Eerste ICE door kanaaltunnel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gesloten
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Eerste ICE door kanaaltunnel

Bericht door Stef »

Duitse hogesnelheidstrein door kanaaltunnel

Een Duitse hogesnelheidstrein ICE3 van Deutsche Bahn is voor het eerst door de Kanaaltunnel gereden voor tests. Infrastructuurbeheerder Eurotunnel is bezig om de concurrentie toe te laten in de tunnel, in het kader van de liberalisering van het passagierstreinverkeer in de Europese Unie.

Operator Eurostar is momenteel de enige die passagierstreinen door de kanaaltunnel laat rijden, maar mogelijk komt daar binnenkort dus verandering in.

De trein van Deutsche Bahn, een door Siemens gebouwde ICE3, behoort tot de derde generatie van de Duitse tegenhanger van de TGV. Onder het toeziend oog van personeel van Eurotunnel en een twintigtal journalisten reed de trein rond 13.30 uur in Calais de Kanaaltunnel in.

De trein hield een snelheid van 30 kilometer per uur aan, wat de norm is voor testritten in de tunnel.


http://www.deredactie.be/permalink/1.883038
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Eerste ICE door kanaaltunnel

Bericht door bobke »

Stef schreef:Duitse hogesnelheidstrein door kanaaltunnel

Een Duitse hogesnelheidstrein ICE3 van Deutsche Bahn is voor het eerst door de Kanaaltunnel gereden voor tests. Infrastructuurbeheerder Eurotunnel is bezig om de concurrentie toe te laten in de tunnel, in het kader van de liberalisering van het passagierstreinverkeer in de Europese Unie.

Operator Eurostar is momenteel de enige die passagierstreinen door de kanaaltunnel laat rijden, maar mogelijk komt daar binnenkort dus verandering in.

De trein van Deutsche Bahn, een door Siemens gebouwde ICE3, behoort tot de derde generatie van de Duitse tegenhanger van de TGV. Onder het toeziend oog van personeel van Eurotunnel en een twintigtal journalisten reed de trein rond 13.30 uur in Calais de Kanaaltunnel in.

De trein hield een snelheid van 30 kilometer per uur aan, wat de norm is voor testritten in de tunnel.


http://www.deredactie.be/permalink/1.883038
30km/h? en dat is de norm voor testritten, begrijp ik niet. Een echte testrit moet toch aan de maximum snelheid zijn dus 160, zo kan je met alle facetten rekening houden(vind ik).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eerste ICE door kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

bobke schreef:30km/h? en dat is de norm voor testritten, begrijp ik niet. Een echte testrit moet toch aan de maximum snelheid zijn dus 160, zo kan je met alle facetten rekening houden(vind ik).
Dat zal pas mogen als de testritten bij lagere snelheid goed verlopen zijn he :wink:
Je kan toch geen trein waarvan je niet weet of de remmen wel werken onder zeeniveau 160 km/h laten rijden? :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eerste ICE door kanaaltunnel

Bericht door Steven »

Testritten dienen niet enkel om de toegelaten snelheid na te zien maar ook om zoveel andere zaken zoals elektronische storingen. Bepaalde zaken controleer je best bij lage snelheid.
phantom27

Re: Eerste ICE door kanaaltunnel

Bericht door phantom27 »

Zoals het werken van de remmen en de aanboord zijnde beveiligings systemen :wink:
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eerste ICE door kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

Ik denk dat dit een ICE-3MF is geweest i.v.m. de TVM in de Kanaaltunnel? Trein nummer 4685?
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eerste ICE door kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

AlexNL schreef:Ik denk dat dit een ICE-3MF is geweest i.v.m. de TVM in de Kanaaltunnel? Trein nummer 4685?
4610
thomaslj

Re: Eerste ICE door kanaaltunnel

Bericht door thomaslj »

Vandaag stond in De Tijd dat het maar een kilometer was aan Franse kant.
Gesloten