele stam wordt zelfs voor binnelandse Zwitserse treinen gebruikt, waarbij ze zelfs in Luzern te zien zijn...13'erke schreef: Deze rijtuigen worden in het station van Luxemburg (stad) overgenomen door een Franse lok, dit kan een bb 15000 (nez cassé) of een bb 26000 (sybic) zijn. Deze neemt de rijtuigen mee tot Basel, daar wordt er dan een Zwitsers machien voorgehangen, dit kan zowat alles zijn. Tevens wordt daar de Belgische I6 uit de trein gehaald.
http://www.reisezuege.ch/reisezuege/ind ... fah_id=251
Laatst gewijzigd door K V B op 21 sep 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Hangt er vanaf aan welke kant de I6 hangt. De twee basis I6 rijtuigen blijven er inderdaad geregeld aanhangen nu, het zijn echter de versterkingsrijtuigen, die ook I6 zijn, die er dan weer wel afgaan.
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Ok we hebben weer wat bijgeleerd dank hiervoor!
Vandaag de dag wordt dus nog steeds het type 20 hiervoor gebruikt (al is het dan wel de 2007)?
Dit treinstel wordt niet afgesloten door een stuurstandrijtuig, of wel?
Ik meen dat de HLE 20 toch al een oudere loc is, is er een mogelijk loc die in de toekomst hiervoor kan worden ingezet, bv de HLE 27 of voldoet deze niet aan de normen?
Groeten, Peter
Vandaag de dag wordt dus nog steeds het type 20 hiervoor gebruikt (al is het dan wel de 2007)?
Dit treinstel wordt niet afgesloten door een stuurstandrijtuig, of wel?
Ik meen dat de HLE 20 toch al een oudere loc is, is er een mogelijk loc die in de toekomst hiervoor kan worden ingezet, bv de HLE 27 of voldoet deze niet aan de normen?
Groeten, Peter
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Enkel de 20 en de 13 zijn tegenwoordig op het Luxemburgs net toegelaten, dacht ik.PeterBrz schreef:Ok we hebben weer wat bijgeleerd dank hiervoor!
Vandaag de dag wordt dus nog steeds het type 20 hiervoor gebruikt (al is het dan wel de 2007)?
Dit treinstel wordt niet afgesloten door een stuurstandrijtuig, of wel?
Ik meen dat de HLE 20 toch al een oudere loc is, is er een mogelijk loc die in de toekomst hiervoor kan worden ingezet, bv de HLE 27 of voldoet deze niet aan de normen?
Groeten, Peter
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Enkel de 13 en de nieuwe 18 zullen in de toekomst nog naar luxemburg rijden maar je hebt nog zeker een half jaar om de 20ers daar te fotograferenPeterBrz schreef: Ik meen dat de HLE 20 toch al een oudere loc is, is er een mogelijk loc die in de toekomst hiervoor kan worden ingezet, bv de HLE 27 of voldoet deze niet aan de normen?
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
zoals schrek het al schreef is momenteel enkel de 20 en 13 toegelaten en i de loop van komend jaar ook de nieuwe reeks 18
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Wat bent u van plan? Werkt u bij de Planningsdienst Materieel van de NMBS ? Of is het voor de modelbouw?PeterBrz schreef: Ik ben momenteel aan het zoeken naar een treincombinatie van zwitserse en belgische rijtuigen.
Nu heb ik gevonden dat vooral de HLE 20 deze rijtuigen trekt.
Het is mijn bedoeling om enkele zwitserse rijtuigen te combineren met de I6 rijtuigen, op een foto zag ik dat dit best mogelijk is. (nummer van de loc was 2007)
Nu is mijn vraag of de 2005 ook in deze combinatie over de sporen is gelopen (ik vind enkel maar de 2005 met zwitserse rijtuigen, dus zonder de I6).
Laatst gewijzigd door Trammist op 21 sep 2009, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Correctie: Het zijn 2 I10 rijtuigen die tot Luxemburg rijden. Het I6 rijtuig rijdt nu inderdaad mee tot in Zwitserland zelf.Steven schreef:Hangt er vanaf aan welke kant de I6 hangt. De twee basis I6 rijtuigen blijven er inderdaad geregeld aanhangen nu, het zijn echter de versterkingsrijtuigen, die ook I6 zijn, die er dan weer wel afgaan.
Groeten,
Joris De Mol
Re: HLE 20 Brussel-Zwitserland
Hallo,
Die gaan daarvoor niet ten rade op een internetforum...
Groeten,
Joris De Mol
Bij de NMBS zelf weet men volgens mij zeer goed uit wat hun treinen bestaan hoor...Trammist schreef: Wat bent u van plan? Werkt u bij de Planningsdienst Materieel van de NMBS ?
Die gaan daarvoor niet ten rade op een internetforum...
Groeten,
Joris De Mol