Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
Oef, 't is niet alleen de Eurostar
Op de as Berlijn-München zal tot zondag maar één op de 2 ICE's rijden.
De ICE's hebben ook last van de poedersneeuw.
Siemens is een beetje verbaasd want ze verwijzen naar de Sapsan die ze aan Rusland leverden en die kan de koude wel aan.
De waterleidingen en de afvoerleidingen bevriezen ook.
Het uitvallen van de treinen schept bijkomende problemen omdat de wielen van de (wel rijdende) ICE-T's regelmatig gecontroleerd moeten worden.
Maar een lid van de Groenen heeft vernomen dat de uitval niets te maken heeft met het winterweer maar met de onvoldoende revisie-capaciteit.
Tot zover mijn summiere vertaling.
Bron: Spiegel Online
Op de as Berlijn-München zal tot zondag maar één op de 2 ICE's rijden.
De ICE's hebben ook last van de poedersneeuw.
Siemens is een beetje verbaasd want ze verwijzen naar de Sapsan die ze aan Rusland leverden en die kan de koude wel aan.
De waterleidingen en de afvoerleidingen bevriezen ook.
Het uitvallen van de treinen schept bijkomende problemen omdat de wielen van de (wel rijdende) ICE-T's regelmatig gecontroleerd moeten worden.
Maar een lid van de Groenen heeft vernomen dat de uitval niets te maken heeft met het winterweer maar met de onvoldoende revisie-capaciteit.
Tot zover mijn summiere vertaling.
Bron: Spiegel Online
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
't Is zeker niet alleen Eurostar.
Kijk ik er nu zo naast of is er hier echt nog geen thread over de problemen in Nederland? Zou nochtans interessante discussies kunnen opleveren over privatisering...
Kijk ik er nu zo naast of is er hier echt nog geen thread over de problemen in Nederland? Zou nochtans interessante discussies kunnen opleveren over privatisering...
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
Noch NS, noch ProRail is geprivatiseerd.nahoj schreef:'t Is zeker niet alleen Eurostar.
Kijk ik er nu zo naast of is er hier echt nog geen thread over de problemen in Nederland? Zou nochtans interessante discussies kunnen opleveren over privatisering...
Groetjes,
Rian
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
Er is inderdaad geen thread van, maar loopt in beetje door elkaar heen met ook de situatie in Belgie in een paar andere topics onder actualiteit nationaal.nahoj schreef:'t Is zeker niet alleen Eurostar.
Kijk ik er nu zo naast of is er hier echt nog geen thread over de problemen in Nederland? Zou nochtans interessante discussies kunnen opleveren over privatisering...
Of privatisering de situatie zou verbeteren of verslechteren heb ik geen idee van. In Belgie verliep de treindienst wel beter en die zijn ook niet geprivatiseerd.
Uit wat ik wel las in de media (ze besteedden er wel erg veel aandacht aan moet ik zeggen) zou het onder andere aan de wijze van hoe de wissels verwarmd worden moeten liggen. Met gas en niet elektrisch. Hoe is dat in Belgie eigenlijk?
Maar er kan ook best een organisatorisch probleem aan de basis van alle ellende liggen, naar mijn mening.
Iedereen nog prettige feestdagen trouwens.
Groeten,
Marianne
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
NS is verzelfstandigd: in feite zijn ze als ieder ander bedrijf, met als verschil dat de overheid 100% van de aandelen in handen heeft. ProRail valt onder het ministerie van Verkeer en Waterstaat en is een semi-overheidsbedrijf. Het verschil is dat ProRail dus geld krijgt vanuit het Rijk om zaken te regelen op het spoor (al zijn ze wel aan budgetten e.d. gebonden) waar NS eigenlijk hun eigen broek moeten ophouden.rvdborgt schreef:Noch NS, noch ProRail is geprivatiseerd.nahoj schreef:'t Is zeker niet alleen Eurostar.
Kijk ik er nu zo naast of is er hier echt nog geen thread over de problemen in Nederland? Zou nochtans interessante discussies kunnen opleveren over privatisering...
