Berglandtrein.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
PierreVG

Berglandtrein.

Bericht door PierreVG »

Goedenavond,

weet er iemand hoe het zit met de Berglandtrein ?

Bergland Expres was een produkt van RailInsight BV.
Bergland Trein is terug een produkt van RailInsight BV.
Wie zit achter deze BV ? Wat is er juist gebeurd met Bergland Expres ? Men is blijkbaar terug opgestart met hetzelfde idee, zelfde wagons ?
Zijn die wagons van hen ? Wie verzekert die, onderhoudt die ?
Waar kan ik meer vinden over de mensen hierachter, zijn die ok of is de BV enkel een manier om "Slapend rijk te worden" ipv "Slapend te reizen" ? En maken ze winst ? ...

Alle info hierover welkom !

Prettige avond,

Pierre Van Groeningen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Berglandtrein.

Bericht door treinbruno »

ze hadden rijtuigen gekocht, dus misschien gebruiken ze die opnieuw?
ik vraag me wel af hoelang dat bedrijf gaat bestaan, weeral niet bij het SGR aangesloten, failliet = geld kwijt dus :)
misschien gebruiken ze die hongaarse rijtuigen opnieuw :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Berglandtrein.

Bericht door Joris »

Hallo,
De Bergland Trein is een product van Rail Insight.
De Bergland Expres was een product van het failliete The Train Company (TTC).
Vermoedelijk zitten daar wel +/- dezelfde mensen achter. De links zijn in elk geval wat te duidelijk (zie de andere topic ivm de Bergland).
Rail Insight kocht vorig jaar 4 WLabmh174 van de SBB, de Zwitserse spoorwegen. Wie daar het onderhoud aan doet weet ik niet (en ook niet of daar wel onderhoud aan gebeurt).
Ik denk/hoop niet dat dit een bedrijf is om 'slapend rijk te worden' ipv 'slapend te reizen'. Of ze nu winst gaan maken, dat is de vraag.
Al voorspel ik niet veel goeds... De Bergland heeft volgens mij geen al te goede naam meer in Nederland, de enige plaats waar hij nog vertrekt.
Daarenboven is er nogsteeds de concurentie van EETC en CNL, die allen naar de Oostenrijkse Alpen rijden. Nieuw dit jaar is ook de Skishuttle, maar die richt zich eerder op een 'low-budget' publiek, een Treski kloon dus.
Wie de ligrijtuigen dit jaar zal leveren is me onbekend...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Berglandtrein.

Bericht door treinbruno »

voor ligrijtuigen te huren zullen ze misschien ook geen goeie naam hebben als ze hun rekeningen niet betalen :lol: µoo
ik zou ook nooit bij berglandtrein boeken omdat het risico te groot is wel te betalen en geen reis te hebben :)
Skishuttle
t'is wintershuttle, van dat bedrijf vraag ik me ook af of dat volgend seizoen weer rijdt (ze hebben wel maar 1 H/T rit, t'is dus erop of eronder)
Afbeelding
260689
Berichten: 3311
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Berglandtrein.

Bericht door 260689 »

treinbruno schreef:voor ligrijtuigen te huren zullen ze misschien ook geen goeie naam hebben als ze hun rekeningen niet betalen :lol: µoo
ik zou ook nooit bij berglandtrein boeken omdat het risico te groot is wel te betalen en geen reis te hebben :)
Skishuttle
t'is wintershuttle, van dat bedrijf vraag ik me ook af of dat volgend seizoen weer rijdt (ze hebben wel maar 1 H/T rit, t'is dus erop of eronder)
Wintershuttle werd tot stand gekomen door 1 van de treinmaneger die op de bergland expres werkte, hij heeft genoeg gehuurde rijtuigen en de boekingen vlotten goed. In die trein gaan enkel zitrijtuigen en een barrijtuig mee.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Berglandtrein.

