Velim

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
jan_olieslagers
Berichten: 3512
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Velim

Bericht door jan_olieslagers »

Wellicht reis ik eind Mei naar Tsjechie, en ik vraag me af of ik ook de testbaan in Velim zou bezoeken. Zou er daar veel interessants te fotograferen vallen? Hoe belangrijk is het om vooraf te weten wanneer precies er gereden wordt? En kan men daar een beetje fotograferen zonder last te krijgen met allerhande beveiligaards?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Velim

Bericht door Accelerat »

Ik geloof dat de AGV er nog zit? Verder heb ik heel veel foto's van de testronde gezien dus ik verwacht niet dat ze er moeilijk doen. :wink:
Wat ga je nog meer doen in Tsjechië als ik vragen mag? :) (Gewoon interesse hoor! :wink: )
jan_olieslagers
Berichten: 3512
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Velim

Bericht door jan_olieslagers »

De rest is allemaal vliegerij: musea in Kunovice en Praag (Kbely) en een beurs/salon in Pribram.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Velim

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef:Wellicht reis ik eind Mei naar Tsjechie, en ik vraag me af of ik ook de testbaan in Velim zou bezoeken. Zou er daar veel interessants te fotograferen vallen? Hoe belangrijk is het om vooraf te weten wanneer precies er gereden wordt? En kan men daar een beetje fotograferen zonder last te krijgen met allerhande beveiligaards?
Ik heb daar 4 maand als testrijder gewerkt , en inderdaad er zijn daar verschillende openbare plaatsen waar je kunt spotten.
je moet weten het dorpje Sokolec ligt in het midden van het circuit , en er zijn enkel voetgangers bruggetjes. maar die waren zo slecht onderhouden dat de mensen gewoon het spoor overstaken.
ten andere je rijd er 2X over met de auto als je van Podébrady komt richting Cehernice.
Ten noorden van het circuit zijn er 2 waterplassen waar de lokal bevolking zich gaat baden in de zomer en deze zijn gemakkelijk bereikbaar (wij stopten daar ook om een duik te nemen).
In de bossen erond zijn er veel herten en reeën.
In Podébrady raad ik u hotel Bellevue aan. Dit stadje is een kuuroord, en op het stadspleintje naast het kasteel is er een restaurantje gerund door een ingenieur van de Tchechische spoorwegen met veel info over treinen...
In Nymburk op 10km ervan is er een bestuurdersdepot en soms een stoomfestivan in Augustus of September
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Velim

Bericht door K V B »

sncf-sncb schreef:Ik geloof dat de AGV er nog zit?

De AGV zit momenteel in Italië, om voor het Italiaanse net gehomologeerd te worden. (Vergeet niet wie de eerste klant is...)
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Velim

Bericht door nighttrain »

je kan ze altijd even telefoneren op dit nr 00 420 972 223 401 in het engels natuurlijk
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Velim

Bericht door kika »

nighttrain schreef:!
Ooit aan gedacht om een touristisch bureau te beginnen? Geloof dat we niet meer verder hoeven te zoeken. Ik ga morgen even dat hotel bellen, mijn partner is alvast overtuigd door je uitleg.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Velim

Bericht door nighttrain »

kika schreef:
nighttrain schreef:!
Ooit aan gedacht om een touristisch bureau te beginnen? Geloof dat we niet meer verder hoeven te zoeken. Ik ga morgen even dat hotel bellen, mijn partner is alvast overtuigd door je uitleg.
Ik probeer enkel de mensen mijn ervaringen mee te geven.
Als je naar ginder gaat ,doe ,als je wil natuurlijk, verschillende lege plastic of andere flessen mee; Je kan deze opvullen aan een bron achter het hotel,het is water met heel vel mineralen. Na enkel uren krijg je al een " bruine "neerslag van ijzer. Anders kan je het water kopen maar meer gefilterd ,dus minder depot. het noemt" Poděbradka".
Een ander "water" is de Postřižinské van Nymburk ,een verukkelijk donker bier (pivo).
jan_olieslagers
Berichten: 3512
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Velim

Bericht door jan_olieslagers »

Daarmee overtuigt ge mij dan weer! (met die pivo, uiteraard - water dient hier enkel voor sanitair...)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Velim

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef:Daarmee overtuigt ge mij dan weer! (met die pivo, uiteraard - water dient hier enkel voor sanitair...)
maar alles daar is met een medische bedoeling. Zo drink je ook de becherovka, een bitter van 38° als digestief of tegen "maagpijn".
met tonic erbij noem je het BETON (BEcherovkaTONic).

treinen : in Podebrady heb je veel passage van goederentreinen.
Alsook in Kolin
Plaats reactie