Groetjes,
Rian
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
De Sapsan van de RŻD is een copie van de ICE-3 en heeft met de ICE-TD weinig van doen.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
vreemd die stuifsneeuw, de ICE3 stellen baureihe 406 ICE International vallen de laatste dagen regelmatig uit , stellen komen gewoon niet door tot Brussel rijden tot Aachen of helemaal niet ...
noch DB en NMBS hebben backupplannen want als een ICE niet doorkomt naar Brussel is automatisch de keertrein afgeschaft ...
ICE klanten moeten dan de Thalys nemen mits toelating en hebben dan onmiddelijk 1 of 2 uur vertraging .... volgens de nieuwe Europese regelgeving in voege sinds begin december moet de spoorvervoerder (hier DB ICE of de NMBS ?) een waardig alternatief bieden aan de klanten, zoals ook met Eurostar wordt er vaak gezegd dat je kosteloos mag annuleren maar reizigers die willen of moeten reizen omwille van beroeps-of privaatredenen ...
noch DB en NMBS hebben backupplannen want als een ICE niet doorkomt naar Brussel is automatisch de keertrein afgeschaft ...
ICE klanten moeten dan de Thalys nemen mits toelating en hebben dan onmiddelijk 1 of 2 uur vertraging .... volgens de nieuwe Europese regelgeving in voege sinds begin december moet de spoorvervoerder (hier DB ICE of de NMBS ?) een waardig alternatief bieden aan de klanten, zoals ook met Eurostar wordt er vaak gezegd dat je kosteloos mag annuleren maar reizigers die willen of moeten reizen omwille van beroeps-of privaatredenen ...
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
Kosteloos annuleren mocht vroeger ook al. Evenals de volgende verbinding nemen - al onder de CIV van 1980 moest bij treinuitval of een gemiste aansluiting je ticket indien nodig voor de volgende verbinding geldig worden gemaakt.railtravelmanager schreef:vreemd die stuifsneeuw, de ICE3 stellen baureihe 406 ICE International vallen de laatste dagen regelmatig uit , stellen komen gewoon niet door tot Brussel rijden tot Aachen of helemaal niet ...
noch DB en NMBS hebben backupplannen want als een ICE niet doorkomt naar Brussel is automatisch de keertrein afgeschaft ...
ICE klanten moeten dan de Thalys nemen mits toelating en hebben dan onmiddelijk 1 of 2 uur vertraging .... volgens de nieuwe Europese regelgeving in voege sinds begin december moet de spoorvervoerder (hier DB ICE of de NMBS ?) een waardig alternatief bieden aan de klanten, zoals ook met Eurostar wordt er vaak gezegd dat je kosteloos mag annuleren maar reizigers die willen of moeten reizen omwille van beroeps-of privaatredenen ...
De vervoerder staat op je ticket: in België is dat formeel gezien ook bij de ICE nog steeds de NMBS (code 1188). Maar DB draagt wel het commerciële risico.
Groetjes,
Rian
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
bij uitval van de ICE roepen ze in brussel zuid nooit de thalys af, wel de IC o naar maastricht (overstappen in luik op de IR naar aachen). Ik heb het nog deze middag zo mogen horen.
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
De eerste Thalys na de middag-ICE rijdt pas 2 uur later. IC 0 plus IR q en RE 1 is zelfs naar Keulen dan nog sneller dan wachten op de volgende Thalys - al mogen reizigers ook wachten op die Thalys. De NMBS heeft een procedure om reizigers bij ICE-uitval op de Thalys om te boeken (en omgekeerd) - en in de praktijk gebeurt dat ook wel. Al sluit ik niet uit dat dat nog wel eens misgaat, want vroeger was de CIV-reglementering bij veel personeel ook niet bekend. Maar misschien heeft de NMBS meer aandacht besteed aan de nieuwe verordening.Steven schreef:bij uitval van de ICE roepen ze in brussel zuid nooit de thalys af, wel de IC o naar maastricht (overstappen in luik op de IR naar aachen). Ik heb het nog deze middag zo mogen horen.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
NMBS is toch 1088?rvdborgt schreef: De vervoerder staat op je ticket: in België is dat formeel gezien ook bij de ICE nog steeds de NMBS (code 1188). Maar DB draagt wel het commerciële risico.
