Lachen met d'n Ollanders ze

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Fles

Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door Fles »

OKee, nou mogen jullie een keertje :mrgreen:
124 Teletekst vr 05 feb
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Op het station Hilversum-Noord heeft
een kaartjesautomaat een tijd lang het
spoor geblokkeerd.Het apparaat werd
vervangen en viel tijdens het transport
van een pallet af op de rails.Tussen
Hilversum en Naarden-Bussum reden door
het ongeluk enkele uren geen treinen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Afbeelding :lol:
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door KB »

Als leek en afgaande op de foto zou ik zeggen: trommel even enkele sterke personen op die dat ding op het perron zetten, desnoods m.b.v. een kabel of een spanriem of zoiets. Of zijn die dingen zo zwaar? Waarom ligt het treinverkeer trouwens uren stil voor zo een incident? Het spoor ernaast lijkt me toch vrij te zijn en zelfs als dat niet zo is, kan dat toch zo lang niet duren? Of heb ik het mis?
L'union fait la force.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door trainfreak »

Dat dit kan in Nederland :twisted:
Fles

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door Fles »

Moet een kraantje bij komen he, die dingen wegen 200+ kilo. En als er zo'n ding in het spoor ligt wordt normaal niet alleen dat spoor, maar ook het nevenspoor afgesloten. Je weet niet in hoeverre zo'n ding eventueel buiten het omgrenzingsprofiel ligt etc. En zo niet dat ding zelf, dan in ek geval het kraantje om hem weg te slepen :)
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door dentheo »

Nog een reden voor de NMBS om geen automaten te zetten..die gaan zomaar op het spoor liggen
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door Adler »

Nu weet ik waarom die knalgeel zijn geschilderd :lol:
pietje

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door pietje »

dentheo schreef:Nog een reden voor de NMBS om geen automaten te zetten..die gaan zomaar op het spoor liggen
Ja, het zou echt een status quo zijn, nu staan er ook om de haverklap loketbedienden ergens op het spoor.
Zo'n automaten kunnen dus niet staken, maar kunnen dus ook het spoor blokkeren :lol: :lol:

effe serieus nu: als dat ding zoveel weegt is het toch een geluk dat er niemand gewond geraakt is, 200 kg kan aardig wat schade toebrengen aan een argeloze passant.
Ik neem aan dat er voor zo'n transport geen veiligheidszone wordt afgesloten.
Had die bv naar de andere kant gevallen terwijl daar iemand op de trein staat te wachten.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door HLE 2302 »

Geweldig. :mrgreen: :lol: :lol:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
P. Michiels

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door P. Michiels »

In Nederland sluit men voor het minste of geringste het spoor af, men is op het obsessieve af bezorgd om veiligheid waardoor er niets meer kan en mensen niet meer flexibel zijn en bij dit soort dingen zelf meer kunnen nadenken.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door AlexNL »

Euh? Het lijkt me niet meer dan normaal dat je in een situatie als deze het spoor afsluit. Of wil jij dat er 15 bakken ICMm overheendendert en ontspoort?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door trainfreak »

AlexNL schreef:Euh? Het lijkt me niet meer dan normaal dat je in een situatie als deze het spoor afsluit. Of wil jij dat er 15 bakken ICMm overheendendert en ontspoort?
Maar men kon wel de treinen doorlaten in de andere richting he :wink:
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door AlexNL »

Hmmja, het ding moet er toch afgehaald worden en dan moet je uit veiligheidsredenen ook het naastgelegen spoor sluiten. Anders krijg je de IVW achter je aan...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door Steven »

Hier zouden we de treinen laten rijden en op het bewuste stuk het bevel voorzichtig rijden krijgen (van punt x tot y). Treinen kunnen dan rijden al zal er hinder zijn.
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door wimpiespoor »

In Nederland heeft de Arbeidsinspectie een aantal jaren geleden geconstateerd dat het beroep van baanwerker ongeveer het gevaarlijkste beroep in het land was, gemeten aan het aantal (dodelijke) ongevallen. Dat heeft geleid tot stringente veiligheidsregels inzake het werken aan, op en bij het spoor. Het komt er o.a. op neer, dat waar in het spoor gewerkt wordt, ook het naastgelegen spoor buiten gebruik moet worden gesteld. Alleen als er een vast hek tussen beide sporen is, mag het verkeer op het naastgelegen spoor doorgang vinden. Die hekwerken zijn ook verplicht als er direct naast het spoor wordt gewerkt. Dat is niet voor niets geweest, want het aantal ongevallen is sedertdien behoorlijk gezakt. Het heeft ook tot innovatie geleid, bijvoorbeeld rijdende "werkplaatsen", die een overkapping vormen van het spoor, en beletten dat iemand buiten dat spoor treedt. Bijkomende voordelen zijn, dat de werkers droog en beschut kunnen werken, en er goede verlichting is.
Wim
Laatst gewijzigd door wimpiespoor op 06 mar 2010, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dietrich

Re: Lachen met d'n Ollanders ze

Bericht door Dietrich »

Die mobiele werkplaatsen zijn wel interessant. Info gevonden op site van eigenaar: http://www.volkerrail.com/bin/ibp.jsp?i ... splay=view&

Ik vraag mij af wanneer we dat te zien gaan krijgen in ons land.
Plaats reactie