Geen trein, geen Westerschelde

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
GBA_ChilD

Re: Geen trein, geen Westerschelde

Bericht door GBA_ChilD »

Ik schaam mij voor het feit dat ik 87,5% NL ben.

Nederland doet veels te weinig aan de buren relatie, dit is rond uit zielig.
Ik hoop wel dat de NMBS aparte treinen besteld, dat maakt de kans kleiner dat een Ansaldo horizonvervuiling te erg wordt.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Geen trein, geen Westerschelde

Bericht door apestaart »

melle schreef:En groot gelijk hebben de Belgen. De Nederlanders hebben al tijd genoeg gehad!
Volgens professoren aan Vlaamse universiteiten kunnen we in theorie zelfs Zeeuws-vlaanderen en zuid-limburg toe-eigenen als de Nederlanders weigeren.

(zie de afgesloten verdragen in de 19de eeuw)

In de praktijk zal dat wel niet gebeuren
Ten eerste de bevolking in Zeeuws-Vlaanderen en Zuid-Limburg zal dat niet willen
en ten tweede denk ik dat Europa niet akkoord zal gaan
Fles

Re: Geen trein, geen Westerschelde

Bericht door Fles »

Hogersluys schreef:Vreemd chantagetechniek hanteren de Nederlanders.
Vreemd om dit chantage te noemen. Belgen verwijten Nederland te verzaken, Nederland verwijt België te verzaken. Meer niet.
Zij weten vast niet dat spoorwegen en havenbeleid onder twee verschillende regeringen ressorteren. Het Vlaamse niveau heeft geen invloed op de aankoop van die treinstellen.
En al weten de Nederlanders dat wel. Dat is dan niet HUN probleem natuurlijk. Zorg eerst eens dat jullie zelf een normaal eendrachtig land worden, in plaats van al die geldkostende wafelijzerpolitiek.
melle

Re: Geen trein, geen Westerschelde

Bericht door melle »

Een eendrachtig land kan alleen maar als we van sommige Franstalige mensen zijn "verlost"...
pietje

Re: Geen trein, geen Westerschelde

Bericht door pietje »

Dat heeft hier allemaal niets mee te maken, trouwens gelijkaardige problemen ga je in alle federale staten tegenkomen.

Om nog te zwijgen van een soort "wafelijzerpolitiek" als er geïnvesteerd wordt in 1 regio van een land, mag je er donder op zeggen dat de anderen daarvoor willen gecompenseerd worden.
In België zijn die compensaties gewoon heel erg opvallend geweest en veelal niet doordacht geïnvesteerd, waardoor er overal zoveel (bijna) nutteloze bouwwerken staan.

We zullen de komende weken zien wat er verder uit de bus komt
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Geen trein, geen Westerschelde

Bericht door Hogersluys »

Fles schreef:
Vreemd om dit chantage te noemen. Belgen verwijten Nederland te verzaken, Nederland verwijt België te verzaken. Meer niet.
Dat is het niet, wij (België/Vlaanderen) hebben die verbreding nodig zodat de haven van Antwerpen op mondiaal niveau ook in de toekomst een grote speler kan blijven. Vlaanderen had een akkoord met Nederland om tegen een bepaalde datum deze estuarium uit te baggeren. Dit is niet gebeurd dus is het Nederland die in gebreke blijft. Bovendien is nogal laag bij de grond van de Nederlanders om nu plots bijkomende voorwaarden te stellen.

PS: Dat Zeeuws-Vlaanderen en Nederlands-Limburg bij België zouden komen mocht Nederland het verdrag niet uitvoeren is pure quatsch . België heeft na WOI even aanspraak gemaakt op deze gebieden maar heeft dit voornemen, na protest van de lokale bevolking én andere mogendheden (Nederland had immers geen enkele schuld aan de oorlog), al snel laten varen. In de 21e eeuw kan je trouwens niet meer van de ene op de andere dag de grens wijzigen. Dit pikt niemand meer en is in het kader van een (theoretisch) grenzeloos Europa dwaas, overbodig en (vooral) duur.
neigezug

Re: Geen trein, geen Westerschelde

Bericht door neigezug »

Ik zou dan eerder opteren voor een ICE-stel dan voor een Alstom TGVstel
Plaats reactie