Geen Eurostar treinen dit weekend

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door bobke »

Eurostar trekt 11 miljoen uit voor reizigers
Uitgegeven: 18 januari 2010 18:57
Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 18:56
LONDEN - Eurostar denkt in totaal 11 miljoen euro te moeten vrijmaken voor het compenseren van de passagiers, die in december werden getroffen door problemen met de hogesnelheidstreinen in de Kanaaltunnel.
© AFP

Dat heeft Eurostar maandag gemeld.

Directielid Richard Brown van Eurostar excuseerde zich voor de overlast die tienduizenden mensen trof.
http://www.nu.nl/buitenland/2164967/eur ... igers.html
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Patrick »

De polemiek over de evacuatie van de treinen gaat verder: beslissing om de treindeuren te openen; evacuatie mét bagage; uitvallen van airco in de treinen had problemen kunnen geven voor hartpatiënten, ...
Zie nieuwsbericht op BBC News.
Een reportage zal op Radio 4 te horen zijn.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door nighttrain »

Patrick schreef:De polemiek over de evacuatie van de treinen gaat verder: beslissing om de treindeuren te openen; evacuatie mét bagage; uitvallen van airco in de treinen had problemen kunnen geven voor hartpatiënten, ...
Zie nieuwsbericht op BBC News.
Een reportage zal op Radio 4 te horen zijn.
Is een typische angelsaksische benadering van de zaken.
Ik ben benaderd geweest door de makers van die reportage ,en heb wijselijk de boot afgehouden.
Ik hou enorm van de Engelse bevolking en hun meeste gewoonten.
Maar ze of toch de meeste hebben de onhebbelijke eigenschap als er iets "verkeerd" gaat ,gaan ze excuses zoeken om het te verergeren en u ("de leverancier van de service") schuldig te laten voelen indien dit en dat.
Opeens hebben ze allemaal pillen nodig , een schoonmoeder die op sterven ligt ,een hond zonder eten, kinderen zonder drinken ,hartpatienten zonder puffertjes maar wel goed beschonken.
Deze situatie kan wonderwel heel snel evolueren eens je ze met reele oplossingen voor de dag komt bv hun laten overbrengen naar een ziekenhuis lijkt alles plots niet zo erg....
Maar nogmaals de mensen die jammer genoeg vast zaten die nacht ,waren zonder dat ze het wisten op max 100M van een goed uitgerust urgentieteam , present in de service tunnel
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Patrick »

Aankondiging persconferentie met resultaten van het onafhankelijk onderzoek dat E* liet uitvoeren:
PRESS NOTICE: The Eurostar Independent Review will report its official findings and recommendations in a Press Conference, on Friday 12th February 2010, at The German Gymnasium, 26 Pancras Road, London, N1C 4TB. The event will start at 10.00hrs. Copies of the final report will be available for all attendees and will also be posted on the Independent Review’s website at http://www.eurostarindependentreview.org that day.
The Press Conference – which will be conducted in both English and French (with full translation facilities provided) – will be open to all media and hosted by the Joint Chairmen of the Independent Review, Christopher Garnett and Claude Gressier. The Eurostar Independent Review will not be making any public comment on its findings until their publication on Friday 12th February 2010.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door dentheo »

Patrick schreef:Aankondiging persconferentie met resultaten van het onafhankelijk onderzoek dat E* liet uitvoeren:
PRESS NOTICE: The Eurostar Independent Review will report its official findings and recommendations in a Press Conference, on Friday 12th February 2010, at The German Gymnasium, 26 Pancras Road, London, N1C 4TB. The event will start at 10.00hrs. Copies of the final report will be available for all attendees and will also be posted on the Independent Review’s website at http://www.eurostarindependentreview.org that day.
The Press Conference – which will be conducted in both English and French (with full translation facilities provided) – will be open to all media and hosted by the Joint Chairmen of the Independent Review, Christopher Garnett and Claude Gressier. The Eurostar Independent Review will not be making any public comment on its findings until their publication on Friday 12th February 2010.
Ik meen dat het "independent rapport " besteld werd door Eurostar.
In hoever het dan nog "independent" zal zijn ??
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door nighttrain »

het rapport is verschenen vandaag.
88 paginas leesplezier in het engels met prentjes.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

het ziet er niet echt positief uit dat rapport eh? Nog altijd overtuigd van de perfecte aanpak?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:het ziet er niet echt positief uit dat rapport eh? Nog altijd overtuigd van de perfecte aanpak?
Volgens mij wel, want Eurotunnel komt er niet slecht uit (nog niet alle 80 blz gelezen..)
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door nighttrain »