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
Je hebt helemaal gelijk.treinbruno schreef:NMBS is toch 1088?rvdborgt schreef:De vervoerder staat op je ticket: in België is dat formeel gezien ook bij de ICE nog steeds de NMBS (code 1188). Maar DB draagt wel het commerciële risico.
Groetjes,
Rian
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
De SBB is ook een gewoon bedrijf, met de aandelen in overheidsbezit, die moeten ook "hun eigen broek ophouden", en doen het nietemin niet slecht. Wel is de infrastructuur nog steeds een onderdeel van het moederbedrijf, al gaan er ook in Zwitserland stemmen op om alle normaalspoorweginfrastructuur in een beheersmaatschappij onder te brengen.AlexNL schreef: NS is verzelfstandigd: in feite zijn ze als ieder ander bedrijf, met als verschil dat de overheid 100% van de aandelen in handen heeft. ProRail valt onder het ministerie van Verkeer en Waterstaat en is een semi-overheidsbedrijf. Het verschil is dat ProRail dus geld krijgt vanuit het Rijk om zaken te regelen op het spoor (al zijn ze wel aan budgetten e.d. gebonden) waar NS eigenlijk hun eigen broek moeten ophouden.
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
Is dat niet een Velaro? Dus een ICE-3 waar Siemens de vreemde onderdelen door eigen vervangen heeft...Joeri schreef:De Sapsan van de RŻD is een copie van de ICE-3 en heeft met de ICE-TD weinig van doen.
Re: Duitsland: ICE-T lijdt onder de koude (?)
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Bron: Railtime.0:09 Door ongunstige weersomstandigheden rijden de ICE-treinen (Brussel-Zuid - Frankfurt) tussen Brussel en Aken niet van woensdag 13/01 tot en met vrijdag 15/01.
Voor hun verplaatsingen tussen Brussel en Aken worden de reizigers verzocht gebruik te maken van de volgende treinen:
Richting Brussel-Zuid - Aken (Aachen):
- ICE 11 (Brussel-Zuid 7u25 - Aachen 8u36) : De reizigers worden verzocht gebruik te maken van Thalys 9407 (Brussel-Zuid 7u53 - Aachen 9u05).
Opgelet: gelieve u aan te melden aan de Thalys-infobalie voor het instappen.
- ICE 15 (Brussel-Zuid 12u25 - Aachen 13u36): De reizigers worden verzocht gebruik te maken van de IC-trein 462 (Brussel-Zuid 12u24 - Luik-Guillemins 13u19), gevolgd door trein INT 18015 (Luik-Guillemins 13u16 - Aken 14u02).
- ICE 17 (Brussel-Zuid 18u25 - Aachen 19u36): De reizigers worden verzocht gebruik te maken van de IC-trein 468 (Brussel-Zuid 18u24 - Luik-Guillemins 19u19), gevolgd door trein IC 5019 (Luik-Guillemins 19u33 - Aken 20u24).
Richting Aken (Aachen) - Brussel-Zuid:
- ICE 16 (Brussel-Zuid 9u21 - Aachen 10u35): De reizigers worden verzocht gebruik te maken van de trein INT 18016 (Aachen 9h21 - Luik-Guillemins 10h10) gevolgd door trein IC 533 (Luik-Guillemins 10u54 - Aachen 12u03).
- ICE 14 (Aachen 15h21 - Brussel-Zuid 16h35): De reizigers worden verzocht gebruik te maken van trein INT 18014 (Aachen 15h21 - Luik-Guillemins 16h08), gevolgd door trein IC 487 (Luik-Guillemins 16h42 - Brussel-Zuid 17h36).
- ICE 10 (Aachen 20h21 - Brussel-Zuid 21h35): De reizigers worden verzocht gebruik te maken van trein IR 5041 (Aachen 20h34 - Luik-Guillemins 21h27), gevolgd door trein IC 544 (Luik-Guillemins 22h00 - Brussel-Zuid 23h03).
Groeten,
Joris De Mol