Pagina 7 van 8

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 21 okt 2009, 20:11
door AlexNL
Lijkt mij dat er beter meteen in een vorm van ERTMS geïnvesteerd kan worden... zonde van het geld als over een paar jaar weer de boel omgebouwd wordt...

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 21 okt 2009, 20:47
door Steven
TBL1+ is al de goede richting, de bakens die men gebruikt zijn eurobakens die voor etcs ook gebruikt worden. Enkel de krachtvoertuigen hebben dus effectief TBL1+, de bakens zenden gewoon info uit, dit is dus grotendeels software, aan hardware zal infrabel nadien amper werk hebben. Hier en daar nog wat seinen verzetten omdat ze nog niet 100% juist staan tov de bakens volgens de normen voor etcs.

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 24 okt 2009, 11:36
door wimpiespoor
Steven schreef:aan hardware zal infrabel nadien amper werk hebben.
Ik betwijfel dat sterk. Het enige dat Infrabel nu doet, is een ander type bakens installeren; bakens die in de toekomst voor ETCS gebruikt kunnen worden, maar die voorshands uitsluitend voor TBL1+ gebruikt worden. Voorshands zal slechts op een beperkt aantal lijnen de volledige ETCS uitrusting (level 1) worden geïnstalleerd.
Wim

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 02 nov 2009, 11:04
door Mark7758
Voor de duidelijkheid.
12-6 gaan de Memor (Krokodillen) in dienst op Rsd - Essen.
11-9 gaan de Memor (Krokodillen) in dienst op Mt-Fvs.

ERTMS wordt voorbereidt en komt ook ergens dit jaar of volgend jaar daar in dienst.
ERMTS in erg simpele uitvoering. Alleen voor aangifte van wisseling van Land en zo. Mogelijk meer, maar dat is onduidelijk nog.

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 02 nov 2009, 22:55
door wimpiespoor
Mark7758 schreef:Voor de duidelijkheid.
12-6 gaan de Memor (Krokodillen) in dienst op Rsd - Essen.
11-9 gaan de Memor (Krokodillen) in dienst op Mt-Fvs.

ERTMS wordt voorbereidt en komt ook ergens dit jaar of volgend jaar daar in dienst.
ERMTS in erg simpele uitvoering. Alleen voor aangifte van wisseling van Land en zo. Mogelijk meer, maar dat is onduidelijk nog.
Heeft iemand een idee waarom niet TBL1+ wordt geïnstalleerd?
Wim

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 00:33
door dentheo
wimpiespoor schreef:
Mark7758 schreef:Voor de duidelijkheid.
12-6 gaan de Memor (Krokodillen) in dienst op Rsd - Essen.
11-9 gaan de Memor (Krokodillen) in dienst op Mt-Fvs.

ERTMS wordt voorbereidt en komt ook ergens dit jaar of volgend jaar daar in dienst.
ERMTS in erg simpele uitvoering. Alleen voor aangifte van wisseling van Land en zo. Mogelijk meer, maar dat is onduidelijk nog.
Heeft iemand een idee waarom niet TBL1+ wordt geïnstalleerd?
Wim
Omdat de treinen die daar rijden dat ook niet hebben waarschijnlijk.
Ik weet niet of TBL1+ in Belgie nog geinstalleerd wordt (iemand ?)

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 07:07
door Steven
TBL1+ is in België momenteel volop in actie onder de vorm van montage. Stelselmatig zie je meer en meer seinen waarbij het voorzien is. Ook bij tractiematerieel (wat nmbs betreft) zal er op een gegeven moment volop geïnstalleerd worden.

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 16:31
door nahoj
Steven schreef:Ook bij tractiematerieel (wat nmbs betreft) zal er op een gegeven moment volop geïnstalleerd worden.
Dat is volop in opstart; enkele voertuigen zijn reeds omgebouwd.

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 16:39
door Steven
nahoj schreef:
Steven schreef:Ook bij tractiematerieel (wat nmbs betreft) zal er op een gegeven moment volop geïnstalleerd worden.
Dat is volop in opstart; enkele voertuigen zijn reeds omgebouwd.
met nadruk op enkele dan, ik zie de installaties van gsm-r heden ten dagen vlotter vooruitgaan dan de TBL1+ ik vermoed dat die installatie pas ergens medio volgend jaar op kruissnelheid zal komen.

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 20:39
door Marianne
Wat is TBL1+, ken wel TBL1 en TBL2. Wat is het verschil, als ik vragen mag?

Groeten,
Marianne

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 20:41
door Steven
TBL1 is een systeem dat de trein doet stoppen als hij door het rood gaat, is een systeem die de trein doet stoppen als hij op een afstand van 300m voor een rood sein nog meer als 39 km/u doet.

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 21:43
door dentheo
Steven schreef:TBL1+ is in België momenteel volop in actie onder de vorm van montage. Stelselmatig zie je meer en meer seinen waarbij het voorzien is. Ook bij tractiematerieel (wat nmbs betreft) zal er op een gegeven moment volop geïnstalleerd worden.
Ha dat is die opdracht aan Siemens ? (voor de baan ?)

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 21:57
door Steven
inderdaad alle eurobakens zouden in principe van siemens moeten zijn.

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 22:04
door giuseppe
Mark7758 schreef:Voor de duidelijkheid.
12-6 gaan de Memor (Krokodillen) in dienst op Rsd - Essen.
11-9 gaan de Memor (Krokodillen) in dienst op Mt-Fvs.
in 2010 bedoel je?

Krijgen de klasiekjes ook nog TBL1+? Anders is dat misschien de reden om voor MEMOR te kiezen.

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Geplaatst: 03 nov 2009, 22:17
door Steven
Alle huidige locomotieven en stellen worden stapsgewijs voorzien van TBL1+ voor zover ik weet is er geen enkele uitzondering voorzien.