L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:
rvdborgt schreef:
giuseppe schreef:Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er geen reservestelletje in Maastricht wordt gezet, zodat reizigers niet een uur hoeven te wachten als een trein te veel vertraging heeft opgelopen (Kan me herinneren dat dat nog wel het geval was toen de IC naar Knokke nog in Maastricht kwam)
Dat reservestelletje zou dan eigenlijk in Luik moeten staan, om zo ook de uitgevallen trein van Luik naar Maastricht te kunnen vervangen. Maar dan moet er natuurlijk wel personeel voor zijn, dat verder ook nog naar Maastricht mag rijden (de seinen kent en Nederlands kan). Ik weet niet of dat praktisch haalbaar is. Helaas.

Groetjes,
Rian
En qua rendabiliteit helemaal niet.
Ik denk ook dat het niet haalbaar is qua bestuurder. Dan moet daar toch permanent iemand zitten die alleen maar werkt heeft als er een andere trein uitvalt?
Duur grapje ...
pietje

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door pietje »

Niet noodzakelijk een personeelsprobleem, als je dat integreert in een aflos, dan staat de TB klaar, ook als de toekomende trein te laat is en er met een "reserve stelleke" moet gereden worden.

Aan de andere kant vind ik het straf dat een verbinding als de IC-O zo vertragingsgevoelig is, op L2 kan die toch geen vertraging oplopen en aangezien hij pas in Brussel vertrekt kan hij daar toch niet te laat vertrekken.?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Steven »

pietje verduidelijk uw eerste punt eens wat dat is me niet volledig duidelijk?
Als je een afschafte trein wil vervangen heb je zeker een reservetrein en personeel nodig, personeel dat nota bene de taal moet machtig zijn (wat nog niet altijd echt 100% ok is bij onze Waalse collega's).
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door groentje »

Het gevolg is wel dat de reizigers vanuit Brussel naar Maastricht een uur wachttijd aan hun broek hebben. Want ik neem aan dat je de bestuurder wil nemen die normaal die trein verder zet vanuit Luik? Die is dan wel weg als de trein uit Brussel aankomt, natuurlijk.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door stefanic »

... oei sorry, ik ben hier in een verkeerde discussie terechtgekomen... Ik dacht dat het over de L-trein p L12 ging...
spoorwegrealist
pietje

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door pietje »

Steven schreef:pietje verduidelijk uw eerste punt eens wat dat is me niet volledig duidelijk?
Als je een afschafte trein wil vervangen heb je zeker een reservetrein en personeel nodig, personeel dat nota bene de taal moet machtig zijn (wat nog niet altijd echt 100% ok is bij onze Waalse collega's).
Sorry, het was nogal bondig :oops:

Wat ik wil zeggen is dat de TB die vanuit Brussel aankomt in Luik planmatig wordt afgelost door een TB die in Luik zit, eentje die naar NL mag rijden.
Die 2de TB doet dan de rit Luik-Maastricht, terwijl de eerste TB een andere dienst gaat doen, die niet zo kritisch is qua timing, of een lunchpauze neemt, of eender wat toepasselijk lijkt.

Indien dan de IC-O in Luik vertraagd aankomt, kan er toch nog naar Maastricht gereden worden door de voorziene TB, maar met een "reserve stelleke".

Tijdens de spits brengt zoiets niet op, maar overdag moet er toch wel ergens een stelleke vrij zin om naar Maastricht te rijden.

Hopelijk iets duidelijker?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Steven »

Veel duidelijker en toch zal ik u moeten ontgoochelen want wat jij zegt is nu al van toepassing voor verschillende van die treinen.
Alle treinen met een TB van Brussel zuid of Oostende aan boord voor Maastricht worden afgelost te Luik door een Bestuurder van Luik.
Voorbeeldje van vorige week: het wil lukken dat ik stipt op tijd in Luik ben en de trein is er met 5 min vertraging vertrokken wegens het laattijdig aankomen (om welke reden ook) van de aflosbestuurder.
pietje

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door pietje »

Steven schreef:Veel duidelijker en toch zal ik u moeten ontgoochelen want wat jij zegt is nu al van toepassing voor verschillende van die treinen.
Alle treinen met een TB van Brussel zuid of Oostende aan boord voor Maastricht worden afgelost te Luik door een Bestuurder van Luik.
Voorbeeldje van vorige week: het wil lukken dat ik stipt op tijd in Luik ben en de trein is er met 5 min vertraging vertrokken wegens het laattijdig aankomen (om welke reden ook) van de aflosbestuurder.
OK, maar enkele posts eerder werd hier gesuggereerd dat een laattijdig aankomen van de IC-O niet kan opgevangen worden door een reserve stel, dat bestuurd wordt door een andere TB, oa. omdat het niet doenbaar is om een andere TB ter plaatse te krijgen, maar nu lees ik hier dat die TB er al is (of zou moeten zijn :? ).

Dus indien de IC-O te laat gaat aankomen in Luik, zou er (indien beschikbaar) met een klassiekske naar Maastricht kunnen gereden worden door de voorziene TB en kunnen de reizigers van Maastricht in Luik overstappen zodat de IC-O geen verdere vertraging oploopt.

In de praktijk begrijp ik dat het allemaal niet veel zoden aan de dijk brengt, aangezien er woveel vertragingen gebeuren dat de aflossende TB zelf niet altijd op tijd ter plaatse geraakt waardoor het hele systeem in duigen valt :(
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door groentje »

Ja en nee. Die man zit daar om iemand af te lossen. Die andere persoon heeft daar dus gedaan met werken, heeft pauze of moet er een andere trein gaan verzekeren. Je kan die dus niet zomaar inzetten om snel-snel een tweede trein richting Maastricht te sturen, en persoonlijk vind ik het idee om de reizigers uit Brussel dan maar een uur te laten wachten ook niet meteen 'proper'.
Maar vooral: het systeem is een behoorlijk ingewikkelde puzzel, waar een kleine verschuiving soms verdragende gevolgen kan hebben. En waar het ook op verschillende plaatsen kan misgaan.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Robin »

stefanic schreef:... oei sorry, ik ben hier in een verkeerde discussie terechtgekomen... Ik dacht dat het over de L-trein p L12 ging...
had ook die indruk ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Als je een afschafte trein wil vervangen heb je zeker een reservetrein en personeel nodig, personeel dat nota bene de taal moet machtig zijn (wat nog niet altijd echt 100% ok is bij onze Waalse collega's).
Ja, hoe zit dat nu eigenlijk? We kennen allemaal de doorsnee-Franstalige in dit prachtige land en aldus gelooft geen kat uiteraard dat die in staat is(willen/kunnen) om op zo een korte tijd met een Nederlander in zijn taal te communiceren. Volgens mij gaat dat Nederlands op niet veel trekken. Juist? Waarom laten ze dan niet gewoon de Vlamingen (uit Oostende, bijvoorbeeld) doorrijden?
stefanic schreef:... oei sorry, ik ben hier in een verkeerde discussie terechtgekomen... Ik dacht dat het over de L-trein p L12 ging...
Ging, ja.
Gesloten