Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door melle »

Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Belga
zo 11/07/2010 - 11:47
In Duitsland zijn twee tieners omgekomen toen ze werden aangereden door een hogesnelheidstrein. Het ongeluk gebeurde toen de jongeren graffiti aan het spuiten waren.
Het ongeval gebeurde vrijdag, zo'n 80 kilometer ten westen van Berlijn. Enkele jongeren waren daar graffiti aan het spuiten op goederenwagons, toen een hogesnelheidstrein op weg naar Zwitserland voorbijkwam. Afbeelding De treinbestuurder gaf nog een alarmsignaal, maar kreeg de trein niet meer gestopt. Een jongen van 15 jaar was op slag dood, een tweede overleed gisteren in het ziekenhuis.
Deredactie.be
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door Steve »

De concurrentie voor de Darwin Awards wordt dit jaar alsmaar intenser.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door bobke »

Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Ze moeten maar leren respect hebben voor iemand anders materiaal en zich dus niet begeven op andermans grond, maar in hun eigen tuin spuiten met hun stomme spuitbussen.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door apestaart »

Allee, nog 2 stommerikken minder op deze wereld. :x :x
Als je op je 15de nog niet beseft dat het gevaarlijk is om op een spoorweg te begeven, dan zal je het nooit beseffen :x
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door HLE 2302 »

Cynisch gezegd, ze zullen het geen tweede keer proberen. :roll:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door Hogersluys »

Ik kan er ook weinig medelijden voor hebben. Laat dat een les zijn voor alle graffitispuiters die gevaarlijke toeren uithalen om hun tags wereldkundig te maken.
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door wrpint »

Ik keur graffiti zeker niet goed, integendeel, maar ik vind de reacties hierboven nogal ongepast. Ze moesten wel niet op die plaats zijn, maar er zijn wel twee jonge mensen gestorven. Heel tragisch. Een beetje respect aub.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door apestaart »

Dat ongeval kon perfect vermeden worden door gewoonweg niet op de spoorlijn te begeven.
Die 2 jongens hebben een stommiteit begaan door dat toch te doen, dan kan men moeilijk verwachten dat men daar respect voor opbrengt.
Dus men kan niet genoeg herhalen: NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT op een spoorweg lopen of staan, ZEER LEVENSGEVAARLIJK ! ! !
HLD5531

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door HLD5531 »

SNELRECHT!!!!
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door groentje »

Je moet dan ook geen respect hebben voor hun domheid. Wel voor het verdriet van zij die achterblijven. Een beetje terughoudendheid zou vele reacties hier sieren.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door deadlock »

De reacties zijn inderdaad ongepast. Ik neem aan dat jullie steniging goedkeuren voor een vrouw die haar haarlokken onder haar hoofddoek uit heeft?

JA eigen schuld maar NEE de straf staat niet in proportie tot de 'misdaad'. Alhoewel een Darwin award misschien wel op zijn plaats is.
jan_olieslagers
Berichten: 3506
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door jan_olieslagers »

deadlock schreef:De reacties zijn inderdaad ongepast. Ik neem aan dat jullie steniging goedkeuren voor een vrouw die haar haarlokken onder haar hoofddoek uit heeft?
JA eigen schuld maar NEE de straf staat niet in proportie tot de 'misdaad'.
Dat is geen eerlijke redenering, deadlock. Er is hier geen sprake van "straf", ze zijn niet dood doordat ze de wet overtreden hebben. Ze zijn dood doordat ze hun gezond verstand niet gebruikten.
Verder vind ik het heel bedenkelijk dat je probeert over te gaan naar een religieus zijspoor.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door K V B »

deadlock schreef:De reacties zijn inderdaad ongepast. Ik neem aan dat jullie steniging goedkeuren voor een vrouw die haar haarlokken onder haar hoofddoek uit heeft?
Je vergelijking gaat niet op. "Haarlokken laten zien" is immers geen misdaad.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door Shrek »

K V B schreef:"Haarlokken laten zien" is immers geen misdaad.
In sommige landen wel, net zoals graffiti ook wel ergens toegelaten zal zijn.
Maar hier kan je gerust haarlokken tonen en word iemand die graffiti spuiten als dom beschouwd :roll:
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Duitse hst doodt twee graffitispuiters

Bericht door K V B »

Shrek schreef:
K V B schreef:"Haarlokken laten zien" is immers geen misdaad.
In sommige landen wel, net zoals graffiti ook wel ergens toegelaten zal zijn.
Dat er een pak minder beschaafde landen zijn weet ik. Maar mischien zijn we een beetje te beschaafd geworden. Voor Vandalisme mag best de schandpaal weer ingevoerd worden.
Gesloten