b-europe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

b-europe

Bericht door K V B »

Ik moet zeggen dat de reisplanner en online verkoop op b-europe er steeds beter begint uit te zien. Ik kan nu zelfs tickets EBS - Brussel - Basel vv met Thalys + Lyria boeken... Dat gaat dus wel de goede kant op. Werkt naar mijn mening een stuk beter dan tgv.com.
Wat ik nog mis is de mogelijkheid om kaartjes per post in het buitenland te ontvangen. Daar laat de NMBS toch wel een markt liggen, lijkt me.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: b-europe

Bericht door K V B »

K V B schreef:Ik moet zeggen dat de reisplanner en online verkoop op b-europe er steeds beter begint uit te zien. Ik kan nu zelfs tickets EBS - Brussel - Basel vv met Thalys + Lyria boeken... Dat gaat dus wel de goede kant op. Werkt naar mijn mening een stuk beter dan tgv.com.
Wat ik nog mis is de mogelijkheid om kaartjes per post in het buitenland te ontvangen. Daar laat de NMBS toch wel een markt liggen, lijkt me.
Bij nader inzien moet ik dat terugnemen. Brussel - Basel in 3h37? Was dat maar waar. Er blijken nog wat bugs in te zitten. En probeer ik een reis te boeken na 12 december komen enkel nog de Euroregios tevoorschijn.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: b-europe

Bericht door kika »

Het gaat er op vooruit, maar er is nog veel te verbeteren. Wat ik wil voor volgende week is nog niet mogelijk. Scenario: ik ben als occasionele Belgiëbezoeker volgende week in Belgenland. Liefst ga ik naar 1 automaat/website, geef vertrekdata/uur in, hoe flexibel ik ben, terugkeerdata ook, voeg nog 2 binnenlandse retourkaartjes toe tussen Antwerpen en Gent, en Brussel en Antwerpen. Ik geef gewoon het adres in, of een herkenningspunt. Met de post of op mijn printer wil ik de volledige tickets: inclusief navervoer (tram, bus). Dus omdat dat niet mogelijk is, heb ik uiteindelijk toch maar weer mijn kaartjes bij DB gehaald en ga weer naar kleingeld mogen zoeken op de bus e.d. Dat overleggen en aanbieden van combinatietickets met MIVB/Tec... misschien niet eenvoudig is, is 1 ding, maar zelfs geen binnenlandse kaartjes aanbieden is een voorbeeld van incompetentie. DB vind ik trouwens erg stout: iedere keer weer trap ik in dat riedeltje van Bahn.Bonus. Gratis kaartjes, houten treinspeelgoed... waarom val ik er telkens voor?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: b-europe

Bericht door Steven »

K V B schreef:Bij nader inzien moet ik dat terugnemen. Brussel - Basel in 3h37? Was dat maar waar. Er blijken nog wat bugs in te zitten. En probeer ik een reis te boeken na 12 december komen enkel nog de Euroregios tevoorschijn.
Bij DB kan je evenmin al iets boeken voor een datum na 12/12/10, dit zou vanaf 2 november zijn als ik het goed begrepen heb.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: b-europe

Bericht door Kristofke »

Groot mankement blijft nog steeds het niet kunnen combineren van jeugd met volwassenen bij het boeken van een TGV.

Op de website van TGV Europe kan dat wel.

Maar als je dat niet weet ben je dus verplicht te bellen of naar het loket te gaan en te betalen, wil je allemaal te samen zitten, en anders is het apart boeken online en dan ook apart zitten...

Ik begrijp nog steeds niet wat er zo moeilijk is aan de combinatie jongeren en volwassenen.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: b-europe

Bericht door K V B »

Steven schreef:
K V B schreef:Bij nader inzien moet ik dat terugnemen. Brussel - Basel in 3h37? Was dat maar waar. Er blijken nog wat bugs in te zitten. En probeer ik een reis te boeken na 12 december komen enkel nog de Euroregios tevoorschijn.
Bij DB kan je evenmin al iets boeken voor een datum na 12/12/10, dit zou vanaf 2 november zijn als ik het goed begrepen heb.
Het gekke is dat zowel de Thalys, als de TGV Lyria al boekbaar zijn voor volgend jaar. Maar de combinatie niet. Ook niet bij de NMBS. (Maar ik was eigenlijk toch al halvelings van plan om met kerstmis weer via Duitsland naar België te reizen).
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: b-europe

Bericht door K V B »

Kristofke schreef:Groot mankement blijft nog steeds het niet kunnen combineren van jeugd met volwassenen bij het boeken van een TGV.
Ik heb de indruk dat dat juist wel kan...
Jettois

