Beneluxtreinen met I6-en
Re: Beneluxtreinen met I6-en
om even terug te komen op die stilstanden in Brussel Noord
ben daarnet het papier nog eens gaan bekijken en er staat op 13 december 2009
ja NMBS mobility informeert zijn reizigers goed
kortom het is redelijk schandalig dat je in Brussel (Noord) 's avonds maar om het half uur een IC trein naar Antwerpen hebt
ben daarnet het papier nog eens gaan bekijken en er staat op 13 december 2009
ja NMBS mobility informeert zijn reizigers goed
kortom het is redelijk schandalig dat je in Brussel (Noord) 's avonds maar om het half uur een IC trein naar Antwerpen hebt
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Gisteravond rond 19u45 in FMBZ gespot: Beneluxtrein met I6 en I10 met de (rode) 186 119 ervoor. Opschrift: "HSA feliciteert NMBS met 175 jaar spoorwegen in België".
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Ik heb die trein afgelopen woensdag ook gezien te Roosendaal. Best een mooie combinatie zo Het was de trein van half 2 naar Amsterdam Centraal.
De tegentrein naar Brussel- Zuid had toen trouwens maar een uur vertraging. Zo kwamen er kort achter elkaar twee Beneluxen naar Brussel- Zuid.
Groeten,
Marianne
De tegentrein naar Brussel- Zuid had toen trouwens maar een uur vertraging. Zo kwamen er kort achter elkaar twee Beneluxen naar Brussel- Zuid.
Groeten,
Marianne
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Hallo,rvdborgt schreef:
Maar ik zou zeggen: kijk na het weekend nog eens, want er zou een herverdelingsactie komen van de I6'en met fietscoupé. Dat is ook iets gemakkelijker dit weekend, aangezien de Benelux alleen tussen Brussel en Antwerpen rijdt, en dat zal wel weer met varkensneuzen zijn.
Gisteren is me alvast een Belgische rijtuigstam gepasseerd met 2 I6 eerste klasse rijtuigen. En volgens mij rijdt de andere met 2 I10 eerste klasse, maar daar ben ik niet 100 procent zeker van. Op het eerste zicht wel geen rijtuig(en) met fietsafdeling gezien..
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Hoi,
In Rail Magazine nummer 275 stond het volgende:
Minder Belgische rijtuigen in Benelux
In plaats van 2 rijdt er in theorie met ingang van 13 juni nog maar 1 compositie met NMBS-rijtuigen in de Beneluxdienst tussen Amsterdam en Brussel.Het inkorten van treinstammen van 7 tot 6 rijtuigen en de overgang van extra ICRm van NS reizigers naar NS Hispeed maken dit mogelijk.De resterende stam Belgische rijtuigen is volgens omloop in volgende treinen te zien:
9201(Ma-Vr),9205 (Za,Zo),9232 (Ma-Vr),9236 (Za,Zo),9237 (Ma-Vr),9241(Za,Zo),9264 (Ma-Vr),9268 (Za,Zo).
Lukas
In Rail Magazine nummer 275 stond het volgende:
Minder Belgische rijtuigen in Benelux
In plaats van 2 rijdt er in theorie met ingang van 13 juni nog maar 1 compositie met NMBS-rijtuigen in de Beneluxdienst tussen Amsterdam en Brussel.Het inkorten van treinstammen van 7 tot 6 rijtuigen en de overgang van extra ICRm van NS reizigers naar NS Hispeed maken dit mogelijk.De resterende stam Belgische rijtuigen is volgens omloop in volgende treinen te zien:
9201(Ma-Vr),9205 (Za,Zo),9232 (Ma-Vr),9236 (Za,Zo),9237 (Ma-Vr),9241(Za,Zo),9264 (Ma-Vr),9268 (Za,Zo).
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Nou, daar was vandaag anders nog niets van te merken. Omstreeks 18.30 kwam er vanuit België een stam met Belgische rijtuigen aanzetten in Roosendaal, en niet veel later stond er ook aan de andere kant van het perron een stam met Belgische rijtuigen. Die reed trouwens niet verder naar België, waarom weet ik niet.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
IC 9237 had vandaag 2 eerste klasse rijtuigen waarvan 1 met fietsenafdeling.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Ik heb het eens op OVL nagevraagd en een betrouwbare bron meldde daar: "Voor zover daar sprake van is geweest, is dat nu niet meer zo - en al helemaal niet per 13 juni.".Lukas schreef:In Rail Magazine nummer 275 stond het volgende:
Minder Belgische rijtuigen in Benelux
In plaats van 2 rijdt er in theorie met ingang van 13 juni nog maar 1 compositie met NMBS-rijtuigen in de Beneluxdienst tussen Amsterdam en Brussel.Het inkorten van treinstammen van 7 tot 6 rijtuigen en de overgang van extra ICRm van NS reizigers naar NS Hispeed maken dit mogelijk.
Groetjes,
Rian
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Dit gaat niet echt over de I6'en en I10'en, maar zet het toch maar hier neer.
Hoorde dat de stuurstandrijtuigen uit de Benelux zijn gehaald. Is dit juist?
Zag van de week inderdaad twee Beneluxen zonder stuurstand. Komen daarvoor dan andere rijtuigen in de plaats of rijdt men met nog kortere treinen?
Groeten,
Marianne
Hoorde dat de stuurstandrijtuigen uit de Benelux zijn gehaald. Is dit juist?
Zag van de week inderdaad twee Beneluxen zonder stuurstand. Komen daarvoor dan andere rijtuigen in de plaats of rijdt men met nog kortere treinen?
Groeten,
Marianne
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Een aantal stuurstandrijtuigen zijn vervangen door gewone tweedeklasrijtuigen. Er rijden er nog een paar rond, ik dacht omdat er niet genoeg gewone rijtuigen beschikbaar zijn. Alle Beneluxen rijden normaliter met 7 rijtuigen. Er zijn bij mijn weten geen plannen om dat aantal te verminderen.Marianne schreef:Hoorde dat de stuurstandrijtuigen uit de Benelux zijn gehaald. Is dit juist?
Zag van de week inderdaad twee Beneluxen zonder stuurstand. Komen daarvoor dan andere rijtuigen in de plaats of rijdt men met nog kortere treinen?
Groetjes,
Rian
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Die plannen zijn er wel geweest, dit om rijtuigen vrij te spelen voor een aanpassing zodat men meer Fyra's op de HSL zou kunnen gooien om naar België te gaan. Omdat de NMBS uiteindelijk een 'njét' heeft gegeven tegen de plannen om met ICRm naar België te gaan, zijn deze plannen op de lange baan geschoven / geschrapt.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Vrijdag stond er ergens een Thalys in panne, dus hebben ze die mensen op de gewone benelux gezet.
Voor de gelegenheid hebben ze de normale 7 nederlandse rijtuigen versterkt met 5 Belgische I6/I10 rijtuigen, waarvan minstens 2 I6'en.
Deze sleep reed niet door de tunnel in Antwerpen, maar werd zoals in de oude tijd via Berchem en Oost naar Nederland geleid.
De vertraging in Roosendaal was ongeveer een half uur.
Voor de gelegenheid hebben ze de normale 7 nederlandse rijtuigen versterkt met 5 Belgische I6/I10 rijtuigen, waarvan minstens 2 I6'en.
Deze sleep reed niet door de tunnel in Antwerpen, maar werd zoals in de oude tijd via Berchem en Oost naar Nederland geleid.
De vertraging in Roosendaal was ongeveer een half uur.