Bericht door Terminus »

260689 schreef:
treinbruno schreef:voor ligrijtuigen te huren zullen ze misschien ook geen goeie naam hebben als ze hun rekeningen niet betalen :lol: µoo
ik zou ook nooit bij berglandtrein boeken omdat het risico te groot is wel te betalen en geen reis te hebben :)
Skishuttle
t'is wintershuttle, van dat bedrijf vraag ik me ook af of dat volgend seizoen weer rijdt (ze hebben wel maar 1 H/T rit, t'is dus erop of eronder)
Wintershuttle werd tot stand gekomen door 1 van de treinmaneger die op de bergland expres werkte, hij heeft genoeg gehuurde rijtuigen en de boekingen vlotten goed. In die trein gaan enkel zitrijtuigen en een barrijtuig mee.
Dan moet die treinmanager toch een mooi startkapitaal hebben :)
Weet je met welke rijtuigen deze trein en/of Bergland wordt gereden?
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Berglandtrein.

Bericht door Terminus »

Op de site van Berglandtrein:

Reizen met de mooiste, meest comfortabele en veiligste couchette-rijtuigen afkomstig uit Zwitserland. Het nieuwste materieel nu beschikbaar voor de Nederlandse en Belgische reiziger naar de Oostenrijkse en Zwitserse sneeuw
Kris

Re: Berglandtrein.

Bericht door Kris »

Terminus schreef:Op de site van Berglandtrein:

Reizen met de mooiste, meest comfortabele en veiligste couchette-rijtuigen afkomstig uit Zwitserland. Het nieuwste materieel nu beschikbaar voor de Nederlandse en Belgische reiziger naar de Oostenrijkse en Zwitserse sneeuw
De rijtuigen van de Euronight Zürich/Geneve-Roma/Venezia??
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Berglandtrein.

Bericht door Joris »

Hallo,
Het zijn waarschijnlijk de rijtuigen van de EN Luna Genf/Zürich-Rom, de ligrijtuigen die dezelfde kast als de eurofima's hebben. Deze reeks is nu zonder werk gevallen, want, niet enkel de EN Luna zijn ze kwijt, ook de inzet van deze rijtuigen op de EN Wiener Walzer is geschrapt.
De oude ligrijtuigen zijn dacht ik niet meer tehuur, desondanks ze dit jaar wel nog tot inzet kwamen in de EN Luna.
De Berglandtrein zal dan wel een mooie Zwitser worden, Zwitserse WL en Zwitserse Bc rijtuigen... dat vraagt om foto's.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bert

Re: Berglandtrein.

Bericht door Bert »

Joris, heb je soms een foto van deze rijtuigen?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Berglandtrein.

Bericht door Joris »

Hallo,
Bert schreef:Joris, heb je soms een foto van deze rijtuigen?
U vraagt, wij draaien:
Afbeelding
2 Bc rijtuigen van de SBB, als Kurswagens Zürich-Budapest in de EN Wiener Walzer.
Tenslotte: dit zijn de WL ex SBB die nu bij de Bergland rijden, ten tijde van hun SBB Carriere:
Afbeelding
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Berglandtrein.

Bericht door Accelerat »

Oh die SBB Bc rijtuigen zijn nog best chique! :D
Bert

Re: Berglandtrein.

Bericht door Bert »

Bedankt!
Die Bc rijtuigen zien er best nog modern uit, laat maar komen!
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Berglandtrein.

Bericht door K V B »

Kris schreef:
De rijtuigen van de Euronight Zürich/Geneve-Roma/Venezia??
Ik heb laatst nog de Luna genomen, en dat waren Italiaanse rijtuigen...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Berglandtrein.

Bericht door Joris »

Hallo,
K V B schreef:
Kris schreef:
De rijtuigen van de Euronight Zürich/Geneve-Roma/Venezia??
Ik heb laatst nog de Luna genomen, en dat waren Italiaanse rijtuigen...
De WL in de EN Luna zijn Mu van de FS. De ligwagens zijn Bc van de SBB. Italiaanse Bc in de EN Luna, dat zou nieuw zijn!
Want, daar zat hem onder andere het probleem: SBB kon de EN Luna niet op zich zelf verder inleggen omdat zij geen WL meer hebben. Beroep doen op anderen? Wie? CNL heeft zelf een Schlafwagen tekort...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie