China wil hst naar Europa
China wil hst naar Europa
China wil hst naar Europa
China onderzoekt de mogelijkheid om zijn hogesnelheidslijnen te verlengen tot aan Europa. Een reis van Londen naar Peking zou dan hooguit twee dagen duren.
Chinese leiders hopen dat het project in de komende tien jaar in gebruik wordt genomen. Passagiers kunnen de 8.000 kilometer dan afleggen met een snelheid van 320 kilometer per uur. China heeft een hogesnelheidstrein, the Harmony Express, die 400 kilometer per uur kan halen.
China onderzoekt of de spoorlijn door Rusland naar Duitsland kan lopen. Een ander idee is een hsl van China door India, Pakistan en het Midden-Oosten. Een derde traject zou China verbinden met Vietnam, Thailand, Burma en Maleisië.
Wang Mengshu van de Chinese Academie van Ingenieurs en een topadviseur van de Chinese hogesnelheidslijnen zeggen dat het werk aan de lijn via Vietnam al is begonnen, meldt de website euobserver.com.
BRON
China onderzoekt de mogelijkheid om zijn hogesnelheidslijnen te verlengen tot aan Europa. Een reis van Londen naar Peking zou dan hooguit twee dagen duren.
Chinese leiders hopen dat het project in de komende tien jaar in gebruik wordt genomen. Passagiers kunnen de 8.000 kilometer dan afleggen met een snelheid van 320 kilometer per uur. China heeft een hogesnelheidstrein, the Harmony Express, die 400 kilometer per uur kan halen.
China onderzoekt of de spoorlijn door Rusland naar Duitsland kan lopen. Een ander idee is een hsl van China door India, Pakistan en het Midden-Oosten. Een derde traject zou China verbinden met Vietnam, Thailand, Burma en Maleisië.
Wang Mengshu van de Chinese Academie van Ingenieurs en een topadviseur van de Chinese hogesnelheidslijnen zeggen dat het werk aan de lijn via Vietnam al is begonnen, meldt de website euobserver.com.
BRON
-
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: China wil hst naar Europa
Klopt volledig zijn vorige week op bezoek geweest bij Eurotunnel.Stef schreef:China wil hst naar Europa
China onderzoekt de mogelijkheid om zijn hogesnelheidslijnen te verlengen tot aan Europa. Een reis van Londen naar Peking zou dan hooguit twee dagen duren.
Chinese leiders hopen dat het project in de komende tien jaar in gebruik wordt genomen. Passagiers kunnen de 8.000 kilometer dan afleggen met een snelheid van 320 kilometer per uur. China heeft een hogesnelheidstrein, the Harmony Express, die 400 kilometer per uur kan halen.
China onderzoekt of de spoorlijn door Rusland naar Duitsland kan lopen. Een ander idee is een hsl van China door India, Pakistan en het Midden-Oosten. Een derde traject zou China verbinden met Vietnam, Thailand, Burma en Maleisië.
Wang Mengshu van de Chinese Academie van Ingenieurs en een topadviseur van de Chinese hogesnelheidslijnen zeggen dat het werk aan de lijn via Vietnam al is begonnen, meldt de website euobserver.com.
BRON
Re: China wil hst naar Europa
Ik hoop voor die chinezen dat het niet door Nederland of België hoeft...
Re: China wil hst naar Europa
Nee, de hogesnelheidstreinen van China zullen niet door Nederland en België sporen. Van Duitsland gaat hij naar Parijs, en van Parijs naar London.
"De trein die de Chinese spoorwegen voor ogen hebben moet dit nieuwe traject, dat 13.000 kilometer lang is, in twee dagen afleggen. Daarmee duurt de reis nog altijd een stuk langer dan de dikke tien uur vliegen van Beijing naar Londen maar daar staat dan wel tegenover dat de trein een aantal aardige tussenstops maakt. Zo zal de trein vanuit Beijing stoppen in de Mongoolse hoofdstad Ulaanbaatar, het Siberische Irkutsk, de Kazachstaanse hoofdstad Astana, de Russische steden Jekaterinenburg, Moskou en Sint-Petersburg, de Oekraïense hoofdstad Kiev, het Poolse Warschau, de Duitse hoofdstad Berlijn, de Franse hoofdstad Parijs, om uiteindelijk in Londen te eindigen. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, wil China ook graag dat er nog overstappunten komen voor lijnen naar Aziatische landen als Vietnam, India, Afghanistan en Pakistan.
De trein die Beijing voor ogen heeft moet een topsnelheid kunnen halen van 320 kilometer per uur. Volgens de Belgische krant De Standaard heeft de Chinese consultant Wang Menshu gezegd dat het traject over een jaar of tien klaar kan zijn. Op dit moment is er natuurlijk al de Trans-Siberische spoorlijn die van Moskou naar Beijing voert, een traject van zo’n 9.000 kilometer. Maar die reis duurt met zeven dagen aanzienlijk langer dan het nieuwe traject dat Beijing voor ogen heeft. "
"De trein die de Chinese spoorwegen voor ogen hebben moet dit nieuwe traject, dat 13.000 kilometer lang is, in twee dagen afleggen. Daarmee duurt de reis nog altijd een stuk langer dan de dikke tien uur vliegen van Beijing naar Londen maar daar staat dan wel tegenover dat de trein een aantal aardige tussenstops maakt. Zo zal de trein vanuit Beijing stoppen in de Mongoolse hoofdstad Ulaanbaatar, het Siberische Irkutsk, de Kazachstaanse hoofdstad Astana, de Russische steden Jekaterinenburg, Moskou en Sint-Petersburg, de Oekraïense hoofdstad Kiev, het Poolse Warschau, de Duitse hoofdstad Berlijn, de Franse hoofdstad Parijs, om uiteindelijk in Londen te eindigen. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, wil China ook graag dat er nog overstappunten komen voor lijnen naar Aziatische landen als Vietnam, India, Afghanistan en Pakistan.
De trein die Beijing voor ogen heeft moet een topsnelheid kunnen halen van 320 kilometer per uur. Volgens de Belgische krant De Standaard heeft de Chinese consultant Wang Menshu gezegd dat het traject over een jaar of tien klaar kan zijn. Op dit moment is er natuurlijk al de Trans-Siberische spoorlijn die van Moskou naar Beijing voert, een traject van zo’n 9.000 kilometer. Maar die reis duurt met zeven dagen aanzienlijk langer dan het nieuwe traject dat Beijing voor ogen heeft. "
Re: China wil hst naar Europa
Het begin van een nieuw tijdperk met een Occidentale Express?
Ik vraag me af wat de beweegredenen hierachter zouden kunnen zijn en het doelpubliek. En Nighttrain: via de LGV Est dan, door zuid-Duitsland, of dwarsdoor richting noord-oosten? En hoe ziet het stuk in Oost-Europa er dan uit?
Is zo'n trein over superlange afstand niet veel gevoeliger voor vertragingen?
Ik vraag me af wat de beweegredenen hierachter zouden kunnen zijn en het doelpubliek. En Nighttrain: via de LGV Est dan, door zuid-Duitsland, of dwarsdoor richting noord-oosten? En hoe ziet het stuk in Oost-Europa er dan uit?
Is zo'n trein over superlange afstand niet veel gevoeliger voor vertragingen?
Re: China wil hst naar Europa
Een andere opmerking:
in Rusland en enkele omringende landen werkt men met een andere spoorwijdte, gaan het dan HST stellen zijn met een variable asbreedte (à la Talgo of BRAVIA in Spanje) of gaat men vanuit China een volledige normaalspoorlijn leggen tot Europa?
HST's met variabele asbreedte rijden vooralsnog niet even snel dan hun 'normale' tegenhangers.
In Spanje bv. rijden ze max. 250km/h terwijl de gewone HST's daar op dezelfde sporen 300 km/h rijden.
in Rusland en enkele omringende landen werkt men met een andere spoorwijdte, gaan het dan HST stellen zijn met een variable asbreedte (à la Talgo of BRAVIA in Spanje) of gaat men vanuit China een volledige normaalspoorlijn leggen tot Europa?
HST's met variabele asbreedte rijden vooralsnog niet even snel dan hun 'normale' tegenhangers.
In Spanje bv. rijden ze max. 250km/h terwijl de gewone HST's daar op dezelfde sporen 300 km/h rijden.
Re: China wil hst naar Europa
Dit zal vrijwel zeker om goederenvervoer gaan. Personenvervoer moet je over dit soort afstanden echt niet verwachten, alhoewel er natuurlijk wel enkele interessante middellange trajecten ontstaan als zoiets wordt gebouwd.
En 10 jaar... in Azie misschien wel, maar in Europa duurt alles toch veel veel langer dan dat.
En 10 jaar... in Azie misschien wel, maar in Europa duurt alles toch veel veel langer dan dat.
-
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: China wil hst naar Europa
het gaat net wel enkel om personenvervoer!sweek schreef:Dit zal vrijwel zeker om goederenvervoer gaan. Personenvervoer moet je over dit soort afstanden echt niet verwachten, alhoewel er natuurlijk wel enkele interessante middellange trajecten ontstaan als zoiets wordt gebouwd.
En 10 jaar... in Azie misschien wel, maar in Europa duurt alles toch veel veel langer dan dat.
je moet dit loskoppelen van de begin en eindbestemming.
De tussenliggende bestemmingen zijn even belangrijk zoniet belangrijker, bv iemand die binnen China zal reizen of enkel naar Moskou en zo verder naar Europa.
Er zullen natuurlijk treinfreaks zijn die het hele trajekt zullen meemaken maar dit zullen de uitzonderingen zijn.
Ik denk dat ze wel een goed businessplan zullen hebben.
Zelfde verhaal kunnen we aanhalen betreffende Milaan naar London en Berlijn => London
Laatst gewijzigd door nighttrain op 17 mar 2010, 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: China wil hst naar Europa
Inderdaad, en je mag China ook niet onderschatten.nighttrain schreef:het gaat net wel enkel om personenvervoer!sweek schreef:Dit zal vrijwel zeker om goederenvervoer gaan. Personenvervoer moet je over dit soort afstanden echt niet verwachten, alhoewel er natuurlijk wel enkele interessante middellange trajecten ontstaan als zoiets wordt gebouwd.
En 10 jaar... in Azie misschien wel, maar in Europa duurt alles toch veel veel langer dan dat.
je moet dit loskoppelen van de begin en eindbestemming.
De tussenliggende bestemmingen zijn even belangrijk zoniet belangrijker, bv iemand die binnen China zal reizen of enkel naar Moskou en zo verder naar Europa.
Er zullen natturlijk treinfreaks zijn die het hele trajekt zullen meemaken maar dit zullen de uitzonderingen zijn.
Ik denk dat ze wel een goed buisinessplan zullen hebben.
Zelfde verhaal kunnen we aanhalen betreffende Milaan naar London en Berlijn => London
In de komende 5 jaar wil men daar zomaar eventjes 30500 km hst-lijnen aanleggen om alle belangrijke steden met elkaar te verbinden!
Hier heeft men 20 jaar nodig gehad voor de 147 km tussen Antwerpen en Amsterdam, die nog steeds niet functioneert zoals het moet en waarvoor men nog steeds niet de treinen heeft die men besteld had.
Re: China wil hst naar Europa
Deze week was er ook een nieuwsbericht dat China een offerte heeft gedaan om het hogesnelheidsnet in de USA te bouwen.
Er zouden al besprekingen zijn geweest met president Obama hierover.
Die zijn werkelijk niet meer te stoppen.
Ze gaan de hele wereld verbinden met hun hogesnelheidstreinen
Er zouden al besprekingen zijn geweest met president Obama hierover.
Die zijn werkelijk niet meer te stoppen.
Ze gaan de hele wereld verbinden met hun hogesnelheidstreinen
Re: China wil hst naar Europa
Vind ik alvast positief. De huidige generatie nieuwe hogesnelheidstreinen, of de toekomstige generatie (2012, de ZEFIRO van Bombardier), zijn toch een stukje zuiniger dan de vliegtuigen, dus ja. Binnen een paar jaren wordt vliegen duurder, dus vind ik het verstandig dat ze aan een heel hogesnelheidsnetwerk werken.Adler schreef: Ze gaan de hele wereld verbinden met hun hogesnelheidstreinen
Mvg
Re: China wil hst naar Europa
Vergeet ook niet dat het geen 50 jaar meer zal duren tot alle olie op is.bobke schreef: Vind ik alvast positief. De huidige generatie nieuwe hogesnelheidstreinen, of de toekomstige generatie (2012, de ZEFIRO van Bombardier), zijn toch een stukje zuiniger dan de vliegtuigen, dus ja. Binnen een paar jaren wordt vliegen duurder, dus vind ik het verstandig dat ze aan een heel hogesnelheidsnetwerk werken.
Dus geen vliegtuigen meer dan.
En met hun gigantische waterkrachtcentrales heeft China elektriciteit genoeg.
Die chinezen zijn nog niet zo dom.
Re: China wil hst naar Europa
Het heeft niets met slim te maken hoor, hier kan men net zo mooie projecten bedenken.Adler schreef: En met hun gigantische waterkrachtcentrales heeft China elektriciteit genoeg.
Die chinezen zijn nog niet zo dom.
Het grote verschil tussen Europa en China is dat de inwoners van China een pak minder rechten hebben. Eventjes 2 miljoen mensen verhuizen om een stuwdam te bouwen is geen enkel probleem daar. Dan heb ik toch liever ons systeem waar je alleszins de mogelijkheid hebt om bezwaren in te dienen tegen projecten waar jij schade aan ondervind.
De chinezen zullen trouwens hard tegen de muur lopen bij het europese gedeelte van hun hogesnelheidslijn, dit zal een heel andere aanpak vergen dan ze gewoon zijn daar in china
Re: China wil hst naar Europa
Dus jij wacht liever 20 jaar op een hogesnelheidslijn die dan nog niet werkt en waarvoor men geen treinen heeft, dan de manier van de zaken efficient aan te pakken zoals in China.Shrek schreef:Dan heb ik toch liever ons systeem waar je alleszins de mogelijkheid hebt om bezwaren in te dienen tegen projecten waar jij schade aan ondervind.
Hier wil iedereen wel een spoorlijn als het maar niet door hun gemeente, hun stad, hun bos of hun weide loopt.
En omdat ze dan geen station hebben op 100m afstand van hun deur gaan ze maar met de auto.
-
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: China wil hst naar Europa
Even het geheugen opfrissen! 2.000.000 mensen is enorm voor een stuwdam.Laten we aannemen dat het correct is dit cijfer. 1 ding kunnen we zeggen die stuwdammen zijn nodig gezien het enrgieprobleem voor de toekomst.Shrek schreef:Het heeft niets met slim te maken hoor, hier kan men net zo mooie projecten bedenken.Adler schreef: En met hun gigantische waterkrachtcentrales heeft China elektriciteit genoeg.
Die chinezen zijn nog niet zo dom.
Het grote verschil tussen Europa en China is dat de inwoners van China een pak minder rechten hebben. Eventjes 2 miljoen mensen verhuizen om een stuwdam te bouwen is geen enkel probleem daar. Dan heb ik toch liever ons systeem waar je alleszins de mogelijkheid hebt om bezwaren in te dienen tegen projecten waar jij schade aan ondervind.
De Chinezen zullen trouwens hard tegen de muur lopen bij het europese gedeelte van hun hogesnelheidslijn, dit zal een heel andere aanpak vergen dan ze gewoon zijn daar in china
Maar hoeveel mensen zijn er moeten verhuizen in Doel?? Voor een dok die volgens de "havenbazen" niet eens meer nodig is in de toekomst , economisch gezien dan!
Als u spreekt van de problemen in Europa: " De Chinezen" zullen wel gebruik maken van de bestaande HSL oOf dacht je dat ze nast de bestaandee een dubbele gingen leggen?
Over hun rechten: Denk je werkelijk dat wij hier meer rechten hebben? Een referendum over de lange wapper, ja ; Maar wat gaan ze bouwen ? Het zal niet zoveel verschillen met hun eerste Idee! So what??