Brussel-Parijs met Eurostar?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door doggys2 »

Iemand beweerde tegen mij dat je van Brussel naar Parijs kan met de Eurostar.
Volgens mij kan je alleen vanuit Brussel en Parijs naar Londen en omgekeerd of heb ik het mis?
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door Patrick »

Jaja, openstelling van het internationale reizigersverkeer is in aantocht :D
Straks met de Thalys door de kanaaltunnel!
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door K V B »

doggys2 schreef:Iemand beweerde tegen mij dat je van Brussel naar Parijs kan met de Eurostar.
Volgens mij kan je alleen vanuit Brussel en Parijs naar Londen en omgekeerd of heb ik het mis?
Mits overstap in Lille Europe kan dat inderdaad.
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door FLV-FGSP »

doggys2 schreef:Iemand beweerde tegen mij dat je van Brussel naar Parijs kan met de Eurostar.
Volgens mij kan je alleen vanuit Brussel en Parijs naar Londen en omgekeerd of heb ik het mis?
SNCF zet ook enkele E*-stellen in tussen Parijs en Lille-Flandres. Zonder overstap is Parijs - Brussel per Eurostar niet mogelijk.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door doggys2 »

Bedankt voor alle reacties, ik had het dus bij het rechte eind want het ging over een rechtstreekse verbinding.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door Elgar »

Die Eurostar-treinstellen (met SNCF-logo) die nu tussen Parijs en Rijsel rijden, hebben ooit ook gereden van Brussel-Zuid richting Zuid-Frankrijk, deze reden dan via Lille-Europe (kopmaken) en Paris-CdG.

Het is ooit mogelijk geweest, maar tegenwoordig niet meer denk ik.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door doggys2 »

Bedankt Elgar gezien onze leeftijd heeft mijn vriend die waarschijnlijk bedoeld.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
celtjan

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door celtjan »

K V B schreef:
doggys2 schreef:Iemand beweerde tegen mij dat je van Brussel naar Parijs kan met de Eurostar.
Volgens mij kan je alleen vanuit Brussel en Parijs naar Londen en omgekeerd of heb ik het mis?
Mits overstap in Lille Europe kan dat inderdaad.
Zouden we het hier over de bewuste 'NOL' stellen hebben?
Na de privatisering van de Britse spoorwegen reden deze 'verkorte' €-stars in de zwarte kleurstelling van de GNER op de East Main Coast Line tussen Londen & Schotland.
Nu rijden ze, vooral tijdens & net na de spits, treinen van Tourcoing via Lille-Flanders naar Paris-Nord & omgekeerd in het oorspronkelijke €-star jasje met idd het SNCF logo.
Het intereur van deze 'NOLs' is hetzelfde als deze van de oorspronkelijke €-stars.
(tijdens dat uur worden de tussenliggende haltes tussen Tourcoing & Lille-Flanders niet bediend door de IC trein van/naar Kortrijk-Antwerpen, maar door de bewuste 'NOL' stellen)
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door groentje »

De Eurostars op de verbinding Parijs-Londen stoppen ook meestal in Rijsel, dus in theorie moet het lukken, ja. Maar er rijden geen Eurostars rechtstreeks van Brussel naar Parijs vv.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Brussel-Parijs met Eurostar?

Bericht door Shrek »

groentje schreef:De Eurostars op de verbinding Parijs-Londen stoppen ook meestal in Rijsel, dus in theorie moet het lukken, ja. Maar er rijden geen Eurostars rechtstreeks van Brussel naar Parijs vv.
Je moet dan ook nog eens 2x een checkin doen, dus met een TGV of Thalys ben je veel sneller :)
Plaats reactie