Kristofke schreef:het ziet er niet echt positief uit dat rapport eh? Nog altijd overtuigd van de perfecte aanpak?
In feite nog meer dan ervoor.Het totaal pakket in acht genomen.
Want er word Eurotunnel niks aangevreven in dit document;
Wij hadden al dezelfde aanbevelingen gedaan aan onze client Eurostar.
Er staan ook zaken in die een beetje bij het haar getrokken zijn bv het in gebruik nemen van een videolink tussen de hoofdkwartieren. Die bestaat al maar was jammer genoed niet bemand aan de andere zijde.
Ander punt het roken, ja is och defout niet als €* personneel toelaat dat hun reizigers gaanroken aan boord.
Dus zoals ik zei het siert de commissie dat ze onpartijdig zijn gebleven na de vernietigende week na het incident.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

wat vooral weer opvalt is hoe dom mensen zich gedragen in zulke situaties, een beetje zelf gaan rondlopen in de tunnel zonder dat er een evacuatie begonnen is, bagage meenemen (want hé der zitten kerstcadeau's in), beginnen een saf te roken

en EINDELIJK hopelijk wordt er iets gedaan aan het franstalige boordpersoneel

laatst dat ik de Eurostar nam was de TM1 compleet onverstaanbaar in het Nederlands en Engels, dat waren dan nog standaard zinnetjes, laat staan dat hij iets zelf kon spreken dat niet op papier stond (ticketcontrole was er ook niet). De TM2 (neem ik aan) die de aankondiging van de opening van de bar deed was een Vlaming die alle drie de talen perfect sprak (maar wegens lager in rang alleen maar de Bar aankondiging mocht maken)

hetzelfde probleem is er op de TGV's die vertrekken vanuit Brussel-Zuid

het is écht merkwaardig hoe sommige train managers aan hun functie geraken met niet meer dan "Hallo" en "Goedemiddag" en voor de rest is het "Vous parlez Francais monsieur?"
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:
laatst dat ik de Eurostar nam was de TM1 compleet onverstaanbaar in het Nederlands en Engels, dat waren dan nog standaard zinnetjes, laat staan dat hij iets zelf kon spreken dat niet op papier stond (ticketcontrole was er ook niet). De TM2 (neem ik aan) die de aankondiging van de opening van de bar deed was een Vlaming die alle drie de talen perfect sprak (maar wegens lager in rang alleen maar de Bar aankondiging mocht maken)
Volgens mij was het de eerste jaren prachtig in orde...daarna terug SNCB....

Laatst zat in bij een groep Nederlanders in één Eurostar rijtuig, zoveel verbaasde gezichten heb ik bij een aankondiging nog nooit gezien.

Zie jij zo'n manager de trein "kalm" houden tijdens een lange stilstand, wegkruipen ja...
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

Het is omdat ik Frans begrijp dat ik de aankondiging begreep, van het Nederlands verstond ik écht niets.

Een Hollander heeft dan idd niets begrepen van de aankondiging :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Steven »

Kristofke schreef:
laatst dat ik de Eurostar nam was de TM1 compleet onverstaanbaar in het Nederlands en Engels, dat waren dan nog standaard zinnetjes, laat staan dat hij iets zelf kon spreken dat niet op papier stond (ticketcontrole was er ook niet).
ticketcontrole doe je voor je in de trein zit he. In de eurostar is er enkel controle in eerste klasse om te zien of er geen mensen zijn die met tweede klasse ticket toch in eerste gaan plaats nemen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

wie controleert er dan de kortingstarieven zoals FIP?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Steven »

in principe moet de loketbediende al naar uw fip kaart vragen als je een ticket aan fip tarief wil kopen (is trouwens van toepassing voor alle aankopen met speciale korting zoals 50% of wigw of ...., ook de automaten die u doorlaten controleren de geldigheid van uw biljet (niet volgens formule, wel volgens treinnummer en dergelijke).
Plaats reactie