Re: b-europe

Bericht door Jettois »

Je krijgt op b-europe ook geen Sparpreise van de DB te zien. Afgelopen zomer naar Berlijn geweest voor een schijntje via de site van DB, en toen uitgebreid alle opties vergeleken, waaronder b-europe. Je hebt daar wel goedkope tarieven tot Keulen vanuit Brussel, maar voor verdere bestemmingen in Duitsland kan je toch maar beter boeken via de site van DB.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: b-europe

Bericht door Steven »

DB-bahn wil de ticket aan sparpreis zelf verkopen, daartoe krijgt de nmbs dus geen kans meer om die te verkopen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: b-europe

Bericht door kika »

En sinds vandaag kan je pas bij NS hispeed tickets naar Duitse bestemmingen kopen voor na 12 december. Berlijn doet het niet. Misschien is B-europe dan toch niet de allerslechtste leerling van de klas?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: b-europe

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:En sinds vandaag kan je pas bij NS hispeed tickets naar Duitse bestemmingen kopen voor na 12 december. Berlijn doet het niet. Misschien is B-europe dan toch niet de allerslechtste leerling van de klas?
Dat dat pas sinds vandaag kan, komt doordat DB de reserveringen pas vandaag heeft opengezet.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: b-europe

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:DB-bahn wil de ticket aan sparpreis zelf verkopen, daartoe krijgt de nmbs dus geen kans meer om die te verkopen.
Nee, dat is het niet.
DB heeft voor de Europa-Spezial een redelijk uitgekiend systeem om prijs en contingent te bepalen, waarbij de prijs van een aantal factoren afhangt. Voor een bepaalde relatie zijn er ook veel tariefniveaus (max. 6 geloof ik) mogelijk. Voor de verkoop buiten Duitsland werkt het een beetje anders - door systeemtechnische beperkingen zijn er maar 2 tariefniveaus, waarbij de afstand de belangrijkste factor is voor de prijs en het reserveringssysteem voor de contingentering zorgt. De laagste prijzen zijn via DB te koop, maar met een vrii beperkte verkrijgbaarheid. Welke aanbieding (van DB of NMBS) er uiteindelijk het goedkoopste is, dat ligt niet van tevoren vast, alhoewel het sinds december 2009 wel meestal DB is.
NS (die voor Duitsland hetzelfde type aanbiedingen verkoopt als NMBS) is nu bezig om een koppeling te bouwen met het DB-systeem, zodat ze waarschijnlijk in de loop van volgend jaar ook de DB-prijzen kunnen hanteren. Misschien gaat de NMBS dat dan ook doen - NS en NMBS gebruiken immer hetzelfde systeem. Maar DB en NMBS moeten daar dan nog wel een overeenkomst over sluiten.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: b-europe

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
kika schreef:En sinds vandaag kan je pas bij NS hispeed tickets naar Duitse bestemmingen kopen voor na 12 december. Berlijn doet het niet. Misschien is B-europe dan toch niet de allerslechtste leerling van de klas?
Dat dat pas sinds vandaag kan, komt doordat DB de reserveringen pas vandaag heeft opengezet.
Nietemin zijn er nog probleempjes. Ik probeer de nachttrein van Basel naar Köln (CNL naar Amsterdam) te boeken, maar die vind je dus nergens terug, terwijl de nachtreinen in de richting Amsterdam - Zürich er wel in zitten.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: b-europe

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:
kika schreef:En sinds vandaag kan je pas bij NS hispeed tickets naar Duitse bestemmingen kopen voor na 12 december. Berlijn doet het niet. Misschien is B-europe dan toch niet de allerslechtste leerling van de klas?
Dat dat pas sinds vandaag kan, komt doordat DB de reserveringen pas vandaag heeft opengezet.
Nietemin zijn er nog probleempjes. Ik probeer de nachttrein van Basel naar Köln (CNL naar Amsterdam) te boeken, maar die vind je dus nergens terug, terwijl de nachtreinen in de richting Amsterdam - Zürich er wel in zitten.
Er is inderdaad nog een lijst met probleemtreinen, waaronder enkele CNL's. Die zouden eind deze week ook in order moeten zijn.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: b-europe

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:Er is inderdaad nog een lijst met probleemtreinen, waaronder enkele CNL's. Die zouden eind deze week ook in order moeten zijn.
Waar heb je die info vandaan?

Goed, ik probeer het dus later nog eens. Sinds er een vroege Thalys Köln - Brussel is, is de CNL tot Köln een aardige optie voor Zwitserland - België geworden.
Gesloten