Een ideetjes: Brussel Nationaal - London

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London

Bericht door Hobbes »

Steven schreef:
sncf-sncb schreef:Lijnkennis voor 9 kilometer nu toch ook niet bepaald veel extra moeite om te leren, zou je zeggen?
tja die regels zijn overal hetzelfde hoor en men maakt bij kennis van een lijn geen onderscheid op basis van lengte, je kent de lijn of je kent ze niet. Je moet rekening houden dat dit minstens één à twee dagen tijd vergt met bijhorende kosten. tegenwoordig is lijnkennis beperkt tot het meest noodzakelijk. Om aan te vullen was het zo dat tot voor kort alle Belgische instructeurs standaard de lijnkennis van het net hadden. Dit is teruggedraaid tot de kennis van de depot waar ze werken.
Ter info in België is het nog zo dat als je een lijn kent er in principe altijd alles weet op liggen en dat je dus ook stoptrein kan rijden, extra haltes kan verzekeren op die lijn....
Lijn 28 is wel een afwijkingsreisweg van de L0, dus dat zou in uitzonderlijke omstandigheden geen probleem mogen zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London

Bericht door Steven »

Hobbes schreef:
Steven schreef:
sncf-sncb schreef:Lijnkennis voor 9 kilometer nu toch ook niet bepaald veel extra moeite om te leren, zou je zeggen?
tja die regels zijn overal hetzelfde hoor en men maakt bij kennis van een lijn geen onderscheid op basis van lengte, je kent de lijn of je kent ze niet. Je moet rekening houden dat dit minstens één à twee dagen tijd vergt met bijhorende kosten. tegenwoordig is lijnkennis beperkt tot het meest noodzakelijk. Om aan te vullen was het zo dat tot voor kort alle Belgische instructeurs standaard de lijnkennis van het net hadden. Dit is teruggedraaid tot de kennis van de depot waar ze werken.
Ter info in België is het nog zo dat als je een lijn kent er in principe altijd alles weet op liggen en dat je dus ook stoptrein kan rijden, extra haltes kan verzekeren op die lijn....
Lijn 28 is wel een afwijkingsreisweg van de L0, dus dat zou in uitzonderlijke omstandigheden geen probleem mogen zijn.
ik dacht dat het als omleidingsreisweg was aangeduid en dan moet je het niet kennen. Want tot nu toe heb ik ze het altijd braaf weten vragen of ik langs L28 wil rijden indien het nodig is.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London

Bericht door Hobbes »

Als ik mij niet vergis is dat veranderd na de brand in Brussel Noord in die seinkast enige tijd geleden. Ik ben niet 100% zeker maar volgens mij staat ze bij op lijst 57.
(Ik heb ze wel op mijn bijlage staan als gekend).
In FN is er een toen een beetje zever ontstaan toen verschillende mensen hun lijnkennis van L28 ineens kwijt waren (nog gekend van de posttreinen indertijd), waardoor er enkele mensen hun premie naar omlaag ging omdat ze onder een km-grens gingen...

De uitleg van de TSI was dat de L28 een officiële afwijkingsreisweg geworden was en dat dat dus niet op onze bijlage hoefde te staan.
Maar die bepaalde TSI van FN zegt zoveel... :roll:

Om van L124 naar FSR te rijden is L28/3 en L28 blijkbaar een afwijkingsreisweg van lijn 0.
Tussen Brussel Zuid en Brussel Noord, daar vind ik niks van terug op extraweb. Raar.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London

Bericht door groentje »

Bovendien zijn buitenlandse bestuurders niet verplicht om de afwijkingsreiswegen te kennen, we hebben de farçe al voorgehad op lijn 2.
Gesloten