Geen Eurostar treinen dit weekend

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Adler »

Om terug te komen op het onderwerp, de oorzaak van de pannes zou nu de kwaliteit van de sneeuw zijn.
Op die bewuste dag zou dit vooral poedersneeuw geweest zijn, die dus veel fijner van structuur is en vlugger smelt bij verhoging van de temperatuur.
Dat lijkt een aannemelijke verklaring.

Ondertussen heeft president Sarkozy zich ook al met de zaak bemoeit.
Ik heb Leterme of de koning zich hier nog nooit weten bemoeien met de NMBS als er weer eens wat grondig fout gaat.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door kika »

Adler schreef:Ondertussen heeft president Sarkozy zich ook al met de zaak bemoeit.
Ik heb Leterme of de koning zich hier nog nooit weten bemoeien met de NMBS als er weer eens wat grondig fout gaat.
Bemoeien als in constructieve kritiek of (zoals ik ook wel eens doe) als stuurlui aan wal?

Nighttrain: ik vind het ook jammer dat je je postings hebt aangepast, het is wel fijn om iets genuanceerder en gedetailleerder te lezen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Adler »

kika schreef: Bemoeien als in constructieve kritiek of (zoals ik ook wel eens doe) als stuurlui aan wal?
Hij zou hebben geëist dat er weer zo vlug mogelijk Eurostars zouden rijden.
Op zich vind ik dit niet verkeerd.
Het feit dat de voorzitter van Eurostar, Guillaume Pepy, ook voorzitter is van de SNCF en daar is benoemd door Sarkozy, zal er wel iets mee te maken hebben.
Het is in elk geval beter dan hier een minister die samen met de top van de NMBS-groep boompjes gaat gaan planten en zich voort van de rest niets aantrekt van wat daar allemaal gebeurt.
Alleen moet men ook zien dat men nu niet te veel aandacht gaat besteden aan dit ene voorval.
15 jaar geleden was er geen kanaaltunnel en nam men de ferry vanuit Oostende of Calais.
En als men bij stormweer 8 uur of meer onderweg was naar Dover was er niemand die er aan dacht om zelfs maar een vergoeding te vragen.
Nu komt men al klagen dat zijn hotelkosten niet worden vergoed.
Straks gaat men nog aan Eurostar gaan vragen om ook de kerstaankopen te betalen, die men in London ging doen.
nighttrain
Berichten: 2548
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:
kika schreef: Bemoeien als in constructieve kritiek of (zoals ik ook wel eens doe) als stuurlui aan wal?
Hij zou hebben geëist dat er weer zo vlug mogelijk Eurostars zouden rijden.
Op zich vind ik dit niet verkeerd.
Het feit dat de voorzitter van Eurostar, Guillaume Pepy, ook voorzitter is van de SNCF en daar is benoemd door Sarkozy, zal er wel iets mee te maken hebben.
Het is in elk geval beter dan hier een minister die samen met de top van de NMBS-groep boompjes gaat gaan planten en zich voort van de rest niets aantrekt van wat daar allemaal gebeurt.
Alleen moet men ook zien dat men nu niet te veel aandacht gaat besteden aan dit ene voorval.
15 jaar geleden was er geen kanaaltunnel en nam men de ferry vanuit Oostende of Calais.
En als men bij stormweer 8 uur of meer onderweg was naar Dover was er niemand die er aan dacht om zelfs maar een vergoeding te vragen.
Nu komt men al klagen dat zijn hotelkosten niet worden vergoed.
Straks gaat men nog aan Eurostar gaan vragen om ook de kerstaankopen te betalen, die men in London ging doen.
Beste Adler , 15 jaar had men juist wel den tunnel , want we zijn 15 jaar open nu.
Zoals ik ook al eerder heb geschetst , die avond zaten meer dan 1000 mensen vast tussen Calais Boulogne sur mer en Dunkerque.Door oa 3 ferrys die niet konden (gladheid van de passereles) en niet mochten (van de prefecture). Er zijn mensen aan boord van de bewuste treinen die onderdak hebben gevraagd, er is er voor gezorgd en op het laatset weigerden ze en moesten ze een taxi hebben naar London. zoals U zegt nie overdrijven
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door ostbahnhof »

effe een kwinkslag tussendoor:
;-)

we kunnen onze M1's en M2's misschien terug van stal halen en er wat 55 of 201'en voorhangen,
we kunnen dan es laten zien hoe we nonstop van brussel naar londen rijden door de tunnel ;-)
grapje ;-)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Asterix »

