Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich

Bericht door K V B »

treinbruno schreef:En hopen dat de SNCF niet staakt, want dan wordt je op een touringcar gezet...
Als ze staken dan geef ik gewoon de tickets terug, annuleer mijn hotelreservatie en dan gaan we gewoon een lang weekeindje naar Ticino (mijn schoonfamilie heeft daar een vakantiehuisje...). Dan houden we Barcelona voor een andere keer.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich

Bericht door Dieselfreak »

Kan zoiets in België ook gebeuren? Stel dat een elektrische trein op deze manier op een lijn zonder draad belandt, wat zou er dan gebeuren?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich

Bericht door dentheo »

Dieselfreak schreef:Kan zoiets in België ook gebeuren? Stel dat een elektrische trein op deze manier op een lijn zonder draad belandt, wat zou er dan gebeuren?
Dan valt ie stil en schiet zijn panto te hoog door....brokken
Herinner mij beelden van een varkensneus op een goederenbundel met gestrekte "armen"
Theo
Groeten vanop de Heide
pietje

Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich

Bericht door pietje »

...en de trein naar Turnhout die in Herentals per ongeluk richting Mol gestuurd werd
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich

Bericht door dentheo »

pietje schreef:...en de trein naar Turnhout die in Herentals per ongeluk richting Mol gestuurd werd
Daar stond toen geen spotter met fotoapparaat ???
Of stond lok nog onder de draad toen hij stopte , is toch trek duw ?
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich

Bericht door groentje »

Op de Belgische pantografen zit een zekere druk, zodat ze zeker nooit de bovenleiding loslaten. Het gevolg is wel, dat als er geen bovenleiding meer is om de panto tegen te houden, die letterlijk wegspringt. Slechts als de bestuurder de reflex heeft de panto te laten zakken vooraleer er geen draad meer is, is dat een stroomafnemer voor de vuilbak (of in elk geval voor het atelier.)
Miszendingen gebeuren regelmatig, maar zelden met zulke dramatische afloop. Wat loopt er soms mis: een trein wordt omgeleid, maar de blokpost die de trein de andere richting moet sturen, vergeet dat (of wordt niet op tijd ingelicht). Autotreinen voor Zeebrugge staan soms verkeerd georiënteerd, waardoor ze moeten driehoeken. Kortom, meestal zaken waar de bestuurder het zelf vrij vlug in de mot heeft, en ergens in de wissels kan stoppen. Of toch maar de andere route volgen...
pietje

Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich

Bericht door pietje »

dentheo schreef:
pietje schreef:...en de trein naar Turnhout die in Herentals per ongeluk richting Mol gestuurd werd
Daar stond toen geen spotter met fotoapparaat ???
Of stond lok nog onder de draad toen hij stopte , is toch trek duw ?
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=V02LSN1C
Gesloten