Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Stef »

Dit staat op railtime:

9:46 Er is een trein ontspoord op het Nederlandse net.
De IC-treinen Benelux (reeks 92XX) zijn afgeschaft tussen Brussel-Zuid en Amsterdam. Voor meer informatie kan u terecht op www.railtime.be. Situatie hersteld in de loop van de namiddag


Heeft iemand een idee wat er gebeurd is?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door kika »

Volgens NS Hispeed worden er bussen tussen Dordrecht en Roosendaal ingelegd. Ze hadden het zo geformuleerd dat het leek of er enkel noord->zuidverkeer mogelijk was en de Benelux pendelt tussen Dordrecht en Amsterdam.

't Is dus een ontspoorde goederentrein, en gelukkig komt de stoptrein naar Antwerpen aan op spoor 1 en -behalve overbezetting- heeft die er dus geen last van.

Update: ondertussen is er één en ander qua bussen van/naar Roosendaal aangepast, dus kijk op railtime en de NS-equivalenten, vraag het aan je TBG... maar lees niet hier verder.
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Marianne »

Het gaat om een ontspoorde werktrein in de wisselstraat voor Roosendaal (Nederlandse kant). De betrokken wagens zijn van die blauwe RailPro wagens, die altijd veel op Roosendaal staan. Gelukkig geen gewonden.
Treinverkeer tussen Breda en Oudenbosch (en verder naar de Randstad) was opgeschort.

Linkje naar een artikel over het ongeval:

http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuw ... rails.html

Volgens Somda.nl is de gehele Benelux-dienst opgeheven. Is dat niet een beetje overdreven? Of rijdt deze nog wel binnen Belgie?

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Terminus »

Marianne schreef: Volgens Somda.nl is de gehele Benelux-dienst opgeheven. Is dat niet een beetje overdreven? Of rijdt deze nog wel binnen Belgie?
Reizigers moeten gebruik maken van de IC-trein Essen <-> Charleroi. Tussen Essen en Roosendaal rijden extra pendeltreintjes + de gewone L-trein uiteraard.
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door FLV-FGSP »

Had de Benelux niet kunnen omrijden via Breda?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door kika »

FLV-FGSP schreef:Had de Benelux niet kunnen omrijden via Breda?
Via Luik? Of mogen die Traxxen ook op de L3?
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door FLV-FGSP »

kika schreef:
FLV-FGSP schreef:Had de Benelux niet kunnen omrijden via Breda?
Via Luik? Of mogen die Traxxen ook op de L3?
Ik bedoelde Antwerpen - Roosendaal - Breda (kopmaken) - Dordrecht enz,
maar ik bedacht later dat Beneluxen tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk kunnen kopmaken als vroeger.
Jani

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Jani »

Beneluxen zijn tegenwoordig allemaal gesleept dus moet de locomotief altijd rondgezet worden.
Jani

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Jani »

Marianne schreef:Het gaat om een ontspoorde werktrein in de wisselstraat voor Roosendaal (Nederlandse kant). De betrokken wagens zijn van die blauwe RailPro wagens, die altijd veel op Roosendaal staan. Gelukkig geen gewonden.
Treinverkeer tussen Breda en Oudenbosch (en verder naar de Randstad) was opgeschort.

Linkje naar een artikel over het ongeval:

http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuw ... rails.html

Volgens Somda.nl is de gehele Benelux-dienst opgeheven. Is dat niet een beetje overdreven? Of rijdt deze nog wel binnen Belgie?

Groetjes,
Marianne
Het heeft meestal niet veel zin om de benelux enkel in België in te leggen, want je zit met personeelswissels, het materieel dat een uur uitwijkt in Brussel-Zuid,... Bovendien zijn er tussen Brussel en Antwerpen voldoende alternatieve treinen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Accelerat »

Perron 1 en 8 staan vrijwel altijd leeg in Breda... :)
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Robin »

benelux reden allemaal met +30min, of ze uiteindelijk nog reden weet ik niet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Daniël »

FLV-FGSP schreef:
kika schreef:
FLV-FGSP schreef:Had de Benelux niet kunnen omrijden via Breda?
Via Luik? Of mogen die Traxxen ook op de L3?
Ik bedoelde Antwerpen - Roosendaal - Breda (kopmaken) - Dordrecht enz,
maar ik bedacht later dat Beneluxen tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk kunnen kopmaken als vroeger.
De aantakking naar het goederenemplacement waar de trein ontspoorde ligt precies op het kleine stukje waarop de lijnen Roosendaal - Dordrecht en Roosendaal - Breda naast elkaar liggen (zie het sporenplan), het spoor richting Breda was dus ook geblokkeerd.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Robin »

23-03-2009
Kraan in startblokken om ontspoorde trein af te voeren
ProRail heeft een driehonderd ton wegende bouwkraan in de startblokken staan om de ontspoorde goederentrein weer op het spoor te zetten. Zodra de KLPD, de Onderzoeksraad voor de Veiligheid en de Inspectie Verkeer en Waterstaat het spoor ‘vrijgeven’, start ProRail met het weghalen van de trein. Dit hersporen en verwijderen zal naar verwachting tussen de 6 en 8 uur gaan duren. De herstelwerkzaamheden kunnen zo snel mogelijk daarna beginnen.


De ontsporing heeft tot gevolg dat er over een lengte van 5 kilometer spoor is beschadigd. Het naastgelegen spoor blijkt ook beschadigd te zijn. Dat betekent dat op dit tweesporige traject helemaal geen treinen kunnen rijden. Het herstel van het spoor zal naar verwachting enige tijd gaan duren. Daarvoor is nu nog geen prognose te geven. Wel duidelijk is dat er vandaag geen treinen meer zullen rijden tussen Utrecht en Woerden.

Doorgaande reizigers tussen Amersfoort en Den Haag of Rotterdam wordt geadviseerd om via Schiphol te reizen. Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht wordt geadviseerd via Den Bosch te rijden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Daniël »

Ehm, dat nieuwsbericht gaat over een heel andere ontsporing!
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Trein ontspoord in NL: Beneluxen afgeschaft

Bericht door Dieselfreak »

Ik heb vandaag naar Amsterdam gespoord, kwam aan iets na 12 uur in Antwerpen-Centraal. Daar las ik dat er door een incident geen treinverkeer was tussen Roosendaal en Antwerpen. Dus in paniek naar het loket, dacht: de lijdensweg begint weer, de zoveelste keer dat er problemen zijn op die lijn! Aan het loket werd gezegd dat ik met de stoptrein naar Roosendaal kon, en er een bus reed tussen Roosendaal en Dordrecht. Aangekomen in Roosendaal bleken de problemen opgelost, er vertrok om 13 uur 47 een trein naar Amsterdam.

't Is niet de eerste keer dat er iets gebeurd op die lijn waardoor het treinverkeer ernstig verstoord wordt, ik heb de voorbije acht jaar een stuk of 30-40 keer gespoord tussen Antwerpen en Amsterdam, en al een keer of vijf is er wat gebeurd dat voor grote vertragingen zorgde: een breuk aan de bovenleiding, een trein in brand gevlogen, een paar ontsporingen, iemand voor de trein gesprongen,... Al 3-4 keer heb ik een bus moeten nemen. Er lijkt wel een vloek op die lijn te rusten! Hoe komt het toch dat daar zoveel problemen zijn?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gesloten