Adler schreef:15 jaar geleden...
En 15 jaar geleden was er nog geen sprake van een aangelegde HSL naar Amsterdam dus moeten we de urenlange vertragingen van de Thalys ook maar normaal vinden? Ik vind dat een vreemde redenering die de vooruitgangsgedachte volledig op de helling zet. We zijn net 15 jaar verder en er is ondertussen geïnvesteerd in dergelijke projecten. Het is één van de Europese doelstellingen om de (Europese) klant een betere bescherming te geven dus ik vind het niet meer dan normaal dat er compensaties worden geëist wanneer een partij in gebreke blijft.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Adler »

Jeroen schreef: Het is één van de Europese doelstellingen om de (Europese) klant een betere bescherming te geven dus ik vind het niet meer dan normaal dat er compensaties worden geëist wanneer een partij in gebreke blijft.
Ik heb niet gezegd dat er geen compensaties mogen gevraagd worden, maar wat er nu gebeurt, vind ik totaal overdreven.
Men krijgt 170 euro, het ticket terugbetaald, nog een gratis heen- en terug ticket, de hotelkosten terugbetaald en gisteren hoorde ik zelfs op tv dat de reizigers in de Eurostar gratis champagne en maaltijden kregen.
Dat heeft niets meer te maken met die Europese bescherming van de klant.
Op de duur zou je nog spijt hebben dat je niet in een van die treinen zat.
Men schept hier een gevaarlijk precedent volgens mij.
Ludwig
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:46

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Ludwig »

Tja, mijn trip naar Londen is niet kunnen doorgaan.
Over het terug betalen van het hotel en de 170 euro is mij nog niets bekend.
Alle papaieren zijn binnen gebracht bij het reisbureau.
Ik ben benieuwd wat is ga terug zien van mijn geld.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Adler »

Er is nu ruzie tussen Eurostar en Eurotunnel over de manier waarop de problemen zijn aangepakt.
Daarboven staat dan nog eens de Channel Tunnel Intergovernmental Commission (IGC) die zowel Eurotunnel als Eurostar beschuldigen van gebreken.
Eurotunnel zegt o.a. dat Eurostar de veiligheidsvoorschriften niet heeft gevolgd omdat de reizigers hun bagage mochten meenemen bij de evacuatie.

http://uk.news.yahoo.com/18/20091226/tb ... 9cbb6.html

http://uk.news.yahoo.com/18/20091224/tb ... 9cbb6.html
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door AlexNL »

Vanuit Eurostar kan ik wel begrijpen dat passagiers hun bagage mochten meenemen: er was geen acute levensbedreigende situatie (zoals een brand), maar evenzogoed zijn de voorschriften er niet voor niets en moet men zich daar ook aan houden. Lastige situatie :)
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door giuseppe »

^^ Ik zou op zo'n moment ook echt niet mijn bagage achterlaten. Ik denk dat er muiterij zou ontstaan mochten ze dat wel gedaan hebben.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

de evacuatieroutes zijn niet voorzien op het dragen van kilo's bagage

men is verantwoordelijk voor zijn eigen bagage zolang het onder eigen toezicht is, indien men het verplicht zou moeten achterlaten moet er natuurlijk wel een regeling zijn als er iets gepikt lijkt te zijn

en vooral moet de bagage enkele uren daarna wél beschikbaar zijn
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:de evacuatieroutes zijn niet voorzien op het dragen van kilo's bagage

men is verantwoordelijk voor zijn eigen bagage zolang het onder eigen toezicht is, indien men het verplicht zou moeten achterlaten moet er natuurlijk wel een regeling zijn als er iets gepikt lijkt te zijn

en vooral moet de bagage enkele uren daarna wél beschikbaar zijn
Zou knap zijn bij brand...
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

dentheo schreef:
Kristofke schreef:de evacuatieroutes zijn niet voorzien op het dragen van kilo's bagage

men is verantwoordelijk voor zijn eigen bagage zolang het onder eigen toezicht is, indien men het verplicht zou moeten achterlaten moet er natuurlijk wel een regeling zijn als er iets gepikt lijkt te zijn

en vooral moet de bagage enkele uren daarna wél beschikbaar zijn
Zou knap zijn bij brand...
Heeft het dan gebrand vorig weekend?!
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:
dentheo schreef:
Zou knap zijn bij brand...
Heeft het dan gebrand vorig weekend?!
Nee, maar omdat er maar één evacuatieprocedure is... en dan veroorzaakt jou gesleep met bagage doden...
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie