Pagina 3 van 3

Re: Brand Utrecht CS

Geplaatst: 26 nov 2010, 17:33
door Trammist
Joris schreef:Moet je ProRail daarom afschieten? Bwa, vraag dan gelijk ook de ontbinding van Infrabel, want, hier doet men net hetzelfde...
Want als het allemaal nog unitaire NMBS zou zijn dan was er van centralisatie geen sprake, zeker?

Re: Brand Utrecht CS

Geplaatst: 26 nov 2010, 18:17
door K V B
Joris schreef:Hallo,
Sja, dat zijn nu eenmaal de gevolgen van de centralisatie hé... alles heeft zijn voor en nadelen...
Als het seinhuis van Brugge morgen uitbrandt, kan er in de helft van West-Vlaanderen ook geen enkele trein meer rijden...
Je zou natuurlijk een en ander zo kunnen inrichten dat een ander seinhuis het kan overnemen. Of waarom gewoon niet twee seinhuizen hebben voor het hele land? Een actief en een standby, waarbij het actieve en het standby seinhuis elke week van rol wisselen...

Re: Brand Utrecht CS

Geplaatst: 26 nov 2010, 23:12
door Joris
Hallo,
K V B schreef:
Joris schreef:Hallo,
Sja, dat zijn nu eenmaal de gevolgen van de centralisatie hé... alles heeft zijn voor en nadelen...
Als het seinhuis van Brugge morgen uitbrandt, kan er in de helft van West-Vlaanderen ook geen enkele trein meer rijden...
Je zou natuurlijk een en ander zo kunnen inrichten dat een ander seinhuis het kan overnemen. Of waarom gewoon niet twee seinhuizen hebben voor het hele land? Een actief en een standby, waarbij het actieve en het standby seinhuis elke week van rol wisselen...
Als je dan maar geen enkel gemeenschappelijk punt hebt, of je kan nog heel België in 1 klap stil leggen, dat zou wat zijn...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Brand Utrecht CS

Geplaatst: 26 nov 2010, 23:17
door Joris
Hallo,
Trammist schreef:
Joris schreef:Moet je ProRail daarom afschieten? Bwa, vraag dan gelijk ook de ontbinding van Infrabel, want, hier doet men net hetzelfde...
Want als het allemaal nog unitaire NMBS zou zijn dan was er van centralisatie geen sprake, zeker?
Pas op, dat wil ik niet gezegd hebben! Ik zeg dat men gewoon een trend gevolgt heeft, en dat je daarom niet zomeer een bedrijfsstructuur in twijfel moet trekken... Dus als je ProRail daarop afrekent, dan zou je dat eigenlijk ook met Infrabel moeten doen, nietwaar? Want Infrabel doet ongeveer hetzelfde...
Of die centralisatie goed of slecht is laat ik in het midden.
Groeten,
Joris De Mol

Re: Brand Utrecht CS

Geplaatst: 26 nov 2010, 23:20
door Steven
Die centralisaties waren al bezig van voor infrabel bestond hoor, heeft niets met de firma te maken maar alles met de gebruikte technieken die heden ten dagen toelaten met minder seinhuizen te werken voor een zelfde netwerk.