Rail2Snow

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Rail2Snow

Bericht door dentheo »

Ik zie geen gelijkenissen met de drie foto's op hun site .
Theo
Groeten vanop de Heide
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Rail2Snow

Bericht door b-loc »

Dus het zullen geen belgische rijtuigen, bar disco en resto worden?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Rail2Snow

Bericht door Joris »

Hallo,
Intussen kan er online gereserveerd worden. De prijzen en data staan eveneens online, via link bij reservatie-module.
Een leuke promotie: als je voor 20 september reserveert, en dit voor minstens 2 personen, krijg je een gratis fles champagne!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Rail2Snow

Bericht door Joris »

Hallo,
dentheo schreef:Waarom niet opstappen in Oostende ?
Er kan als opstapplaats oa. Oostende, Brugge en Gent gekozen worden, dus de trein zal daar weldegelijk stoppen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
demarco

Re: Rail2Snow

Bericht door demarco »

deze trein interesseert me wel, hoeven we niet meer naar Keulen voor de schnee express of andere oplossingen.
Ik gebruik al jaren deze skitreinen. Eerst nmbs, dan de terziele gegane bergland, maar vanaf 09 omgeschakeld op de Duitse omdat ik het niet meer vertrouwde met het brandje bij de seizoenstart (en opvolgend faillissement) gelukkig maar. Dus een nieuw initiatief kunnen we alleen maar toejuichen.
Grote verbazing echter toen ik dit bericht ontdekte http://www.infotravel.be/imail_view.php?mid=161&lang=nl
Bij rail vind je een artikel dat men bij infrabel niet op de hoogte zou zijn van aangevraagde rijpaden enz.
wie weet hier iets meer over, of is dit alleen maar bangmakerij (vanwege concurrentie voor hun treski die toch alleen maar in de schoolvakanties rijdt :evil: )
EC 91

Re: Rail2Snow

Bericht door EC 91 »

hmmm... wat staat er nu op hun website onder "supershortski":

"European RailRoad Services Company (ERRSC)startte eerder reeds de nachttreinen vanuit België terug op en stelt nu een nieuw een revolutionair product voor : De Super ShortSki !"

Ten eerste hebben ze nog geen enkele trein gereden dus "startte eerder reeds de nachttreinen terug op" is "lichtjes" overdreven en ten tweede, wat is er revolutionair aan een nachttrein nemen en reeds de volgende nacht terugkeren? Alsof dit niet kan met een willekeurige andere gewone nachttrein zoals CNL... een professionele website en communicatie lijkt het me niet.

Dan de uurregeling: vertrek uit Brugge om 19u30 met de IC naar Hasselt/Tongeren er onmiddellijk achter om 19u31 (als de uurregeling niet wijzigt...)?

Ik hoop dat ik me vergis en dat dit een echt bedrijf is dat weet wat treinen zijn en hoe ze moeten gereden worden, maar voorlopig heb ik er mijn twijfels over. We zullen zien...
Leuven-Muenchen

Re: Rail2Snow

Bericht door Leuven-Muenchen »

Blijkbaar stopt deze trein NIET in LEUVEN. Is deze grote stad weer te min voor deze maatschappij?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Rail2Snow

Bericht door 260689 »

Leuven-Muenchen schreef:Blijkbaar stopt deze trein NIET in LEUVEN. Is deze grote stad weer te min voor deze maatschappij?
De kostprijs voor een stop bij Infrabel is duur, zo kan je ook beginnen waarom de EETC treinen niet stoppen in luik?.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Rail2Snow

Bericht door Shrek »

Leuven-Muenchen schreef:Blijkbaar stopt deze trein NIET in LEUVEN. Is deze grote stad weer te min voor deze maatschappij?
Leuven is helemaal geen grote stad, in de vakantie (zonder studenten) is het een klein provinciestadje zoals er zovelen zijn.
Leuven heeft trouwens zeer goede verbindingen met Brussel en Luik, geen enkele reden dus om deze trein daar nog eens extra te laten stoppen :wink:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Rail2Snow

Bericht door Accelerat »

En studenten hebben doorgaans die ICE niet nodig lijkt me. :wink:
Leuven-Muenchen

Re: Rail2Snow

Bericht door Leuven-Muenchen »

Shrek schreef:
Leuven-Muenchen schreef:Blijkbaar stopt deze trein NIET in LEUVEN. Is deze grote stad weer te min voor deze maatschappij?
Leuven is helemaal geen grote stad, in de vakantie (zonder studenten) is het een klein provinciestadje zoals er zovelen zijn.
Leuven heeft trouwens zeer goede verbindingen met Brussel en Luik, geen enkele reden dus om deze trein daar nog eens extra te laten stoppen :wink:
Leuven, een provinciestadje? Ja, maar met 92000 inwoners, studenten NIET inbegrepen (0ostende (waaruit deze trein vertrekt): 69000 inwoners) : Zie ook http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... olking.jsp.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Rail2Snow

Bericht door Shrek »

Leuven-Muenchen schreef:Leuven, een provinciestadje? Ja, maar met 92000 inwoners, studenten NIET inbegrepen (0ostende (waaruit deze trein vertrekt): 69000 inwoners) : Zie ook http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... olking.jsp.
In Oostende zullen er inderdaad niet veel mensen op deze trein stappen. Maar volgens mij is het eerder om praktische redenen dat de trein daar vertrekt en niet uit Brussel (wat qua passagiers veel logischer zou zijn).
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Rail2Snow

Bericht door rvdborgt »

Inmiddels is de dienstregeling bekend:
http://www.rail2snow.com/pages/bestemmi ... geling.php

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Rail2Snow

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: In Oostende zullen er inderdaad niet veel mensen op deze trein stappen. Maar volgens mij is het eerder om praktische redenen dat de trein daar vertrekt en niet uit Brussel (wat qua passagiers veel logischer zou zijn).

Moeilijk te geloven dat de trein in Oostende in het kopstation "overnacht", dat zal wel in de bundel zijn.
Het terugzetten in het station zal dan nog extra betaald moeten worden aan NMBS (tractie, rangeerlok etc.) en Infrabel (stopkosten station).
Misschien extra stop in Leuven aantrekkelijker, meer klantvriendelijker en goedkoper....
Theo
Groeten vanop de Heide
thomaslj

Re: Rail2Snow

Bericht door thomaslj »

Zoals ik de dienstregeling interpreteer 'overnachten' die treinen niet maar blijven ze een aantal uren in Oostende tijdens de dag.
Gesloten